Sivu 1/2
Fox kysymyksiä
Lähetetty: 29 Maalis 2008, 19:15
Kirjoittaja Pappacosworth
Ostin juuri -90 Gt:n, käyttäjän käsikirjaa kun ei ole niin olis kysyttävää.
Mikähän mahtaa olla tankin tilavuus? Liittyykö Active seatbelts turvatyynyn toimintaan, se kun ei toimi ja ajatus olis se poistaa kun vastaavaa mallia on ilmankin. Onkohan jossain käsikirjaa ladattavissa?
Re: Fox kysymyksiä
Lähetetty: 29 Maalis 2008, 19:45
Kirjoittaja foxi-82
Tankin tilavuus 15.4 U.S. gal. = 58,3 litraa.
Muihin kysymyksiin en nyt pysty suoralta kädeltä sanomaan mitään.
Re: Fox kysymyksiä
Lähetetty: 29 Maalis 2008, 20:50
Kirjoittaja MouTine
Onneksi'olkoon Tomi. Jopas sielä Pohojanmaalla hierotaan Mustangi kauppaa enempikin...
Re: Fox kysymyksiä
Lähetetty: 29 Maalis 2008, 20:53
Kirjoittaja Pappacosworth
Porista se piti hakia

Se mistä silloin soittelin...
Re: Fox kysymyksiä
Lähetetty: 29 Maalis 2008, 21:16
Kirjoittaja MouTine
Pappacosworth kirjoitti:Porista se piti hakia

Se mistä silloin soittelin...
Aijaa... Se punainen Nätkiniltä? Oisit piipannut kun täälä olit, ni oltas käyty vaikka muutama paukku heittämässä huiviin.
Re: Fox kysymyksiä
Lähetetty: 29 Maalis 2008, 23:23
Kirjoittaja stangrider
Tankin tilavuus on noin 58 litraa.
Voi niillä vöillä olla kytkös siihen bägin toimintaan..
Active Seat Belts
Active seat belts are also known as inertia belts. They increase their effectiveness by self adjusting to the occupant in the event of an accident. This is done by tightening the belt instantly with the help of a piston which is driven by expanding gas. These are triggered by sensors placed in the car, like the air bag system. The function of the web-clamps is to clamp the webbing as the webbing is tightened on the central drum, when the car encounters an accident. It is created with a special stitch which rips when it determines pressure. This functionality is useful when the occupant is trapped in a fire inside the car and the seat belt won’t let go. The active seat belt concept combined with the three point seat belts produce a much safer vehicle.
The seat belt light on the dashboard indicates when the seat belt has been fastened properly. A warning sound is also given for few seconds before the light switches off in most vehicles. A study has revealed that drivers who wear seat belts, along with air bags safety systems will survive an accident better than people that don't.
Tuosta vaikka opusta ensihätään.
http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=C26606
Re: Fox kysymyksiä
Lähetetty: 30 Maalis 2008, 10:41
Kirjoittaja Pappacosworth
Mulla on työn puolesta onneksi kaikki korjaamomateriaali käytettävissä. Mutta esim tota tankin tilavuutta ei taida olla kerrottu.
Re: Fox kysymyksiä
Lähetetty: 30 Maalis 2008, 11:57
Kirjoittaja Dervish
Pappacosworth kirjoitti:Mulla on työn puolesta onneksi kaikki korjaamomateriaali käytettävissä. Mutta esim tota tankin tilavuutta ei taida olla kerrottu.
Ainakin omassa vuoden 1991 car shop manualissa kerrotaan tankista että kokoa on 58,3 litraa elikkäs 15.4 gallonaa...
Re: Fox kysymyksiä
Lähetetty: 04 Huhti 2008, 22:03
Kirjoittaja Pappacosworth
Kuinkas tuon rattilukon kuuluu toimia, kun nappia painaa ja kääntää virtalukkoa niin ratti menee lukkoon mutta avainta ei saakaan pois?
Re: Fox kysymyksiä
Lähetetty: 05 Huhti 2008, 20:45
Kirjoittaja stangrider
Eikös se menny niin, että painat sitä nuppia, sitten käännät avainta
normaali asentoon, otat avaimen pois ja sitten heilautat rattia, niin menee
lukkoon...

Re: Fox kysymyksiä
Lähetetty: 05 Huhti 2008, 20:53
Kirjoittaja Dervish
stangrider kirjoitti:Eikös se menny niin, että painat sitä nuppia, sitten käännät avainta
normaali asentoon, otat avaimen pois ja sitten heilautat rattia, niin menee
lukkoon...

Juuri näin
Re: Fox kysymyksiä
Lähetetty: 06 Huhti 2008, 00:03
Kirjoittaja Pappacosworth
No jotain vikaa on kun avain lähtee pois ennen kuin nuppia edes painaa, ja kun ratti on lukossa niin avainkin on jumissa. Pitääpä purkaa, saattaa olla väärin kasattu. Jarrukengätkin oli takana eri päin eri puolilla.
Re: Fox kysymyksiä
Lähetetty: 02 Heinä 2008, 22:18
Kirjoittaja Pappacosworth
Virtalukon ratas piti kääntä pykälällä ja tehdä lisää säätövaraa.
Mutta olisiko kellään mahdollisuutta laittaa hyviä kuvia vaikka spostiin (texelectric(at)gmail.com) Foxin ilmastoinnista, eli minkälaiset ac-putket konehuoneeseen tarvitaan ja kuinka ne menee. Pitäisi tilailla sellaiset, tai oikeastaan kaikki muu puuttuu konehuoneesta paitsi kompura. Ja ilmapumppu pitäisi hävittää, onko tiedossa minkämittaisella remmillä onnistuu. Jos löytyy käytettyjä ehjiä ac-osia, saa tarjota.
Re: Fox kysymyksiä
Lähetetty: 02 Heinä 2008, 22:24
Kirjoittaja Jukka
Pappacosworth kirjoitti:Virtalukon ratas piti kääntä pykälällä ja tehdä lisää säätövaraa.
Mutta olisiko kellään mahdollisuutta laittaa hyviä kuvia vaikka spostiin (texelectric(at)gmail.com) Foxin ilmastoinnista, eli minkälaiset ac-putket konehuoneeseen tarvitaan ja kuinka ne menee. Pitäisi tilailla sellaiset, tai oikeastaan kaikki muu puuttuu konehuoneesta paitsi kompura. Ja ilmapumppu pitäisi hävittää, onko tiedossa minkämittaisella remmillä onnistuu. Jos löytyy käytettyjä ehjiä ac-osia, saa tarjota.
Mulla ois ajatuksena riipiä omasta Foxista ilmastointivehkeet pois.
Jos kiinnostaa niin laita sähköpostia:
jukka.seppala@ford-freak.org
Re: Fox kysymyksiä
Lähetetty: 03 Heinä 2008, 12:20
Kirjoittaja Lauri
Pappacosworth kirjoitti:Virtalukon ratas piti kääntä pykälällä ja tehdä lisää säätövaraa.
Oliskos tästä jotain laajempaa juttua kerrottavana, kun oma virtalukko on vähän kanssa temppuillut. Vähän aikaa sitten hävisi acc-asento ja nyt viime viikolla kun sammutin autoa niin virtalukko kyllä kääntyi, ja ratti meni lukkoon ja virtalukko samalla jumiin, mutta auto pysyi käynnissä ja virrat päällä samoin. Väänsin sitten voimalla kun aattelin ettei se enempää ainakaan rikki voi mennä ja kappas, alkoi pelaamaan normaalisti, acc-asentokin löytyy taas. Mutta ehkä tuota olisi hyvä tutkia ettei tee sitä uudemman kerran.