Sivu 1/1

S197 madaltaminen ja säädöt

Lähetetty: 24 Helmi 2008, 17:03
Kirjoittaja FINGT
Paketissa odottaa Steedan 1" & 1.25" madallusjouset asennusta.
Ostin jousien mukana myös camber säätöpultit, mutta nyt alkoi arveluttamaan niiden käyttö. Lueskelin tuossa jenkkifoorumilta että kun noi asentaa niin pitäis jotain reikiä porailla isommaksi jne. joten ei oikein siihen kiinnosta alkaa.

Ajattelinkin että kuinkahan tuo 1" madallus keulasta alkaa tuhoamaan renkaita, että pitäneekö tässä katella muita osia.

Onko muilla kokemusta ?

Mieluummin uhraan pari sataa osiin kuin että tuhoan renkaat esim puolessa ajassa normaalikulumiseen verrattuna.

Ja jos niitä osia pitää laittaa niin mikähän se olis kohtuullisin/helpoin/paras tapa ?
Yläpäähän camberplates kuten ohessa http://www.stangmods.com/Adjustable-Cas ... 2040mw.htm

tai tollaset säätöpalat http://www.stangmods.com/Steeda-Caster- ... /00098.htm

Muita ehdotuksia ?

Re: S197 madaltaminen ja säädöt

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 01:50
Kirjoittaja Arto65FB
Jokos auto on Suomessa? Silloin tulee mieleen esim. http://www.hhp.fi

Re: S197 madaltaminen ja säädöt

Lähetetty: 06 Maalis 2008, 14:33
Kirjoittaja mvon919
En suosittele noiden camber-pulttien käyttämistä. Tuo pienehkö madallus ei juurikaan muuta geometriaa niin paljoa että kulmat muuttuisi
mahdottomiksi. Interwebissä mesotaan paljon että pitää muuttaa camberia, bumpsteeriä jne... mun mielestä tuuman-parin madallus ei muuta
näitä vaadi.

Mä asensin vuosi sitten Saleen Racecraft alustan, (iskarit,jouset,vakaimet), samalla vaihdoin myös etupään iskari mountit Steedan
HD mountteihin, joilla saa camberia säädettyä noin 1.5 astetta plus/miinus. Ne brakas aika nopeasti ja asensin tilalle OEM Revised mountit.
En ole huomannut minkäänlaista ongelmaa camberissa, enkä bumpsteerissäkään. Ei mulla ole renkaat siinä niin kauan kestäneet että olis ehtinyt
analysoimaan onko kulmat oikein (käytän 255 kumeja ympäriinsä että voi pyörittää). Keula on n. 1" matalampi ja perä 1.5".

Suoraan se kulkee ja ripeämmässä ajossa molemmat kädet on ratissa kiinni kuitenkin. Mä olen vaihtanut lähes kaiken tuohon alustaan, taka-akselin
tuentaa (CHE brace & upper mount) ja k-memberin tuentaa (CHE), moottorin lisätuentaa (CHE), vaihdelaatikon lisätuentaa (CHE), trailing armit on vaihdettu (CHE),
uretaanipuslia jne. periaatteessa kaikki muu on vaihdettu paitsi bumpsteerit, camber-platet/pultit jne. Mun mielestä ne on aika suuri kusetus
näin snadeissa madalluksissa... eri juttu sitten kun lasketaan 3-4 tuumaa, silloin kulmat menee uusiks.

Re: S197 madaltaminen ja säädöt

Lähetetty: 06 Maalis 2008, 22:39
Kirjoittaja 2065
hhp.fi on varmasti erittäin hyvä paikka kysyä asiaa.

Mustang sn95 korisissa autoissa, joissa on tietty täysin eri alusta, näyttävät kerhon jäsenet käyttäneen ajo-ominaisuuksieen paranteluun paljon maximum motorsportin tuotteita. mm. iskarintolpan yläpäähän tulevia camber/casterplateja. Hyvät on olleet kokemukset, aliohjautumien väheni oleellisesti. Tässä sn 95 tapauksessa säätösysteemin tarve on kai lähinnä johtunut etupään geometrian toteutuksen puutteiden korjailusta.
:wanhus:

Re: S197 madaltaminen ja säädöt

Lähetetty: 09 Maalis 2008, 09:20
Kirjoittaja FINGT
Joo no mulla tää kysymys koskee ainoastaan sitä että alkaako eturenkaat kulumaan epätasaisesti/liian nopeasti. Mitään rata-ajoa en harrasta ja normaaliajoihin ajo-ominaisuudet riittää vallan mainiosti. Pitkääkin matkaa tuolla on suorastaan ilo ajaa,
nimim. "1800 mailia kolmessa päivässä" :)

Re: S197 madaltaminen ja säädöt

Lähetetty: 09 Maalis 2008, 22:09
Kirjoittaja Arto65FB
FINGT kirjoitti:Mitään rata-ajoa en harrasta
Niinhän sitä voi vielä tuossa vaiheessa luulla. :D :D Vaan kun pääset laskemaan kunnolla nilkka suorana, niin myöhemmin tuo kommentti naurattaa suakin. hhp.fi auttaa moneen ongelmaan säätöjen kanssa.