Sivu 1/3

C6 tilalle C4

Lähetetty: 29 Elo 2008, 19:58
Kirjoittaja PeteP
-73 C6 Antautui johonkin mekaaniseen vikaan, paha metallin valitus jne :? tiedossa olisi Samanmallin autosta mutta 351 windsorin persiistä vahvistettu C4 onko sama pulttijako Cleven kanssa? ainakin vissiin pitää olla sillä isommalla turbiinikopalla .. :shock:

Re: C6 tilalle C4

Lähetetty: 29 Elo 2008, 20:25
Kirjoittaja Mexico65
PeteP kirjoitti:-73 C6 Antautui johonkin mekaaniseen vikaan, paha metallin valitus jne :? tiedossa olisi Samanmallin autosta mutta 351 windsorin persiistä vahvistettu C4 onko sama pulttijako Cleven kanssa? ainakin vissiin pitää olla sillä isommalla turbiinikopalla .. :shock:
Pahus taas yksi C6 antautui. Oli sitten kolmas tietooni tullut vuoden sisällä. Ei taida olla mikään kes-tävä aski.
Vaihda siten C4:een niin kestää. :peukku:
Ei vaan manuaali tilalle ja opettelemaan uudelleen autolla ajoa.

Kyllä sama pulttijako 351W / 351C kuin myös sama vetolevy 164 ja 28oz. Näin lonkalta sanoisin että vaihto onnistuu.

Re: C6 tilalle C4

Lähetetty: 29 Elo 2008, 20:31
Kirjoittaja PeteP
Mexico65 kirjoitti:
PeteP kirjoitti:-73 C6 Antautui johonkin mekaaniseen vikaan, paha metallin valitus jne :? tiedossa olisi Samanmallin autosta mutta 351 windsorin persiistä vahvistettu C4 onko sama pulttijako Cleven kanssa? ainakin vissiin pitää olla sillä isommalla turbiinikopalla .. :shock:
Pahus taas yksi C6 antautui. Oli sitten kolmas tietooni tullut vuoden sisällä. Ei taida olla mikään kes-tävä aski.
Vaihda siten C4:een niin kestää. :peukku:
Ei vaan manuaali tilalle ja opettelemaan uudelleen autolla ajoa.

Kyllä sama pulttijako 351W / 351C kuin myös sama vetolevy 164 ja 28oz. Näin lonkalta sanoisin että vaihto onnistuu.
Onneks ei hajonnut alastaroon :D Tiedossa ois tosiaan yli 400 heposelle prepattu C4, samall nyt pääsisi eroon tosta C6 tehosyöpöstä :roll: täytyy myös tunnustaa että Manu-aalikin on jo käynyt mielessä.. öh pitäis vaan löytää vastaava elinten luovuttaja josta sais kaik rojut kerralla ..

Re: C6 tilalle C4

Lähetetty: 29 Elo 2008, 22:37
Kirjoittaja Fastback
PeteP kirjoitti:Onneks ei hajonnut alastaroon :D Tiedossa ois tosiaan yli 400 heposelle prepattu C4, samall nyt pääsisi eroon tosta C6 tehosyöpöstä :roll: täytyy myös tunnustaa että Manu-aalikin on jo käynyt mielessä.. öh pitäis vaan löytää vastaava elinten luovuttaja josta sais kaik rojut kerralla ..
Eikun osta C4 pois jos et nyt halua manuaalia. C6 on varsinainen tehosyöppö verrattuna C4:een, luulempa että tuntuu kaakkejakin tulleen lisää kun vaihdat. Jos tuon C4:n ostat, niin ei olisi pölhömpi idea käyttää sitä Suojasilla tarkastuksessa - säästyt ainakin uusilta murheilta.

Manuaali on sitten se toinen vaihtoehto mutta suuritöisempi. Minulla kyllä olisi yksi poljin & jarrupoljin setti tallin seinällä, mutta se ei ole ylimääräinen eikä se ole myynnissä. Termekki TKO500/600 vaativat jordaanitunnelin korotuksen, joten fiksumpi vaihtoehto voisi olla tymäköitetty T5 johdannainen, se vissiin sopii semmottenaan vakio tunneliin. Niin tai näin niin suunta on oikea.

Re: C6 tilalle C4

Lähetetty: 30 Elo 2008, 23:07
Kirjoittaja PeteP
JesJes! C4 varattuna oottaa, täytyy säästää muutamaviikko ja hakea pois :) täytyy sitten verrata kuin pitkästi tulee raitaa asvalttiin D-lähdöllä verrattuna entiseen, meneekö 100m rikki :mrgreen:


Kutosen aion kunnostaa talvi-iltoina, onhan se kuiten mätsing nampörs osa.

Re: C6 tilalle C4

Lähetetty: 31 Elo 2008, 23:47
Kirjoittaja PeteP
Kaikenlaista, näkyy löytyvän ylivaihetta ja adaptereita jolla Fhoortiin voi naitattaa jopa Gm-laatikoita :myrkky:

http://www.redrider.us/ford_c6_parts.htm

http://www.gearvendors.com/index.html

Re: C6 tilalle C4

Lähetetty: 31 Elo 2008, 23:58
Kirjoittaja Fastback
PeteP kirjoitti:Kaikenlaista, näkyy löytyvän ylivaihetta ja adaptereita jolla Fhoortiin voi naitattaa jopa Gm-laatikoita :myrkky:

http://www.redrider.us/ford_c6_parts.htm

http://www.gearvendors.com/index.html
Teers, se on pete n. 2500-3000 usd tuo gearvendorsin ylivaihde mutikka ja menee jordaani 100 % varmasti lyhennykseen. Jos haluat pysyttäytyä Fordin ylivaihdeautomaateissa niin Lentech tekee kaikkea mielenkiintoista esim. Street Bruiser AOD 500hv kestoltaan 1895 USD. Siihen ei taida kuulua turbiinia vielä tuohon hintaan.

Re: C6 tilalle C4

Lähetetty: 01 Syys 2008, 00:02
Kirjoittaja Aku_81
PeteP kirjoitti:Kaikenlaista, näkyy löytyvän ylivaihetta ja adaptereita jolla Fhoortiin voi naitattaa jopa Gm-laatikoita :myrkky:
Tuskin joittenkin gm:n laatikoitten laitto foorttiin olis paha asia, ainakaan jos sillä korvataan tehosyöppö c6 tai muuten vaan aod, vaikka siitäkin alkais saada tehoja kestäviä versioita.

Re: C6 tilalle C4

Lähetetty: 01 Syys 2008, 00:06
Kirjoittaja PeteP
Kattoinki että suolasen hintasta, ja lisää tehohukkaa :)



Joo ei keeämmällä huonoja lootia oo noi perinteiset TH 350 ja 400

Re: C6 tilalle C4

Lähetetty: 01 Syys 2008, 01:04
Kirjoittaja Drummer
Hommaa Pete jostain halavalla AOD ja käytä se Suojasen Klinikalla 8) Tai sitten tuolta Level 2 aski: http://www.ford-aod.com/#Level%201 . Turpaani tulee mukana ja saa valita stallinkin :D Pitäis 550 kaakkia kestää...

Re: C6 tilalle C4

Lähetetty: 01 Syys 2008, 12:57
Kirjoittaja PeteP
Drummer kirjoitti:Hommaa Pete jostain halavalla AOD ja käytä se Suojasen Klinikalla 8) Tai sitten tuolta Level 2 aski: http://www.ford-aod.com/#Level%201 . Turpaani tulee mukana ja saa valita stallinkin :D Pitäis 550 kaakkia kestää...
Aod olis kyllä varmaan mukava matka-ajossa :roll: kuinkas heikko tuo on vakiokuosissaan ?

Re: C6 tilalle C4

Lähetetty: 01 Syys 2008, 14:51
Kirjoittaja Drummer
Alkupään AOD:t ei mitään kummoisia kestävyysihmeitä liene, taisivat useimmiten joissain lankkukyljissä rimpuilla tai sitten kutvosten perässä. Mut oisko '84 vuodesta jo ollu sporttisemmissakin Fjuurdeissa, tosin aika mopoja taisivat kasitkin silloin olla tehtaan kuosissa :lol:
AOD:n saa kyllä kestämään aika huimiakin tehoja/vääntöjä kun vaan oikeilla osilla preppaa. Jos sen lukon siinä haluaa pitää (lukitsee sekä kolmosen että nelosen eli mun ymmärryksen mukaan voimalinja olis yhtä puuta kampuralta taakse asti, korjatkaa viisaammat niin "seison korjattuna" :D ) niin ainakin se direct input shaft Kuva kannattaa vaihtaa vahvempaan.

Kysäseppä Suojaselta hommasta, meikäläisen laatikko kävi Timon hoidossa ja teki sillen vaikka mitä kun oli just sellainen 1980 loota, mut kustinki jäi kuitenkin vahvistukselle "vain" 1250€, vaikka myös valvebody vaihdettiin. Tuon akselin hommasin just tuolta nimenomaisesta Performance Automotive and Performance Centerista, oli melkein puolta halvempi kuin esim. TCI:n vastaava.

Re: C6 tilalle C4

Lähetetty: 02 Syys 2008, 12:08
Kirjoittaja Tapsa
C-4 KEHIIN vaan. tehon hukka pienenee jos varsinkin rallilaatikon asennat
tilalle. siihen saa osia suht helposti ja PA tekee myös valmiita lootia
tai sitten kitinojalle päivitykseen niin varmasti kestää sunkin autosi tehot.
Jos halajaa OD tyyppistä laatikkoa aut/man varaudu muutostöihin/kustannuksiin.

Re: C6 tilalle C4

Lähetetty: 02 Syys 2008, 12:26
Kirjoittaja PeteP
Tapsa kirjoitti:C-4 KEHIIN vaan. tehon hukka pienenee
:peukku: Näin tapahtukoon.

Re: C6 tilalle C4

Lähetetty: 02 Syys 2008, 19:16
Kirjoittaja Tapsa
Joitakin osia joudut kuitenkin mahdollisesti vielä vaihtaa.
onko sulla C-4:seen Sopiva vetolevy /turbiini koppa niitäkin on kahta jakoa/kokoa.
153 hampainen on vanhempi 10,5" bc malli, pienijako laatikossa 24 spline
164 hampainen uudempi ja se ei sovi pienempään koppaan/11,5" bc 26 spline
multa löytyy 164 hampaiselle 11,5 bc 24 spline uusi tci turbiini n 2000 stall
ja 74- isolla jaolla oleva koppa .
C-4 JA C-6 poikkeaa ulostulo akselilta (yoke) ja kardaanin pituudella
sama startti pitäs mennä molempiin tai sitten ainakin PA adapterilla.