Sivu 1/2

1/4mailiaikoja GT:llä?

Lähetetty: 12 Loka 2004, 20:21
Kirjoittaja Eve
Eli kiinnostaisi tietää lähinnä tietää, että millaisia 1/4mailiaikoja on vakioilla tai vähän piristetyillä 1988-1993 GT musseilla ajettu?
Ehkä ensi kesänä pääsee kokeilemaan itsekkin. :wink:

Lähetetty: 13 Loka 2004, 08:30
Kirjoittaja Mach73
Matalia viidentoista aikoja olen nähnyt parin Foxin ajavan viime kesänä Alastarolla. Loppunopeudet vähän päälle 150 km/h. Potentiaalia niissä varmaan on neljäntoista puolelle hyvällä lähdöllä.

Lähetetty: 13 Loka 2004, 09:30
Kirjoittaja Mexico65
Tässä ote http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... dex2.shtml sivuilta, artikkelista käy hyvin ilmi, ettei itse koneeseen tarvitse tehdä mitään päästäkseen alle 15 s varttimaililla. Kyseisiltä sivuilta löytyy monia muitakin artikeleita uudenpien ja vanhempien Mustangien virittelystä. Mutta kiinittäkää huomio alustamuutoksiin ja asiohin joita tehdään koneen ulkopuolella, vaihteisto, perä ym.

Sivujen projektiautot http://www.fordmuscle.com/archives/projectcars.php

88 LX 5.0, AOD
A bone-stock AOD mustang can be expected to run 15.0's, 14.90's if you are lucky. Knocking off over one second without touching the long-block, power adders, or slicks, isn't easy but can be done if you make the following modifications to other areas of the car. Even though the electric fan and pullies help free up power on the street, they actually served no purpose during the 13.94 run because we eliminated the belt. We've listed the approximate costs and ET reductions in brackets.
With a T5 manual car, you obviosuly don't need the shift kit, but all the other mods can get a manual car into the 13.70's with good driving.

3.55's gears, minimally, are a must.
Estimated gain, 2 to 3 tenths. ($150 + labor)

Trans Go Shiftkit is needed to speed up the AOD, and to hold rpms to 5000.
Estimated gain, 2 tenths. ($110)

Free-flowing Dynomax exhaust and shorty headers.
Estimated gain, 1 to 2 tenths. ($500)

Performance Suspension Components upper and lower control arms resulted in low sixty-foot times on 225-60R15 radials! Estimated gain, 2 tenths on radials! ($530)

Remove air intake silencer, add new air filter or K&N.
Estimated gain, <1 tenth. ($free - $50)

Remove accessory belt (or short belt), ice intake.
Estimated gain, 2 tenths. ($free)

Drive it like a rental. (Priceless!)

Lähetetty: 13 Loka 2004, 10:16
Kirjoittaja Kimi
Drive it like a rental. (Priceless!)
:P :P

Lähetetty: 13 Loka 2004, 13:59
Kirjoittaja veekoo
457 kirjoitti:Drive it like a rental. (Priceless!)
Tää oli kyllä paras vähään aikaan! :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 13 Loka 2004, 15:17
Kirjoittaja Fastback
Toinen on "drive it like it is stolen". Erittäin hyvä ohje manuaalia stripillä kengittäessä.

Lähetetty: 13 Loka 2004, 20:11
Kirjoittaja Eve
457 kirjoitti:Tässä ote http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... dex2.shtml sivuilta, artikkelista käy hyvin ilmi, ettei itse koneeseen tarvitse tehdä mitään päästäkseen alle 15 s varttimaililla. Kyseisiltä sivuilta löytyy monia muitakin artikeleita uudenpien ja vanhempien Mustangien virittelystä. Mutta kiinittäkää huomio alustamuutoksiin ja asiohin joita tehdään koneen ulkopuolella, vaihteisto, perä ym.

Sivujen projektiautot http://www.fordmuscle.com/archives/projectcars.php

88 LX 5.0, AOD
A bone-stock AOD mustang can be expected to run 15.0's, 14.90's if you are lucky. Knocking off over one second without touching the long-block, power adders, or slicks, isn't easy but can be done if you make the following modifications to other areas of the car. Even though the electric fan and pullies help free up power on the street, they actually served no purpose during the 13.94 run because we eliminated the belt. We've listed the approximate costs and ET reductions in brackets.
With a T5 manual car, you obviosuly don't need the shift kit, but all the other mods can get a manual car into the 13.70's with good driving.

3.55's gears, minimally, are a must.
Estimated gain, 2 to 3 tenths. ($150 + labor)

Trans Go Shiftkit is needed to speed up the AOD, and to hold rpms to 5000.
Estimated gain, 2 tenths. ($110)

Free-flowing Dynomax exhaust and shorty headers.
Estimated gain, 1 to 2 tenths. ($500)

Performance Suspension Components upper and lower control arms resulted in low sixty-foot times on 225-60R15 radials! Estimated gain, 2 tenths on radials! ($530)

Remove air intake silencer, add new air filter or K&N.
Estimated gain, <1 tenth. ($free - $50)

Remove accessory belt (or short belt), ice intake.
Estimated gain, 2 tenths. ($free)

Drive it like a rental. (Priceless!)

Kiitos tekstistä ja hyvistä linkeistä! :D
Mutta onko todellakin niin, että täällä foorumissa ei ole yhtään foxin omistajaa, ketä olisi käynyt kiusaamassa laitettaan varttimaililla?

Lähetetty: 13 Loka 2004, 20:45
Kirjoittaja hannu
Odotetaas kevättä,niin eiköhän siitten ole ainakin yksi,rataa on jo tullut pyöritettyä,mutta eiköhän suoraakin vielä vedetä lujaa.

Lähetetty: 13 Loka 2004, 23:30
Kirjoittaja Jukka
ac474 kirjoitti:Odotetaas kevättä,niin eiköhän siitten ole ainakin yksi,rataa on jo tullut pyöritettyä,mutta eiköhän suoraakin vielä vedetä lujaa.
Lujaa menosta en tiedä mutta eiköhän Pohjanmaalla viimeistään voisi kokeilla,jos ei sada.
Melkein uskallan luvata että toinenkin avo tuosta melkein naapurista lähtee mukaan.

Lähetetty: 14 Loka 2004, 18:05
Kirjoittaja Foxy Lady
Muakin kiinnostaa kokeilla... Ja olisi kiva tietää huippunopeuskin... :twisted:

Lähetetty: 14 Loka 2004, 21:00
Kirjoittaja Eve
Foxy Lady kirjoitti:Muakin kiinnostaa kokeilla... Ja olisi kiva tietää huippunopeuskin... :twisted:
Aivan, mahdollinen huippunopeus kyseisellä autolla olisi erittäin tärkeä tieto minullekkin! :P

Lähetetty: 14 Loka 2004, 21:31
Kirjoittaja MarkkuJ
Meinaatteko että varttimaililla auto saavuttaa huippunopeutensa :-)

Lähetetty: 14 Loka 2004, 21:42
Kirjoittaja Eve
MarkkuJ kirjoitti:Meinaatteko että varttimaililla auto saavuttaa huippunopeutensa :-)
No nopeusmittarin mukaan vastaus on varmaankin, että kyllä! :lol:

Ja tosiasiahan on se, että ei tuo vakio GT mikään raketti ole vaikka sillä normaali liikenteessä(lue ruuhkissa) kerkeää ihan sujuvasti... :twisted:

Lähetetty: 14 Loka 2004, 22:15
Kirjoittaja Fastback
1/4 mailia on aina mukava mitata. Sisäänajon jälkeen minusta saa seuraa kiihdytyspäiville.

Lähetetty: 15 Loka 2004, 17:58
Kirjoittaja Foxy Lady
MarkkuJ kirjoitti:Meinaatteko että varttimaililla auto saavuttaa huippunopeutensa :-)
Ei nyt ihan... Eiköhän jossain edes joskus ole joku pidempi pätkä missä pääsisi ajamaan isompaa kovaa... Edes maili...
Mulla kyllä mittarin vaihdon jälkeen jälkeen näyttämää riittää, mutta tuolla liikenteessä on muutamia muitakin ajelijoita kuin minä. Täysillä ei uskalla sekaan survoa.