Sivu 1/1
Granada-spindelit ja ohjauskulmat
Lähetetty: 30 Kesä 2008, 20:08
Kirjoittaja voxagent
Huomasin omassa '66 Mustangissa että eturenkaat ovat kuluneet molemmilta puolilta, kuluman kasvaessa tasaisesti sisäreunasta ulkoreunaan. Mun silmään ei näytä aurauskulumalta. Autossa on Granada-spindelit, 6-kone 620lbs jousilla (keula hieman ylhäällä).Mitä kokemuksia noista Granada-spindeleistä on? Vaatiiko rajumpaa caster-muutosta?
Re: Granada-spindelit ja ohjauskulmat
Lähetetty: 30 Kesä 2008, 21:26
Kirjoittaja Antti66HT
Käsittääkseni nuo granada spindlet eroavat vain bumpsteerin osalta, joten ei pitäisi vaikuttaa renkaiden kulumaan.
Paljonko eroa? Jos rengas kuluu jonkin verran enemmän sisä reunasta en olisi kovinkaan huolissani.
Mites perus camberi. Jos jouset vaihdettu, onko tarkistettu?
Re: Granada-spindelit ja ohjauskulmat
Lähetetty: 01 Heinä 2008, 10:37
Kirjoittaja voxagent
Jousien vaihtoa ennen vaihdoin myös ylätukivarret jarrurempan yhteydessä eli ei tainnut pelkkä aurauksen fixaus riittää. Täytyy löytää jostain paja joka katsoa kulmat kuntoon.
Re: Granada-spindelit ja ohjauskulmat
Lähetetty: 01 Heinä 2008, 23:12
Kirjoittaja Arto65FB
voxagent kirjoitti: Mun silmään ei näytä aurauskulumalta. Vaatiiko rajumpaa caster-muutosta?
Sisäreunaa syövää haritusta ei paljain silmin vielä erota, en ainakaan itse huomannut.
Caster ei vaikuta epätasaiseen kulumiseen (paitsi jollain hirveillä lukemilla alkaa vaikuttaa jatkuvassa mutka-ajossa).
Re: Granada-spindelit ja ohjauskulmat
Lähetetty: 02 Heinä 2008, 10:32
Kirjoittaja IronHorse
Eikös huono ohjauksen palautus käännöksen jälkeen ja levoton suorakäyttäytyminen ole selviä merkkejä harituksesta?
Re: Granada-spindelit ja ohjauskulmat
Lähetetty: 04 Heinä 2008, 01:54
Kirjoittaja Arto65FB
tese kirjoitti:Eikös huono ohjauksen palautus käännöksen jälkeen ja levoton suorakäyttäytyminen ole selviä merkkejä harituksesta?
Ohjauksen palauttavuuteen vaikuttaa ehkä enemmän caster, eli vähän casteria -> ei palauta ja pyörii kuin marketin kärryn pyörät. Mutta kyllä harituskin voi aiheuttaa levoton suorakäyttäytymistä varsinkin, varsinkin jos suora ei ole tasainen. Kun itsellä oli harituksella, niin en kyllä muista, että ohjauksen palautuksessa olisin huomannut mitään erikoisen voimakasta muutosta.
Edelleen tuohon alkuperäiseen, se on joko camber tai haritus. Caster ei vaikuta renkaan kulumiseen.