Sivu 1/1

KAASUTIN asiaa???

Lähetetty: 15 Loka 2004, 20:58
Kirjoittaja Vieras
Autossani on 400 cid "saastekone" ja 2 kurkkuinen ilmeisesti joku fordin oma kaasari joka on tullu kutakuinkin tiensä päähän.
Elikkäs tämmöstä kyseleen rupesin mimmosiahan vaihtoehtoja vois kuvitella hommaavansa tilalle ilman imusarjan tms. vaihtoja???
Ja mistähän olisi viisainta kysellä niin ja tieteski pienoinen tehon lisäyskään ei olisi pahitteeksi(Kunhan vain kulutus pysyy kohtalaisena) heh !!!!!!!!!!!!!!
Ja kiitti jo näin etukäteen!

Lähetetty: 15 Loka 2004, 22:07
Kirjoittaja harmi80_
Jos tehonlisäystä kaipaa, niin itse kyllä lähtisin nelikurkkuista hakemaan. Eli imis ja kaasari vaihtoon. Ei sellainen paketti niin hirveitä maksa. Kysellä voi vaikka US-partsilta, US-center Rautakummulta, Part Cornerilta ja monilta muilta.

Lähetetty: 16 Loka 2004, 14:41
Kirjoittaja Arto65FB
400-koneen puristussuhde on aika alhainen, jotain 8-8.5:1. Puristussuhde johonkin 9.5-10:1, Edelbrockin Performer-imis ja Performer nokka, 750cfm vakuumi-Holley, niin 300hp pitäisi löytyä ilman, että polttoaineen kulutus nousee nykyisestä olennaisesti.

Lähetetty: 20 Loka 2004, 12:08
Kirjoittaja Vieras
Arto65FB kirjoitti:400-koneen puristussuhde on aika alhainen, jotain 8-8.5:1. Puristussuhde johonkin 9.5-10:1, Edelbrockin Performer-imis ja Performer nokka, 750cfm vakuumi-Holley, niin 300hp pitäisi löytyä ilman, että polttoaineen kulutus nousee nykyisestä olennaisesti.

Mitäs luulet voiskohan tuo paketti toimia ilman nokka akselin vaihtoa??
Siis meinaan että laittas vaan ton 750 kaasarin ja edelbrockin performerin??
ja kuinkahan on ton bensan "hörsimisen"? 8)

Lähetetty: 20 Loka 2004, 14:55
Kirjoittaja Arto65FB
Toimiihan se, mutta kun ei ole mitään käsitystä 351M/400 koneen nokista, niin ei voi kuin arvailla kuinka hyvin se toimii. Mutta tuolta projectbronco-sivulta lainaus:
"The stock cam and timing chain are, for lack of better words, pure unadulterated garbage. ANY quality aftermarket camshaft kit will be a SIGNIFICANT improvement over the stock cam and timing chain."
"Vakionokka ja ketju ovat huonoja. Mikä tahansa muu kuin vakionokka on huomattava parannus."


Katopa tuolta infoa:
http://www.fordcobraengines.com/Modified%20History.htm
http://www.projectbronco.com/Technical_ ... ild_up.htm

Jokohan alkaisi jostain päin Suomea löytymään alumiinisia 351C/351M/400 -kansia?

Se muuten noissa 351M/400 koneissa on, että niiden remppapaketit on melkein yhtä halpoja kuin 302 koneissa, en tiedä miksi. Jos otat halvan remppapaketin, niin katso, että saat kuitenkin sopivan puristussuhteen.

Lähetetty: 21 Loka 2004, 12:53
Kirjoittaja Mussemaan
Juu, 400M koneissa oli sama "tehdaskuristus" kuin 351C2V koneissakin,eli järjettömän mieto nokka.

Joku miedohko +0.500 nostoilla oleva nenu, päälle esim edelbrokin 2-taso performer ja 4-kurkkuinen soppatykki niin kone alkaa jo toimia niin kuin sen pitäisi.

Lähetetty: 21 Loka 2004, 13:40
Kirjoittaja fairlane
mulla olis tommoseen toosaan oiva nokka uusi ajamaton part number# 32-219-3 comp cams hi energy 260h-10 mainos asteet 260/260 lift .484/.484 duration at .050 212/212 +rullaketju jakopää ( sen alumiini/mikä lie pakeliitti rimpulan tilalle) muutakin shittiä löytyy tohon 400 mosaan

Lähetetty: 21 Loka 2004, 14:04
Kirjoittaja Vieras
..voiko noita lainauksia saada omalla kielellä?

Lähetetty: 21 Loka 2004, 15:28
Kirjoittaja Kimi
..voiko noita lainauksia saada omalla kielellä?
Ne kun ovat peijakkaat kirjoitettu ameriikan jutut lontooksi. Siinä täytyy käyttää huomattavasti enemmän aikaa kun lähtee kieltä kääntämään. Monesti asiayhteydessä on niin paljon vierasperäisiä sanoja, että suomennettuna (eller på svenska) juttu saattaisi jopa näyttää kankeahkolta.