Entisöity / piristetty / street race / kilpa
Lähetetty: 13 Loka 2008, 10:30
Haluaisin hieman selvyyttä tilanteeseen mikä on erilaisten mustangien rakennussuunta.
Tällä voisi olla jonkinlainen merkitys FMOC:n toiminnan suuntaan tai ainakin painotukseen.
On selvästi tuotu esille entisöinnin merkitys jäsenistön osalta, tämä varmaan pitää myös sisällään museoajoneuvot.
Lisäksi on havaittavissa vahva joukko ns. piristettyjen Mustangien harrastajia. Tämä joukko pyrkii pitämään Mustangin ulkoasultaan alkuperäisen kaltaisena mutta tiettyä Hot Rod / Race henkeä uhkuen.
Kolmantena joukkona on puhtaat katu kilpurit joiden osuus on kaikista pienin (oma olettamukseni). Nämä Mustangit ovat vahvasti muutettuja niin alustan kuin koneenkin osalta, lisäksi näiden autojen ulkoasu henkii kilpa-automaista tunnelmaa.
Vaikka nämä äänestykset eivät anna täysin kattavaa kuvaa FMOC:n auto kannasta niin suuntaa siitä voi saada.
1. Entisöity / museo / pussihousu Mustangi, auto on lähes alkuperäinen jo museoauto tai helposti museoitavissa. Autoihin ei ole tehty oleellisia muutoksia tehtaan kokoonpanolinjan jälkeen, väri, sisusta, alusta, voimansiirto jarrut ym.
2. Piristetty / saattaa olla jopa museoajoneuvo, autoa on piristetty niin alustan tai koneen tai sisustan osalta. Auto vastaa pääsääntöisesti ulkoasultaan alkuperäistä. Helposti palautettavissa alkuperäistä vastaavaksi ja museo leimattavissa muutosten jälkeen.
3. Race Reinot / Rakennettu / Hot Rod / Tuuning yms. Tämän kategorian Mustangit selvästi erottuvat vakio autosta niin ulkonäön, koneen, sisustan, koneen ym. osalta. Näillä autoilla ei ilman mittavia muutoksia ole asiaa museoleimalle.
4. Kilpa-autot, nämä autot ovat vain kilpakäyttöön tarkoitettuja ajoneuvoja joko radalle tai kiihdytykseen. Auto saattaa olla kuitenkin FIA hyväksytty tai vastaava kilpuri, joka on tieliikenne katsastettu ei välttämättä.
Tällä voisi olla jonkinlainen merkitys FMOC:n toiminnan suuntaan tai ainakin painotukseen.
On selvästi tuotu esille entisöinnin merkitys jäsenistön osalta, tämä varmaan pitää myös sisällään museoajoneuvot.
Lisäksi on havaittavissa vahva joukko ns. piristettyjen Mustangien harrastajia. Tämä joukko pyrkii pitämään Mustangin ulkoasultaan alkuperäisen kaltaisena mutta tiettyä Hot Rod / Race henkeä uhkuen.
Kolmantena joukkona on puhtaat katu kilpurit joiden osuus on kaikista pienin (oma olettamukseni). Nämä Mustangit ovat vahvasti muutettuja niin alustan kuin koneenkin osalta, lisäksi näiden autojen ulkoasu henkii kilpa-automaista tunnelmaa.
Vaikka nämä äänestykset eivät anna täysin kattavaa kuvaa FMOC:n auto kannasta niin suuntaa siitä voi saada.
1. Entisöity / museo / pussihousu Mustangi, auto on lähes alkuperäinen jo museoauto tai helposti museoitavissa. Autoihin ei ole tehty oleellisia muutoksia tehtaan kokoonpanolinjan jälkeen, väri, sisusta, alusta, voimansiirto jarrut ym.
2. Piristetty / saattaa olla jopa museoajoneuvo, autoa on piristetty niin alustan tai koneen tai sisustan osalta. Auto vastaa pääsääntöisesti ulkoasultaan alkuperäistä. Helposti palautettavissa alkuperäistä vastaavaksi ja museo leimattavissa muutosten jälkeen.
3. Race Reinot / Rakennettu / Hot Rod / Tuuning yms. Tämän kategorian Mustangit selvästi erottuvat vakio autosta niin ulkonäön, koneen, sisustan, koneen ym. osalta. Näillä autoilla ei ilman mittavia muutoksia ole asiaa museoleimalle.
4. Kilpa-autot, nämä autot ovat vain kilpakäyttöön tarkoitettuja ajoneuvoja joko radalle tai kiihdytykseen. Auto saattaa olla kuitenkin FIA hyväksytty tai vastaava kilpuri, joka on tieliikenne katsastettu ei välttämättä.