Sivu 1/1
Mustang 6 :sen laatikoista viellä
Lähetetty: 03 Kesä 2004, 09:16
Kirjoittaja hyde
Tuolla vanhalla keskustelupalstalla oli juttua kutosen laatikoista ja kerrot-
tiin että v8 3.03 ei mene 6:sen kytkinkoppaan koska kiinnitys erilainen.
Kysymys kuuluu että onko 3.03 ja 4-vaihteisesta toploader:sta erikseen
viellä 6-versiot kun tuolla fordsix sivuilla sanotaan että 4-toploader menee
ilman muutoksia 3.03 tilalle.3.03 tuli 6:ssa käyttöön vm- 67 jolloin myös kytkinkoppa muuttui(jälleen kerran).
Lähetetty: 07 Kesä 2004, 22:25
Kirjoittaja GT-350
V8:n ja kuutosen 3:03 Toploader hiukkasen erilaiset, näin ainakin kirjallisuudesta ymmärrän.
4V Toploader voisi olla ainoastaan sellaisessa 200:ssa, jossa on ns. Big Bell eli Iso Kytkinkoppa. Sellaisia olivat lohkot n. 1980 puolesta välistä eteenpäin suoran kuutosen kuoppaamiseen saakka (1982). 250:een käy late-model lootat alusta saakka paljon pienemmällä vaivalla. Siis V8:n laatikot, jenkit laittaa T5:ia ja AOD:tä.
Jos laatikon kiinnitys kytkinkoppaan on sitä vanhaa mallia (pre-1967) niin siihenkin näyttäisi olevan adapterit olemassa T5:sta varten. Kaikkea ne keksii...
Manuaalikuutoslootien tunnistusta, jos pääset näkemään lootien koodit:
HED-AV, CHED-AV, HED-BD, CHED-BD, HED-BG, RED-B = 2.77
HEJ-B, HEJ-E = Dagenham 4-speed manual
RAN-S, RAN-S1, RAN-AM, RAN-AV, RAN-AV1 = 3.03
67:sta ylöspäin 200:ssa voit käyttää myös 4-vaihteista SROD-lootaa (kuutosversiota siitä), joka käytännössä tuli tunnetummaksi vuonna 1982 GT:ssä (V8)...
Lähetetty: 08 Kesä 2004, 11:08
Kirjoittaja hyde
Lainatakseni samoja fordsix sivuja niin SROD omaa kyllä saman pultti-
jaon kuin 3.03 ja toploader,mutta pääakseli on pitempi,eli ei ihan heittä-
mällä mee sekään.Toi 3.03 swap---> 4V-toploader jää nyt kyllä auki
kun ei viitsi ihan kokeilumielessä toploader:a ostaa.
Sattuu vaan olemaan 65-HT jossa on 200 cid vm-68-69 ja 3.03,joka on
ihan ok,mutta 200cid ja 4-vaihteinen olis viellä parempi.
Eikö Mussea saanut sitten vm-67 jälkeen enään 6:lla ja 4-vaihteisella??
Lähetetty: 08 Kesä 2004, 13:23
Kirjoittaja GT-350
hyde kirjoitti:Eikö Mussea saanut sitten vm-67 jälkeen enään 6:lla ja 4-vaihteisella??
Sai; 1979 mallivuoden puolesta välistä -> 1982 sai SROD:lla. Mulla on '80 kytkinkoppa ja SROD, lohkona tällä hetkellä '68. Käy heittämällä kiinni. Auto on aikainen '80, tehty jo lokakuussa '79 eli ei ole BigBell -vehje.