Sivu 1/1

Procomp kansien virtaustietoja?

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 17:41
Kirjoittaja Fastback
Mistä löytysi perus procomp 289/302/351w virtaustiedot?

Re: Procomp kansien virtaustietoja?

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 18:12
Kirjoittaja Galaxie61
mitä nyt oot suunnittelemassa :shock:

Re: Procomp kansien virtaustietoja?

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 19:01
Kirjoittaja Antti66HT
Vakiona surkeat. Portattuna varmaan victor juniorin luokkaa, joista kopiot.
Vaatii Työntövivun reiän holkittamisen jos meinaa tosissaan.

Itellähän noi on, ei suositella kuin tosi harrastajalle ;)

Re: Procomp kansien virtaustietoja?

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 19:45
Kirjoittaja Fastback
En ole suunnittelemassa mitään mihin tarvitsisin ko. kansia, mutta erääseen juttuun tarvitsisin vakiovirtaustiedot. Minulla on procompin cleveland kansien virtausarvot, mutta 289/302/351w puuttuvat...

Re: Procomp kansien virtaustietoja?

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 19:50
Kirjoittaja Aku_81
Eikös noitten virtausarvot ole ihan veikkaamista, koskaan ei tiedä mitä saattaa olla.

Re: Procomp kansien virtaustietoja?

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 19:55
Kirjoittaja Fastback
Aku_81 kirjoitti:Eikös noitten virtausarvot ole ihan veikkaamista, koskaan ei tiedä mitä saattaa olla.
Tarkoittaako tämä sitä että procompien jälki vaihtelee rajusti?

Re: Procomp kansien virtaustietoja?

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 20:29
Kirjoittaja Aku_81
Fastback kirjoitti:
Aku_81 kirjoitti:Eikös noitten virtausarvot ole ihan veikkaamista, koskaan ei tiedä mitä saattaa olla.
Tarkoittaako tämä sitä että procompien jälki vaihtelee rajusti?
Luultavasti ja ne virtausarvot mitä lehdissä ilmoitetaan ovat tuskin samat kuin myytävällä kannella. OD:llähän oli joku linkki missä testasivat chevyä procompin kansilla ja tulokset oli melko musertavia.

Re: Procomp kansien virtaustietoja?

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 20:53
Kirjoittaja Fastback
Aku_81 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:
Aku_81 kirjoitti:Eikös noitten virtausarvot ole ihan veikkaamista, koskaan ei tiedä mitä saattaa olla.
Tarkoittaako tämä sitä että procompien jälki vaihtelee rajusti?
Luultavasti ja ne virtausarvot mitä lehdissä ilmoitetaan ovat tuskin samat kuin myytävällä kannella. OD:llähän oli joku linkki missä testasivat chevyä procompin kansilla ja tulokset oli melko musertavia.
Itteasiassa taisin lukea saman artikkelin. Procompit ovat vissiin ihan hyvät tee-se-itse tai vie-koneistamolle kannet. Vähän niinkuin oikeat kisakannet, nekin tulevat raakileina, mutta eivät sinne päinkään.

Re: Procomp kansien virtaustietoja?

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 22:41
Kirjoittaja Sulkava
OD:llä tuli vastaan tollanen;

http://www.mopar1.us/headflow.html#Ford

Re: Procomp kansien virtaustietoja?

Lähetetty: 26 Helmi 2008, 05:23
Kirjoittaja Fastback
Sulkava kirjoitti:OD:llä tuli vastaan tollanen;

http://www.mopar1.us/headflow.html#Ford
Juu, käypä linkki mutta ei siellä ole 289/302/351w procomp kansien virtausarvoja. Minulla on CNC portattujen procompien arvot, etsin "out of the box" arvoja. Niitä ei vain oikein tunnu missään olevan, ehkä ne ovat vakiona niin kököt ettei niitä missään huudella.

Re: Procomp kansien virtaustietoja?

Lähetetty: 26 Helmi 2008, 18:55
Kirjoittaja Aku_81
ere is a flow test of the Pro Comp 210 heads (unported) vs. the smaller port/valved AFR 185:

ProComp (independent test):

Intake Exhaust
.200 103 101
.300 140 136
.400 179 169
.500 218 172
.600 244 170

They were flowed using 4" bore, 1-7/8" pipe on exhaust, and 1/2" intake radius, .28 H2O, on a SuperFlow600 bench.

AFR 185 (independent test):

Intake Exhaust
.600 291 211

SuperFlow600 flowbench with a 4.030" bore, 1 3/4" pipe on the exhaust. No additional head porting. No other data given for other lifts.

Standard AFR 185's from AFR website:

Intake Exhaust
.200 129 116
.300 189 153
.400 234 178
.500 267 185
.600 277 191

28" of H2O, 4.060" bore, 1 3/4" pipe on the exhaust.
http://www.fordmuscle.com/forums/dyno-b ... ads-3.html

Re: Procomp kansien virtaustietoja?

Lähetetty: 27 Helmi 2008, 17:31
Kirjoittaja Fastback
Kiitos Aku. Näillä mä pärjään pual vuot.

Re: Procomp kansien virtaustietoja?

Lähetetty: 28 Helmi 2008, 08:25
Kirjoittaja Antti66HT
OK, noissa varmaan vakio kanavat, mutta ongelma onkin seettien sovitus.

Ainakin omissa ni seeti rengas oli n 1-2mm liian syvällä, eli renkaan jälkeen palotilassa porras. Ei mitään mitä pieni dremelöinti ei pelastaisi, mutta vakiona ei virtaa juuri mitään, jos tuo vika...