Sivu 1/1

Kaksikalvoisen alipainesäätimen kytkentä

Lähetetty: 08 Huhti 2008, 10:59
Kirjoittaja Late
Kuinka alipaineletkujen oikea reititys kulkee tuollaiseen kaksikalvoiseen (moottorin lämpötilan mukaan reagoivaan) virranjakajan alipainesäätimeen? Edellisen omistajan jäljiltä menee vain yksi letku suoraan imusarjalta säätimen uloimpaan porttiin. Lämpötilatunnistin termostaattikotelossa on paikallaan, mutta kaikki lähdöt tulpattu.

Kone tuntuu näilläkin toimivan ihan hyvin, mutta olisi kiva testailla järjestelmän toimivuutta. Mahtaako systeemillä olla käytännön merkitystä?

Kone on 351C -72 Edelbrockin kaasarilla, ja vaihteistona automaatti.

Re: Kaksikalvoisen alipainesäätimen kytkentä

Lähetetty: 20 Huhti 2008, 11:32
Kirjoittaja Anagonda67
Dodii, -74 Mawes meni näin, imusarjasta tunnistimeen tunnistimesta alip.kellon taaempaan(sivuun). Kaasarin jalasta/rungosta alip.kellon ulompaan(pääty) liittimeen.

Eli vaikuttas olevan väärin? Letku imusarjasta eikä kaasarin lähdöstä tällä hetkellä. Täysi vacuumi kokoajan.

Ton ideahan on se että kone lämpimänä myöhästyttää ajoitusta moottorijarrutuksen aikana... Päästöt pienenee. Ja käsittääkseeni jos toinen letku puuttuu, ei säädä ajoitusta oikein.

Korjatkoon joku jos muistin väärin, Mawe ajoista on jo n.10v :D .

Re: Kaksikalvoisen alipainesäätimen kytkentä

Lähetetty: 26 Huhti 2008, 06:54
Kirjoittaja Tapsa
yks vaihtoehto, vaihda saastehärpäle single versioon , sulla nyt varmaan punaraita versio
vaihda keltaraita versio single ja push-in tyyppiä. sopii vm 72-84 C-4 laatikoihin.
osanumerot : TRANSTAR 26830C tai FORD D2AZ-7A377A sillä pääset siitä letku
ongelmasta .