Sivu 1/1
Holleyn huollon jälkeen ei starttaa
Lähetetty: 23 Touko 2008, 18:45
Kirjoittaja jls
Itsetuntoni oli korkealla muutaman onnistuneen renkaanvaihdon

jälkeen, niin ajattelin vaihtaa tiivisteet 600 vakuumi hollikkaan ihan itse. Kaikki sujui jokseenkin hyvin paitsi musse ei suostu käynnistymään enää. Pyörittää hyvin ja bensa haisee, mutta ei jaksa käynnistyä. Ilman kaasua yrittää vähän, sama ihan pohjassa, mutta puolivälissä ei ollenkaan.
Bensapinnat on säädetty kuivana noin puoliväliin, seosruuvit oli auki puolitoista kierrosta, mutta pienensin samaan missä ne oli ennen purkua. Osiakaan ei hirveesti jäänyt yli, jos ei sitten tippunut nurmikolle...
Nyt on sahattu vaikka kuin, mutta ei vaan suostu käynnistymään. En oo jaksanu kaikkia tulppia irrotella ja kuivata, yhden otin pois ja aika kostealta näytti.
Liekkö vika mun remontissa vai siinä että musse sai rinnalleen saksalaisen kesäauton ja on sille mustasukkanen?
Any help would be appreciated!
Edittiä: Eli heti kun kirjotin tän kokeilin uusiksi ja sain kaasupohjassa sahattua käyntiin. Pienillä kierroksilla röpötti kovasti, kovilla kierroksilla ihan jokseenkin ok kävi, käytin noin minuutin, päästin tyhjäkäynnille, niin tukehtui. Putkien alapuolella maassa oli mustaa eli taitaa saada ainetta aika paljon.
Vakuumipuolen "perhosventtiilin" juurista molemmin puolin tiputtaa ainetta, varsinkin kaasarin ryypyn puolella imarin päällä lammikoittain bensaa.
Re: Holleyn huollon jälkeen ei starttaa
Lähetetty: 23 Touko 2008, 19:23
Kirjoittaja Anagonda67
Taitaapi tulvia Hollikka, bensapinnat, neulaventtiili, koho jumissa...
Re: Holleyn huollon jälkeen ei starttaa
Lähetetty: 24 Touko 2008, 07:55
Kirjoittaja jls
Käytin kohokammiot auki. Kohot näyttää ehjältä, sulkee bensan saannin kun on vaakatasossa = noin puolivälissä kammiota. Eli neulaventttiilitkin tuntuis toimivan ihan ok.
Re: Holleyn huollon jälkeen ei starttaa
Lähetetty: 24 Touko 2008, 09:56
Kirjoittaja Tapsa
Ainakin TARVIKE Holleyssa on bensapinnan tasoruuvit.
Eli se messinkinen talttapää ruuvi kohokammion sivulla SE ON YLÄRAJA.
se auki ja säädät kohokammion päällä olevasta mutterista
Bensapinnan reiän alareunaan käynnissä.
jos avattaessa tulvii niin silloin on pinta liian korkealla
jos sulla on se remppasarja niin siinä pitäs olla ohje ja tulkki kohonkorkeudesta
kopauttelemalla saat neulaventtiilin irtoamaan
eli vastapäivään pinta nousee ja myötäpäivään laskee
avaa ensin se neulaventtiilin lukitus( talttapää) ennen säätöä!
muuten neula-kohokammion kierteet rikkontuvat ja välitiivisteet samalla.
Re: Holleyn huollon jälkeen ei starttaa
Lähetetty: 24 Touko 2008, 11:44
Kirjoittaja jls
Sais vaan pysymään käynnissä niin pitkään että ehtis kattoon bensapinnat. Täytyy kattoa niitä ohjeita, miten säädetään kuivana. Hyvin lähti aamulla käyntiin, kun oli yön kuivunut ja käyttänyt kammiot auki niin ei ollu kaasari täynnä ainetta. Taas röpötteli jonkin aikaa ja kun päästin kaasun pois niin tukehtu eikä lähteny enää käyntiin. Ryyppy on mekaaninen eikä ole käytössä.
Re: Holleyn huollon jälkeen ei starttaa
Lähetetty: 24 Touko 2008, 15:39
Kirjoittaja Tapsa
Onko KAIKKI alipaineliitokset kiinni.
jos kaasarin takaa ns. PCV lähtö auki se ja ei
ole ummessa tai kytketty johonkin,
haittaa aika paljon tyhjäkäyntiä
vaikka mitä tekee kaasarille.
Re: Holleyn huollon jälkeen ei starttaa
Lähetetty: 24 Touko 2008, 20:49
Kirjoittaja Topias74
Minäkin aikani rassailin hollikoita ja sitten ostin 600:sen Edelin ja loppu onkelmat! Eivaan onhan hollikka hyvä juottaja mutta jotenki tuntuu että saa olla vähän väliä rassaamassa! Ainakin joka kevät ajokauden alussa! Sen jälkeen ku vaihdoin edeliin niin ei oo tarvinnu asennuksen jälkeen siihen koskea! Mutta kuka tykkää mistäkin.....

Tuntu se hollikka kyllä tehokkaammalta, mutta minä arvostan enemmän käyttövarmuutta! Onhan niitä kaasariguruja jotka arvostaa enempi hollikkaa ku muita mutta tämä oli mun mielipide, jokaisella omansa... Ja eikun ruuvaamaan

Re: Holleyn huollon jälkeen ei starttaa
Lähetetty: 24 Touko 2008, 20:53
Kirjoittaja Aku_81
Topias74 kirjoitti:Minäkin aikani rassailin hollikoita ja sitten ostin 600:sen Edelin ja loppu onkelmat! Eivaan onhan hollikka hyvä juottaja mutta jotenki tuntuu että saa olla vähän väliä rassaamassa! Ainakin joka kevät ajokauden alussa! Sen jälkeen ku vaihdoin edeliin niin ei oo tarvinnu asennuksen jälkeen siihen koskea! Mutta kuka tykkää mistäkin.....

Tuntu se hollikka kyllä tehokkaammalta, mutta minä arvostan enemmän käyttövarmuutta! Onhan niitä kaasariguruja jotka arvostaa enempi hollikkaa ku muita mutta tämä oli mun mielipide, jokaisella omansa... Ja eikun ruuvaamaan

Omaan 600cfm vakuumiin ei oltu koskettu viiteen vuoteen ennenkuin vaihdettiin suuttimia suuremmaksi. Jotkut toimii varsinkin jos niitä ei kaikki rassaile. Ja just ku ostin 600 tuplapumpun tuli myyjältä käsky ettei mihinkään säätöihin saa koskea

Re: Holleyn huollon jälkeen ei starttaa
Lähetetty: 25 Touko 2008, 11:37
Kirjoittaja Arto65FB
Aku_81 kirjoitti:Topias74 kirjoitti:Minäkin aikani rassailin hollikoita ja sitten ostin 600:sen Edelin ja loppu onkelmat! Eivaan onhan hollikka hyvä juottaja mutta jotenki tuntuu että saa olla vähän väliä rassaamassa! Ainakin joka kevät ajokauden alussa! Sen jälkeen ku vaihdoin edeliin niin ei oo tarvinnu asennuksen jälkeen siihen koskea! Mutta kuka tykkää mistäkin.....

Tuntu se hollikka kyllä tehokkaammalta, mutta minä arvostan enemmän käyttövarmuutta! Onhan niitä kaasariguruja jotka arvostaa enempi hollikkaa ku muita mutta tämä oli mun mielipide, jokaisella omansa... Ja eikun ruuvaamaan

Omaan 600cfm vakuumiin ei oltu koskettu viiteen vuoteen ennenkuin vaihdettiin suuttimia suuremmaksi. Jotkut toimii varsinkin jos niitä ei kaikki rassaile. Ja just ku ostin 600 tuplapumpun tuli myyjältä käsky ettei mihinkään säätöihin saa koskea

Ostin uuden (tai no, ainakin käyttämättömän) FinnAmin poistomyynnistä 600 vakuumiholikan joskus 15 vuotta sitten ja sain laitettua sen koneen päälle jo kuutisen vuotta myöhemmin eikä ole tarvinnut rassailla millään tavalla.
Re: Holleyn huollon jälkeen ei starttaa
Lähetetty: 25 Touko 2008, 18:43
Kirjoittaja jls
Taas toimii melkein yhtä hyvin kuin ennen remonttia. Musse68 muuramesta sattui paikalle, ja huomas heti että olin jättänyt ryypyn lukitsematta ja ryyppy eli omaa elämäänsä. Ryyppyvipu on kyllä ruostunut kiinni jo vuosia sitten, mutta läpän tappi oli väärällä puolen, niin läppä pääsi liikkumaan vivun lukituksesta huolimatta. Nyt käy ja kukkuu niinkuin ennenkin.
Vakuumipuolella on vielä vähän tulvanpoikasta, mutta sitä on nyt helpompi alkaa tutkimaan kun saa koneen käyntiin. Tuo on se syy miksi alunperinkin avasin kaasarin. Nyt ollaan siis takaisin nollapisteessä
Kiitos vastanneille!
Re: Holleyn huollon jälkeen ei starttaa
Lähetetty: 25 Touko 2008, 21:52
Kirjoittaja Fastback
jls kirjoitti:Musse68 muuramesta sattui paikalle, ja huomas heti...
oliko Markko Mustangilla paikalla??? Jos oli, niin joko alkoi mieli tehdä lisää jerkkua Fastbackin pellin alle?
Re: Holleyn huollon jälkeen ei starttaa
Lähetetty: 26 Touko 2008, 17:10
Kirjoittaja jls
Ei kun mazdalla, eli siihen verraten tehot riittää. Mutta vappucruisingissa Markkon musse pyöri sen verran ilosesti, että vähän kuumetta nosti. Toisaalta kun kattelee lompakkoon tai juttelee hallituksen kanssa, niin sekin kuume laskee hyvin nopeesti...
Re: Holleyn huollon jälkeen ei starttaa
Lähetetty: 27 Touko 2008, 01:57
Kirjoittaja Fastback
jls kirjoitti:Ei kun mazdalla, eli siihen verraten tehot riittää. Mutta vappucruisingissa Markkon musse pyöri sen verran ilosesti, että vähän kuumetta nosti. Toisaalta kun kattelee lompakkoon tai juttelee hallituksen kanssa, niin sekin kuume laskee hyvin nopeesti...
Tuossa sun allekirjoituksessa olevasta M3:sta saisi aika hienosti rakentelu rahaa

Re: Holleyn huollon jälkeen ei starttaa
Lähetetty: 28 Touko 2008, 22:20
Kirjoittaja jls
Nyt auto käy aika mukavasti ja molemmat bensapinnat on oikealla tasolla. Sellanen kumma piirre on, että kun auton sammuttaa, niin tiputtaa bensaa imusarjan päälle. Koneen käydessä ei tulvi, mutta kun sammuttaa, niin sitten alkaa. Bensa valuu vakuumikalvosta alaspäin tulevan vivun päästä. Ei varmaankaan voi sieltä kalvosta tulla, mutta kun tuo vipu on alhaisin kohta kaasarissa, niin sieltä se tippasee, ilmeisesti niin kauan kunnes sek. kammio on tyhjä. Jossain jenkkifoorumilla oli samantyylinen vika ja metering plate oli "mutkalla", liekköhän mulla sama homma.
Fastback: M3 rahat taitaa mennä talon rakenteluun, ei auton
