Sivu 1/1
5.0:n tunnistus
Lähetetty: 24 Kesä 2008, 19:37
Kirjoittaja voxagent
Nurkissa on OMC 5.0HO marine-lohko. Siitä pari kysymystä
- valunumero on E7TE-CA, onko tämä joku truck/vene-versio?
- sytytysjärjestys on 1-3-7-2-6-5-4-8 eli onko rolleri vai ei ?
Re: 5.0:n tunnistus
Lähetetty: 24 Kesä 2008, 20:35
Kirjoittaja Make67
voxagent kirjoitti:Nurkissa on OMC 5.0HO marine-lohko. Siitä pari kysymystä
- valunumero on E7TE-CA, onko tämä joku truck/vene-versio?
- sytytysjärjestys on 1-3-7-2-6-5-4-8 eli onko rolleri vai ei ?
Ei oo ainakaan normaali laahaavan 289/302:n sytkäjärjestys.
Re: 5.0:n tunnistus
Lähetetty: 24 Kesä 2008, 20:57
Kirjoittaja Arto65FB
voxagent kirjoitti:
- sytytysjärjestys on 1-3-7-2-6-5-4-8 eli onko rolleri vai ei ?
Sytkäjärjestys menee nokan mukaan, mutta on sekä laahureita että rollereita tuolla järjestyksellä. Lohko voi hyvinkin olla rullakelpoinen, mutta olisiko marine-koneet olleet laahaavilla nokilla. Niissä kun ei noi päästöt olleet EPAn yhtä tarkassa valvonnassa kuin henkilöautojen koneet.
Re: 5.0:n tunnistus
Lähetetty: 24 Kesä 2008, 21:49
Kirjoittaja voxagent
Työntötangon mitta oli 175mm=6,88". Rolleri koneessa tanko on kai puoli tuumaa lyhyempi ?
Re: 5.0:n tunnistus
Lähetetty: 25 Kesä 2008, 01:25
Kirjoittaja GT-350
Jep, rollerikoneissa yleensä luokkaa 6.200-6.300 mutta ei voi suoraan yleistää, olen nähnyt niitä toistaiseksi skaalalla 6.150-6.800. Tosin 6.88" kovasti viittaa laahaavaan nokkaan.
Onkos imusarja irti sieltä? Sillähän sen heti näkee mitkä kamat siellä on sisällä. Rullakamat voi tarvittaessa helposti oikeilla palikoilla asentaa non-rulla -lohkoon, siitä tarkat speksit toisessa threadissa täällä palstalla.
Re: 5.0:n tunnistus
Lähetetty: 25 Kesä 2008, 19:50
Kirjoittaja voxagent
Re: 5.0:n tunnistus
Lähetetty: 25 Kesä 2008, 20:10
Kirjoittaja GT-350
Juu mutta lohkohan on selvä rullalohko joten rullakamat sisään vaan.
Re: 5.0:n tunnistus
Lähetetty: 13 Touko 2018, 22:24
Kirjoittaja Kankkis
Vanhaan ketjuun vähän uutta nostetta. Onko jollain tarkempaa tietoa että mitä kaikkea näissä marine moottoreissa on eroa verrattuna normi 5.0HO. Esim onko nokka-akselissa eroa, entä kanget/männät, puristus-suhde ym ym. Kovin huonosti tuntuu löytyvän tietoo marine moottoreista googlettelemalla.
Re: 5.0:n tunnistus
Lähetetty: 14 Touko 2018, 10:01
Kirjoittaja Firebolt
Jenkit näyttää pelottelevan vastapäivään pyörivistä moottoreista, joita on joissain kaksimoottorisissa veneissä käytetty. Eli eroa voi olla nokka, jakopää, startti, kannet, männät ja vaikka mitä muuta. Toki nämä kaikki on tapauskohtaisia ja riippuu onko konetta kutiteltu, vuosimalli jne.
Vesipumppuja on automalleissakin melko useita, joten en ihmettelisi vaikka veneisiinkin olisi ollut useampaa eri mallia.
Re: 5.0:n tunnistus
Lähetetty: 14 Touko 2018, 11:34
Kirjoittaja Kankkis
No joo tuon nyt tietää että noissa ne erot voi olla juu. mutta kysymys olikin että onko jollain oikeata fakta tietoa eroista. Jätetään se väärinpäin pyörivä kone nyt pois näistä karkeloista

Re: 5.0:n tunnistus
Lähetetty: 14 Touko 2018, 20:41
Kirjoittaja Kankkis
Tosiaan tätä kyselen kun ketjun kyseinen moottori nykyään hyrisee meidän pihassa

. Eli tämän verran selvinny.
-Lohko on rullalohko mutta varustettuna laahaavilla nostajilla
-Nokka on hieman eriprofiileilla kuin auto puolen moottorissa, pako puolella enemmän nostoa ym.
-Kannet ovat marine gt40 mitkä ilmeisesti on varustettu rosteri venttiileillä ja paremmilla jousilla ja tunnistaa kahdesta pysty valuraidasta kannen päässä, palopesät 66-69cc ja kanavat vastaavat kuin normi gt40 kansissa
-Männät ilmeisesti ovat takomännät
Tuolla hieman juttua kansista
http://forums.corral.net/forums/5-0-5-8 ... 977?page=1