-95 GT Ei käy enää. Ja lisää ongelmia.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
GTponi
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Maalis 2008, 19:07
Auto: Ford Mustang Shelby GT500 -07 Convertible
Ford Mustang -65 289 Convertible
Paikkakunta: SALO

-95 GT Ei käy enää. Ja lisää ongelmia.

Viesti Kirjoittaja GTponi »

Ja kaikkihan lähti siitä kun auto otettiin uinumasta... Hyvin lähti käymään niinkuin talvellakin kun sitä kävin käyttämässä. Heti kun lähdin autolla ajamaan niin huomasin että yli 2000rpm moottori pätkäsi hieman silloin tällöin.....eihän se nyt niin vakavaa voi olla.....tai sitten voi.... 15km pääsin sillä pienillä nikotteluilla ja sitten tieto pois koneesta. Kierroslukumittari putosi heti pohjaan kun veto loppui...
Oiskohan jollain ollu samaa ongelmaa????

Eli autohan on sellainen kuin -95 5.0 GT.

Ja oire on erittäin yksinkertainen: EI KÄY.
Seuraavat kohteet on katsottu:
- Tulpat - OK
- Tulpanjohdot - OK
- Puolanjohto - OK
- Puola ei anna suoraan kipinää eikä itseasiassa sinne tule ollenkaan virtaa
- Bensaa tulee
- Vikakoodeissa ei ollut mitään häikkää
Viimeksi muokannut GTponi, 23 Huhti 2008, 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: -95 GT Ei käy enää.

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Mulla on hatara muistikuva että noissa olisi joku jakajassa anturi ja sen johdot jotka haurastuvat... Joku vois muistaa peremmin. Tällä forumillakin oli asiasta juttua.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: -95 GT Ei käy enää.

Viesti Kirjoittaja 2065 »

Sähkövika on tietty jos ei saa virtaa mutta tietty vielä lisäksi villi veikkaus bensan vanhenemisesta. Eli nää nykybensat ei oikein tuppaa säilymään talven yli.
Kokeile laittaa tuoretta bensaa tankkiin jos auttais...
Avatar
GTponi
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Maalis 2008, 19:07
Auto: Ford Mustang Shelby GT500 -07 Convertible
Ford Mustang -65 289 Convertible
Paikkakunta: SALO

Re: -95 GT Ei käy enää.

Viesti Kirjoittaja GTponi »

Ja vikahan selvisi... Virranjakajasta oli mennyt hall anturi... Mistäköhän saisi nopeiten uuden/vanhan???
Avatar
GTponi
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Maalis 2008, 19:07
Auto: Ford Mustang Shelby GT500 -07 Convertible
Ford Mustang -65 289 Convertible
Paikkakunta: SALO

Re: -95 GT Ei käy enää. Ja lisää ongelmia.

Viesti Kirjoittaja GTponi »

Nyt auto käy, mutta ei niin hyvin. Siellähän on se plugi joka otetaan pois kun ajoitus katsotaan ja nyt se tekee sen että ei vaan toimi kirveelläkään plugi paikassa. Sammuilee plugin kanssa tyhjäkäynnillä ja kiihdyttäessä nykii erittäin paljon. tyhjäkäynnillä katsoin niin sytytys heittää noin 20 astetta pieleen asetetusta kun kytkee plugin paikkaan. Olen nyt sitten vain ilman ajellut... toimii sentään jotenkin mutta ei tietenkään isoilla kierroksilla.


Nyt olen vaihtanut autoon seuraavat osat:
- HAll Anturi
- Sytytysyksikkö
- Tulpan johdot
- Tulpat
- Virranjakajan kansi
- Pyörijä

Apua kaivataan...
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: -95 GT Ei käy enää. Ja lisää ongelmia.

Viesti Kirjoittaja SamiM »

GTpomi kirjoitti: Seuraavat kohteet on katsottu:
- Tulpat - OK
- Tulpanjohdot - OK
- Puolanjohto - OK
- Puola ei anna suoraan kipinää eikä itseasiassa sinne tule ollenkaan virtaa
- Bensaa tulee
- Vikakoodeissa ei ollut mitään häikkää
Bensaa tulee, mutta onko paine kohdallaan ja toimiiko regulaattori oikein?
Avatar
GTponi
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Maalis 2008, 19:07
Auto: Ford Mustang Shelby GT500 -07 Convertible
Ford Mustang -65 289 Convertible
Paikkakunta: SALO

Re: -95 GT Ei käy enää. Ja lisää ongelmia.

Viesti Kirjoittaja GTponi »

En ole paineita mitannut, mutta uskoisin että ongelman taytyy olla sytkä puolella koska toimii kuitenkin hyvin ilman sytysennakon säätöä eli plugi pois paikalta.
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: -95 GT Ei käy enää. Ja lisää ongelmia.

Viesti Kirjoittaja 2065 »

Olethan huomioinut että sytkäennakko säädetään niin että plugi on irroitettu. Ennakko jakajasta noin 10:n kohdalle.
Sitten plugi kiinni että tietsikka pääsee tekemään omiaan....
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Re: -95 GT Ei käy enää. Ja lisää ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

SamiM kirjoitti:
GTpomi kirjoitti: Seuraavat kohteet on katsottu:
- Tulpat - OK
- Tulpanjohdot - OK
- Puolanjohto - OK
- Puola ei anna suoraan kipinää eikä itseasiassa sinne tule ollenkaan virtaa
- Bensaa tulee
- Vikakoodeissa ei ollut mitään häikkää
Bensaa tulee, mutta onko paine kohdallaan ja toimiiko regulaattori oikein?
Niin, olihan se bensa tuoretta...
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Avatar
GTponi
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Maalis 2008, 19:07
Auto: Ford Mustang Shelby GT500 -07 Convertible
Ford Mustang -65 289 Convertible
Paikkakunta: SALO

Re: -95 GT Ei käy enää. Ja lisää ongelmia.

Viesti Kirjoittaja GTponi »

Sytkä on säädetty plugi irti 8 asteeseen, minkä pitäisi olla oikea ennakko. Autostani oli kadonnut se tarra josta ennakko selviää. Olen myös kokeillut alle ja yli 8 asteen... Bensatkin on jo keretty vaihtamaan uusiin.

Oliskohan siellä nyt kuitenkin häikkä jossain muualla kuin sytytys ossissa....???
Voiko esim lampdan rikkoutuminen vaikuttaa siten että auto ei toimi blugi paikassa mutta toimii ilman blugia??? Ajoin kuitenkin kuudella noin kymmenen kilometriä.
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Re: -95 GT Ei käy enää. Ja lisää ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

Ettei suuttimet jumittais?? Cleanerii bensan joukkoon, itse lorautin Valvolinen MaxLifee... :D
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: -95 GT Ei käy enää. Ja lisää ongelmia.

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Etsiskelisin vikaa jostain anturista (tai sellaisen liittimestä/kaapelista/letkusta) joka vaikuttaa enemmän tai vähemmän ennakkon säätöön. Kaasuläpän asennot, alipaineet, mitä kaikkia näitä onkaan.
GTpomi kirjoitti:tyhjäkäynnillä katsoin niin sytytys heittää noin 20 astetta pieleen asetetusta kun kytkee plugin paikkaan.
Mihin suuntaan?
Mustang -69 SR
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: -95 GT Ei käy enää. Ja lisää ongelmia.

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Varmuuden vuoksi tsekkaa että dampperin merkki on kohdallaan niin tekemääsi ajoitukseen voit myös luottaa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
GTponi
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Maalis 2008, 19:07
Auto: Ford Mustang Shelby GT500 -07 Convertible
Ford Mustang -65 289 Convertible
Paikkakunta: SALO

Re: -95 GT Ei käy enää. Ja lisää ongelmia.

Viesti Kirjoittaja GTponi »

munmummu69 kirjoitti:Etsiskelisin vikaa jostain anturista (tai sellaisen liittimestä/kaapelista/letkusta) joka vaikuttaa enemmän tai vähemmän ennakkon säätöön. Kaasuläpän asennot, alipaineet, mitä kaikkia näitä onkaan.
GTpomi kirjoitti:tyhjäkäynnillä katsoin niin sytytys heittää noin 20 astetta pieleen asetetusta kun kytkee plugin paikkaan.
Mihin suuntaan?
Aikaisemmalle.

Ja dampperin merkki on myös kohdallaan.
Avatar
GTponi
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Maalis 2008, 19:07
Auto: Ford Mustang Shelby GT500 -07 Convertible
Ford Mustang -65 289 Convertible
Paikkakunta: SALO

Re: -95 GT Ei käy enää. Ja lisää ongelmia.

Viesti Kirjoittaja GTponi »

Vkloppuna mittailin vähän ja näyttäis siltä että olis toinen lambda pimeenä. Mulla oli molemmissa lambdoissa samaan aikaan mittarit kiinni ja hetken aikaa ne näytti noin samoja lukemia mutta hetken päästä kun kone lämpis niin toinen lambda meni pimeäksi. Se taas seuraavaksi vaihtoon jos vaikka auttais.
Vastaa Viestiin