Sivu 1/1

Vauhtipyörän kiinnitys

Lähetetty: 03 Heinä 2008, 19:20
Kirjoittaja IronHorse
Kytkinremontti suunnitteilla maanantaiksi. Vaihdan paineasetelman, kykinlevyn, painelaakerin ja käytän vauhtipyörän koneistamolla oikaistavana tai jos oikaisu ei ole tarpeen niin ainakin tehdään hionta levypinnan osalta.
Vauhtipyörän kiinnityspulttien kiristysmomentteja haeskellessani löysin kaikista omistamistani kirjoista eri arvot. Hajonta aika iso eli pienimmillään 40-60 lbs ja suurimmillaan 75-85 lbs. Mitäs mieltä olette, kumpaa tuossa käyttäis vai ottaisko arvoksi jotain tuolta väliltä? Netistä en ole yrittänytkään etsiskellä taulukoita. Kyseessä on ihan vakio 289 kone ja vakio manuaalivaihteiston kytkin.
Paineasetelman pulttien kireydestä opukset ovat yksimielisiä 15-20 lbs.

Re: Vauhtipyörän kiinnitys

Lähetetty: 04 Heinä 2008, 13:17
Kirjoittaja Galaxie61
laita 62,5 lbs :mrgreen: , ei se ihan noin tarkkaa ole mutta kunhan jotain sinnepäin on niin hyvä tulee ... :idea:

Re: Vauhtipyörän kiinnitys

Lähetetty: 04 Heinä 2008, 17:28
Kirjoittaja Arto65FB
Sekä Shop Manual että Monroe sanoo 75-85 lbs. Mä olen laittanut vielä ristiin kiristelemällä kahdessa tai kolmessa vaiheessa, että menee tasaisesti.

Re: Vauhtipyörän kiinnitys

Lähetetty: 05 Heinä 2008, 12:22
Kirjoittaja IronHorse
Ok! Kiitos kommenteista.

Re: Vauhtipyörän kiinnitys

Lähetetty: 09 Heinä 2008, 22:35
Kirjoittaja IronHorse
Kytkinremppa tehty ja täytyy sanoa että kreivin aikaan: Kytkinlevy molemmilta puoliltaan niiteissä, paineasetelman ja vauhtipyörän pinnat paikkapaikoin sinisillä laikuilla! Koneistaja sanoi että laikut tosi koviksi karkaistuneet. Oli joutunu sorvaamaa 0.3 mm pinnasta pois ja oli sitä mieltä että vauhtipyörä on siinä ja siinä että pitää uusia. Olisi ilmeisesti tarvinnut jo edelliskerralla uuden paineasetelman, mutta vaihdoin silloin vain painelaakerin ja levyn. Että se siitä säästämisestä. Ihmettelen vaan että kykin ei ajossa lainkaan luistanut, ravisti vaan niin p******eesti lähdöissä. Muuten toimi vaudissa täysin normaalisti.

Paljonkohan tuo T-10 laatikko muuten painaa. Olen sen muutaman kerran ottanut yksin pois ja laitanut takaisinkin ilman apuvälineitä, vaan aina se tuntuu raskaammalta kuin edellisellä kerralla! Eihän siinä auta muu kun ajatella että on niitä varmaan raskaampiakin laatikoita.
Noh, pääasia että uudet osat on autossa kiinni, säädöt kohdallaan ja toiminta moitteetonta.