Sivu 1/1

1966 kuutos-Musse automaatiksi

Lähetetty: 17 Huhti 2008, 11:37
Kirjoittaja Vilkuna
Onkos kukaan muuttanut automaatti kuutos-Mussea manuaaliksi? Nyt ois tarvetta osille, sillä sukulaismies haluaisi tehdä homman toisinpäin, eli vetolevy, turbiini, laatikko kardaani, sifteri, jarrupoljin yms hilppeet ois hakusessa.

Saako mahdollisesti jostain valmiita settejä? Entä kannattaako ostaa kunnostetut laatikko ja turbiini?

Re: 1966 kuutos-Musse automaatiksi

Lähetetty: 18 Huhti 2008, 07:51
Kirjoittaja Tapsa
Miksi vaihtaa ehjää vaihteistoa... onko 4speed? Tosiaan joutuu vaihtaa kaikki
komponentit , ei halpa toimenpide. tuskin tästä maasta löytyy kaikki komponentit
kerralla. USA:n markkinat on eri asia ,sieltä roudaaminenkin maksaa.

Re: 1966 kuutos-Musse automaatiksi

Lähetetty: 18 Huhti 2008, 14:19
Kirjoittaja Vilkuna
Tapsa kirjoitti:Miksi vaihtaa ehjää vaihteistoa... onko 4speed?
Auto on alunperin ollut kolmivaihteisella askilla, joka on vaihtunut 70-luvun lopussa nelivaihteiseen.
Sukulaismies on ajanut Mussellaan puolimiljoonaa kilsaa ja ravistava kytkin yhdistettynä sököön askiin ei ole enään mikään nautinto.

Jos sen aikois säilyttää manuaalina, niin löytyykö uusia vauhtipyöriä ja toimivia laatikoita? Kytkinremppa ei näet auta enään, kun vauhtipyörä on "palanut" piloille.

Re: 1966 kuutos-Musse automaatiksi

Lähetetty: 18 Huhti 2008, 20:41
Kirjoittaja Arto65FB
Pistäpä kyselyä http://www.tuumacid.com, siellä on ehkä paras kutosasiantuntemus.

Re: 1966 kuutos-Musse automaatiksi

Lähetetty: 18 Huhti 2008, 23:39
Kirjoittaja Tapsa
No arto ehdit ensin.. orkkis vauhtipyörä/kytkincombo pitäs olla 9,5" ja mcleodilta saa kilkkeet sihen paitsi samnlaista vauhtipyörää
niillä olis myös 0-punttinenn 10" vauhtipyörän jos se siihen sopii ..
TOP-LOADERIIN saa aika hyvin vara osia ja vaihdekeppeihinkin jonkinlaista
korjaus sarjaa .onko vauhtipyörä todella niin huonossa kunnossa että
siitä ei saa ehjää hiomallakaan..
T-10 on hieman hankalampi osien suhteen mutta purettuja pitäs pyörii
alueella ELI mikä laatikko sulla on autossasi? onhan tietysti yksi
vaihtoehto T5 tai vastaava 5-vaihteinen laatikko sovittaa..
NPD:tä voi löytyä myös varaosia vivustoihin yms
aika paljon rullattu tällä mustilla suomenteillä..

Re: 1966 kuutos-Musse automaatiksi

Lähetetty: 19 Huhti 2008, 09:01
Kirjoittaja Aku_81
Overdrive.fi:ssä oli myynnissä 200cid+c4 yhdistelmä http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=132625

Re: 1966 kuutos-Musse automaatiksi

Lähetetty: 21 Huhti 2008, 21:15
Kirjoittaja harrastelija
Vilkuna kirjoitti: Jos sen aikois säilyttää manuaalina, niin löytyykö uusia vauhtipyöriä ja toimivia laatikoita? Kytkinremppa ei näet auta enään, kun vauhtipyörä on "palanut" piloille.
Täältä löytyy ainakin pari kappaletta 200cid 66 moottorin perään sopivaa vauhtipyörää. Eli jos pyörää ei ole vaihdettu tuossa sinun autossa niin pitäisi käydä. Ilmoittele (yv varmaan tavoittaa parhaitten) jos tarvetta ilmenee niin katsotaan noiden kuntoa jne.

Vaihteistoja ei tosin löydy (muuta kuin yksi 3.03 projekti).

Re: 1966 kuutos-Musse automaatiksi

Lähetetty: 22 Huhti 2008, 22:37
Kirjoittaja Vilkuna
Kiitos vastauksista. Sukulaismies osti C4 lootan ja turbiinin,

eli nyt ois sitten hakusessa ainakin

-vetolevy
-sifteri
-jarrupoljin
-kardaani?

Mites on kuutosessa ollu toi kickdown?

Re: 1966 kuutos-Musse automaatiksi

Lähetetty: 07 Marras 2010, 00:10
Kirjoittaja Ville K
Tähän topikkiin varmaan hyvä jatkaa juttua, kun vuosimalli ja kone täsmää.

minkälainen vetolevy on tommosen kutosen "vauhtipyöränä", saako niitä jostain uutena, minkälaisella tasapainotuksella ovat alunperin? käykö jonkun muun koneen perästä?
Allekirjoituksen autossa vetolevy halki turbiinin kiinnityspulttien kohdalta.. :(