Sivu 1/1

351w kuusvitoseen

Lähetetty: 24 Maalis 2008, 17:41
Kirjoittaja Sport 65
Aiemmin on ollut vaan noita Letukoita niin näistä Fordin hommista on pihalla kuin lumiukko. Eli kysellään tyhmiä.

Eikös tuo 351:n laittaminen 302:n tilalle ole aika simppeli muutos, ainakin sen mukaan mitä foorumilta löysin tietoa. Pakosarjat vaan askarruttaa, Hedmanilta on saatavana Shorty- mallia ja normaalia täyspitkää. Eli jääkö noi täyspitkät roikkumaan kuinka alas, nyt on Hookerit tuossa 302:ssa, eikä tuon alemmas ainakaan tarvitsisi sarjojen mennä. Vai onko muita valmistajia?

Re: 351w kuusvitoseen

Lähetetty: 24 Maalis 2008, 19:19
Kirjoittaja Antti66HT
Shortiet itellä, pitkät kuulemma tulee alas. Jos saat jostain Accufabin pitkät sarjat niin ne kuulemma istuu hyvin... parista lähteestä kuullut ja kuviakin oli joskus ford musclen forumilla.

Re: 351w kuusvitoseen

Lähetetty: 25 Maalis 2008, 15:25
Kirjoittaja Sport 65
Antti66HT kirjoitti:Shortiet itellä, pitkät kuulemma tulee alas. Jos saat jostain Accufabin pitkät sarjat niin ne kuulemma istuu hyvin... parista lähteestä kuullut ja kuviakin oli joskus ford musclen forumilla.
Kiitos vinkistä, Accufabin sivuilla näytti tosiaan olevan passeleita torvia. Täytyy vielä googlettaa jos löytyy lisää infoa ja niitä kuvia.

Re: 351w kuusvitoseen

Lähetetty: 25 Maalis 2008, 18:11
Kirjoittaja Fastback
Summitin sivuilta kopsattu haulla 1965 Mustang 351 headers. Kaverillani on '66 Mustangissa 351w moottorin jatkeena Hookerin Super compit. Asennus oli todella ahdas, mutta hyvin tuntuu kone tykkäävän hookereista. Peltisarjojen maavarasta ei ole mitään muistikuvaa, mutta jos pitkät sarjat kiinnostavat niin soitan ja kysyn.


HED-88650 Hedman Street Hedders
Headers, Street, Shorty, Steel, Painted, Ford, Mustang/ Ranchero/ Torino, 351W, Pair
Today $149.95

HED-88660 Hedman Specialty & Engine Swap Hedders
Headers, Street/ Engine Swap, Full-Length, Steel, Painted, Ford, Mustang/ Ranchero/ Torino, 351W, Pair
Today $149.95

HOK-6208HKR Hooker Super Competition Headers
Headers, Super Competition, Full-Length, Steel, Painted, Ford/ Mercury, Mustang/ Cougar, 351W, Pair
Today $489.95

HED-88656 Hedman Street Hedders
Headers, Street, Shorty, Steel, Ceramic Coated, Ford, Mustang/ Ranchero/ Torino, 351W, Pair
Today $434.39

HOK-6208-1HKR Hooker Super Competition Headers
Headers, Super Competition, Full-Length, Steel, Ceramic Coated, Ford/ Mercury, Mustang/ Cougar, 351W, Pair
Today $749.95

HED-88666 Hedman Specialty & Engine Swap Hedders
Headers, Street/ Engine Swap, Full Length, Steel, Ceramic Coated, Ford, Mustang/ Ranchero/ Torino, 351W, Pair
Today $434.39

HED-88658 Hedman Elite Hedders
Headers, Elite, Shorty, Steel, Thermal Coated, Ford, Mustang/ Ranchero/ Torino, 351W, Pair
Today $388.69

HED-88668 Hedman Elite Hedders
Headers, Elite, Full-Length, Steel, Thermal Coated, Ford, Mustang/ Ranchero/ Torino, 351W, Pair
4/2/08 $388.69


Tässä suora linkki ko. hakuun.
Kuva

Re: 351w kuusvitoseen

Lähetetty: 25 Maalis 2008, 21:56
Kirjoittaja hannu
Sport 65 kirjoitti:Aiemmin on ollut vaan noita Letukoita niin näistä Fordin hommista on pihalla kuin lumiukko. Eli kysellään tyhmiä.

Eikös tuo 351:n laittaminen 302:n tilalle ole aika simppeli muutos, ainakin sen mukaan mitä foorumilta löysin tietoa. Pakosarjat vaan askarruttaa, Hedmanilta on saatavana Shorty- mallia ja normaalia täyspitkää. Eli jääkö noi täyspitkät roikkumaan kuinka alas, nyt on Hookerit tuossa 302:ssa, eikä tuon alemmas ainakaan tarvitsisi sarjojen mennä. Vai onko muita valmistajia?
Tuossa varta vasten tehty swappia ajatellen:

http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG

Re: 351w kuusvitoseen

Lähetetty: 30 Maalis 2008, 20:00
Kirjoittaja Sport 65
Katselin tossa Hookerin sivuilta noita sarjoja mistä Fastback laittoin vinkkiä. Esim 6208HKR pitäisi käydä, mutta footnoteissa sanotaan että pitäisi käyttää 1966 mallin moottorinkiinnikkeitä, mitä ihmettä, onko niissä jotain eroa -65 malliin?? :shock:

Jos Fastback viitsisisi kysäistä niistä toverin putkista, kuinka roikkuu ja jos muistissa niin mikä on osanumero.

Re: 351w kuusvitoseen

Lähetetty: 06 Huhti 2008, 14:31
Kirjoittaja mussette
Itsellä 351W ja 65:n pitkillä Hooker Super Competition peltisarjoilla. Tiukka paikka asentaa, mutta siellä ne on, 2mm väliä jousitorniin kummallakin puolella, eivät kolise. Ei ole liian alhaalla, tosin 3" putkiston liitokset ovat auton matalimmat kohdat.
Ko satsit tarkoitettu nimenomaan 65 ja 351W combinaatioon.

Re: 351w kuusvitoseen

Lähetetty: 13 Huhti 2008, 18:54
Kirjoittaja Sport 65
mussette kirjoitti:Itsellä 351W ja 65:n pitkillä Hooker Super Competition peltisarjoilla. Tiukka paikka asentaa, mutta siellä ne on, 2mm väliä jousitorniin kummallakin puolella, eivät kolise. Ei ole liian alhaalla, tosin 3" putkiston liitokset ovat auton matalimmat kohdat.
Ko satsit tarkoitettu nimenomaan 65 ja 351W combinaatioon.
Ok, täytyy Nationalseissa vakoilla tarkemmin. Juttelin Jyrin kanssa, niin tulikin ilmi että autossa olevista rööreistä on kollektoria nostettu ylöspäin, joten "vakio" Hookerit saattaa jäädä hiukan roikkumaan. Yhteen autoon tein vastaavan homman, enkä toista tee ihan vähällä, aika iso homma.

Taitaa olla järkevämpi pysytellä nykyisessä kombinaatiossa, kyllä siinäkin voima riittää, mutta enempi on parempi .:D
Dollarin kurssi vaan saa päähän kaikkia hulluja ajatuksia.

Re: 351w kuusvitoseen

Lähetetty: 13 Huhti 2008, 21:17
Kirjoittaja 66poni
Miksi aiot vaihtaa ylikokoisen moottorin 302:n tilalle? Ei se ahtaus konehuoneessa ole mukavaa. Lisäksi 351W painaa 25-30 kg enemmän kuin 302 ja paino tulee sinne, missä sitä ei kaivata eli keulille. Jos ei ole tehostinta, voi ohjaus tulla raskaaksi. Aika monta kymmentä hevosvoimaa tarvitset korvaamaan painon lisäyksen kiihdytyksessä. Myöskään en oikein innostu tästä peltisarjojen ihannoinnista. Moottorin hevosvoimat kyllä nousevat sopivilla kierroksilla, mutta useimmiten vääntö heikkenee, joka tarkoittaa varsinkin kadulla kasvanutta vaihtamistarvetta ja kulutusta. Allekirjoituksestasi päätellen sinulla on autossasi täydellinen tekniikka `65 Fastbackiin, sinuna en vaihtaisi sitä pois.

Re: 351w kuusvitoseen

Lähetetty: 13 Huhti 2008, 22:10
Kirjoittaja Fastback
66poni kirjoitti:Miksi aiot vaihtaa ylikokoisen moottorin 302:n tilalle? Ei se ahtaus konehuoneessa ole mukavaa. Lisäksi 351W painaa 25-30 kg enemmän kuin 302 ja paino tulee sinne, missä sitä ei kaivata eli keulille. Jos ei ole tehostinta, voi ohjaus tulla raskaaksi. Aika monta kymmentä hevosvoimaa tarvitset korvaamaan painon lisäyksen kiihdytyksessä. Myöskään en oikein innostu tästä peltisarjojen ihannoinnista. Moottorin hevosvoimat kyllä nousevat sopivilla kierroksilla, mutta useimmiten vääntö heikkenee, joka tarkoittaa varsinkin kadulla kasvanutta vaihtamistarvetta ja kulutusta. Allekirjoituksestasi päätellen sinulla on autossasi täydellinen tekniikka `65 Fastbackiin, sinuna en vaihtaisi sitä pois.
Nyt mennään mielipiteidän puolelle. Faktaa siitä että 302 on täydellinen moottori mustangin keulalle ei ole olemassa - on vain yksilöiden mielipiteitä ominaisuuksista joita he itse arvostavat. Ylikokoisen rakennetun 351w kun keulille tyrkkää niin niin tulee vääntöä eri stratosfääreihin. 351W omaa vakionakin jo 3,500" iskun, joten vääntöä tuppaa olemaan enemmän 302:een nähden kautta linjan. 351w dekkikorkeutta on enempi mitä 302:ssa. Tämä kyllä aiheuttaa ahtauden jousitornin ja kannen väliin, mutta eipä tulppia vaihdeta edes joka päivä. 351w kuutiotuumapotentiaali on ihan jotain muuta mitä 302:ssa, korkeammasta dekistä johtuen.

Stroukattu 302 suhteessa stroukattuun 351w jää aina pienemmäksi, isommasta koneesta saadaan samalla viritysasteella myös tehokkaampi ja vääntävämpi. Kaverilla on earlyssä ollut kohta 10 vuoden ajan rautalohkoinen alsalla kuorrutettu 426w stroker ajossa ja se on ollut uskomattoman hieno laitos. Vääntöä on aivan tajuttomasti, 245 radialeille ei toivoakaan pidosta ja C6 hoitelee vaihtamista. Auto on täysin ajettava ja käyttöystävällinen 442hv takarenkailta luokassa. En mä oikein voisi edes kuvitella mitään parempaa mottia tuohon koppaan. Jos ahtaus kammoksuttaa, niin esim. Grisggs Racingiltä saa erittäin päteviä alustasatseja joilla jousitornit saa hävitettyä vallan. TCP:n tai RRS Onlinen etupääratkaisulla jousitorneja voidaa notsata eli leikata ja muotoilla hyvin rajusti. Näillä eväillä saadaan isoillekin peltisarjoille hyvin tilaa.

Peltisarjoja en minäkään ihannoi, mutta ne tuppaavat olemaan ainoa mahdollinen tie kun aletaan puhumaan suorituskykyisistä moottoreista. +400 hv kun mennään niin ei ole muita mahdollisuuksia kuin peltisarjat.

Jos Futurage lukee näitä sivuja, niin voi kertoa bensankulutuksesta stroukatulla windsorilla manuaalin kera. Käyttö oli armotonta polkemista ja hurjia motarinopeuksia. Eikä muuten vienyt muuten kuin n. 2 litraa enempää mitä stanu 289+toploader.

Oma mielipiteeni kävi varmasti aika selväksi asiasta. Puollan ehdottomasti 351w pohjaisen stroukkerin tekemistä manuaalin jatkoksi. Varmistat vaan Mexicolta vaihteiston keston ja sitä silmällä pitäen hankit moottorin sinne. 393-408w tulisi aika perusosilla, hyvän lohkon löytämisessä voi olla ongelmia, joten säästä itsesi murheelta ja osta suoraan uusi lohko Ford Racingiltä tms. Saat poraamattoman ja ehjän lohkon, hinta vähän kasvaa, mutta se on projektissa vain säästettyä rahaa.

Re: 351w kuusvitoseen

Lähetetty: 13 Huhti 2008, 22:19
Kirjoittaja Arto65FB
Fastback kirjoitti:Nyt mennään mielipiteidän puolelle. Faktaa siitä että 302 on täydellinen moottori mustangin keulalle ei ole olemassa - on vain yksilöiden mielipiteitä ominaisuuksista joita he itse arvostavat.

Erittäin hyvin sanottu siellä takana.

Itse olen ajanut vain sellaisella max 220-230hp motilla ja monta kertaa on jarrutettu lukossa mutkaan. Siihen käsien tärinään ei olisi yhteen auttanut vaikka millä väännöllä olisin lähtenyt edellisestä mutkasta. Kunhab vekottimen pääasiallinen käyttötarkoitus on selvillä, niin pelaa sen mukaan.

Re: 351w kuusvitoseen

Lähetetty: 13 Huhti 2008, 22:24
Kirjoittaja Fastback
Arto65FB kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Nyt mennään mielipiteidän puolelle. Faktaa siitä että 302 on täydellinen moottori mustangin keulalle ei ole olemassa - on vain yksilöiden mielipiteitä ominaisuuksista joita he itse arvostavat.

Erittäin hyvin sanottu siellä takana.

Itse olen ajanut vain sellaisella max 220-230hp motilla ja monta kertaa on jarrutettu lukossa mutkaan. Siihen käsien tärinään ei olisi yhteen auttanut vaikka millä väännöllä olisin lähtenyt edellisestä mutkasta. Kunhab vekottimen pääasiallinen käyttötarkoitus on selvillä, niin pelaa sen mukaan.
Peesaan vielä Artoa sen verran, että vielä kun tiedostaa oman lompakkonsa riittävyyden touhuun niin alkaa paketti hahmottua. Jos ei tarvittaisi kompromissia missään kohdassa, niin Motorsportin/Dartin alumiinilohkoinen 351w stroukattuna 440-460 cid voisi olla aika jännä myös mutkatouhussa.