Sivu 1/1
Edelbrock kaasarista
Lähetetty: 30 Heinä 2008, 22:29
Kirjoittaja Jone
Moro!
Mulla tuossa 289n päällä on imarina edelbrock performer rpm ja kaasarina edelbrock 600 cfm. Ja huomasin vasta että toisiopuolen läpät ei avaudu ollenkaan vaikka antaa kunnolla happea koneelle. Mutta kuin pirusti pitäs antaa kiekkaa että noi rupees avautuu, vai onko jotain vikaa mahdollisesti mulla tässä systeemissä? Ei oo tullu pelattua näiden kaasareitten kanssa isommin.
Kiitti tiedoista jo etukäteen.
Re: Edelbrock kaasarista
Lähetetty: 31 Heinä 2008, 19:12
Kirjoittaja 65HT
Kyseessä siis vakuumikaasari jossa toisioiden päällä alipainetoimiset läpät jotka aukeaa vasta tarvittaessa. Paikallaan jos vapaalla kaasutellessa yrität saada auki, ei aukea. Ajossa ja kuormituksessa aukenee viissiin jossain 3000 jälkeen. Näin. Luulisin.
Re: Edelbrock kaasarista
Lähetetty: 31 Heinä 2008, 21:28
Kirjoittaja SamiM
65HT kirjoitti:Kyseessä siis vakuumikaasari jossa toisioiden päällä alipainetoimiset läpät jotka aukeaa vasta tarvittaessa. Paikallaan jos vapaalla kaasutellessa yrität saada auki, ei aukea. Ajossa ja kuormituksessa aukenee viissiin jossain 3000 jälkeen. Näin. Luulisin.
Voi alkaa avautumaan paljon aiemminkin. Avautuminen riippuu moottorin tuottamasta imusta kaasuttimeen ja vastaan panevasta vastapainosta. Jos kiihdyttäessä tuntuu selvä kohta jossa moottori tuntuu innostuvan, voi toision vastapaino olla liian painava. Liian aikaisin aukeava toision läppä hyydyttää moottorin kiihtyvyyden, kun moottori saakin yhtäkkiä liikaa ilmaa.
Re: Edelbrock kaasarista
Lähetetty: 31 Heinä 2008, 21:52
Kirjoittaja Jone
Jep. kyseessä on vakuumikaasari. Paikallaan tuossa kaasuttelin ja silloin huomasin että ei aukea, mutta kaippa se sitten toimii? Ei siinä mitään kummempaa nykäisyä tunnu, tai mitään äänen muuttumista läppien aukeamisen johdosta, vai pitäisikkö kuuluakkaan?

Re: Edelbrock kaasarista
Lähetetty: 01 Elo 2008, 08:18
Kirjoittaja kariboy
Ei kokemusta Edelistä, mutta Holleyn 600 vakuumista...
Aikoinaan myös hollikka ei paikallaan kaasua annettaessa avannut toisia kurkkuja.
Tilasin Trick Kitin, korjaussarjan, ja laitoin kaikki tiivisteet ja mitälie mennytkään uutta huolto-osaa, toisiopuoli alkoi toimimaan.
Ajossa tuntui varsinkin kakkosella reippaassa kiihdytyksessä toisien kurkkujen avautuminen, jos ei muulin-, niin aasinpotkuna
