Sivu 1/1

Pulttijako?

Lähetetty: 06 Loka 2004, 20:40
Kirjoittaja JaniC
Tietääkö kukaan, että mikä on 95' GT:n renkaiden/vanteiden pulttijako???
Ois kiva tietää jos vaikka joskus ostaa uudet ja isommat vanteet autoon. :?

Jani

Lähetetty: 07 Loka 2004, 09:15
Kirjoittaja GT-350
5 x 4½.

Lähetetty: 07 Loka 2004, 09:15
Kirjoittaja Vee8
Pulttijako on 4.5" eli 114.3 milliä. Sinänsä tieto on hyödytön, koska tuskin löydät sopivia vanteita vain tällä mitalla, muita kuin SN95 Mustangeihin tarkoitettuja. Pulttijako kyllä täsmää, mutta offset ei. Jotkut huijarit on kyllä yrittäny myydä esim. Voyagerin vanteita Mustangiin, niin kauan menee hyvin kun ei käännä...

Lähetetty: 07 Loka 2004, 09:46
Kirjoittaja achiim
Entäs '70 Mustangissa, nyt edessä on 245/70 R14 ja takana 275/60 R15, tykkäisin enemmän, jos kummit edessä ja takana olisi samaa kokoa. Mikä on hyväksi havaittu rengas/vannekoko ja vannejako?

Lähetetty: 07 Loka 2004, 15:23
Kirjoittaja Mussemaan
achiim kirjoitti:Entäs '70 Mustangissa, nyt edessä on 245/70 R14 ja takana 275/60 R15, tykkäisin enemmän, jos kummit edessä ja takana olisi samaa kokoa. Mikä on hyväksi havaittu rengas/vannekoko ja vannejako?
Eivätkös laittaneet alle esim -69 429 bossissa ne goodyear F60 kumit 15" magnum vanteilla.
Tämä vastaa lähinnä nykykokoa 235/60/15
Ainakin mulla on nämä alla edessä ja takana, ja mielestäni ainakin silmään näyttää "sopusuhtaiselta" kun vertaa vanhoihin mainoskuviin 69/70 autoista joissa magnumit alla.

Lähetetty: 07 Loka 2004, 16:43
Kirjoittaja Fastback
Hmmm, makuasioita, minkäs levyiset vanteet sulla on 7,5" ? Eteen 215-225 ja taakse tuo 275 on hyvännäköinen, pro lookia, kun on korkea ja leveä rengas. Silläkös ne mussemanin kumit voinkui koko autoslalomin kun on tuollaiset sirkelinterät alla :P Toinen seikka on, että liian leveät renkaat hakevat urissa. 245 on turhan leveä eteen noin kevyessä autossa.

Lähetetty: 07 Loka 2004, 21:10
Kirjoittaja Vieras
Fastback kirjoitti:Hmmm, makuasioita, minkäs levyiset vanteet sulla on 7,5" ? Eteen 215-225 ja taakse tuo 275 on hyvännäköinen, pro lookia, kun on korkea ja leveä rengas. Silläkös ne mussemanin kumit voinkui koko autoslalomin kun on tuollaiset sirkelinterät alla :P Toinen seikka on, että liian leveät renkaat hakevat urissa. 245 on turhan leveä eteen noin kevyessä autossa.
Joku kyllä väitti kerran totena että jos leveä kumi menettää pitonsa niin se on yhtä liukas kuin mikä tahansa?

Kokemusta/varmaa tietoa ei tosin ole.

Lähetetty: 07 Loka 2004, 21:30
Kirjoittaja Fastback
Jos myyt nuo 275/60-15 pois niin voin harkita ostoa, jos hinta on jengoillaan ja eivät ole cooperit. Uusia saa 200e 2kpl.

Joo, kyllä kaikki kumit saa tyhjää pyörimään, cooeperin 295/50-15 renkailla suditteli tiheäperäinen 70ht nokkaviritteiselle 302:lla hurjia matkoja. 9" leveillä ~ 22,86 cm slickseillä saa auton keulimaan, kun alusta on kohdallaan. Leveä rengas tarjoaa paremman pidon, tuskin muuten pro autoissa näkyisi valtavia kumeja, jos samoihin aikoihin päästäisiin 195:lla.

Heitähän kuva jostain missä näkyy '70 takarengastus, pikkukuvan perusteella näyttää oikein hienolta - pro lookia. Kauneus on katsojan silmässä, toinen mielesä tuo on parhaimmillaan alkuperäisvanteilla repro polyglasseilla.

Lähetetty: 08 Loka 2004, 08:13
Kirjoittaja Ahti
Fastback kirjoitti:Jos myyt nuo 275/60-15 pois niin voin harkita ostoa, jos hinta on jengoillaan ja eivät ole cooperit. Uusia saa 200e 2kpl.
Hieman ot: onkos tuo Cooper jotenkin erityisen synkkä rengas?
Se ehkä osaltaan selittäis oman auton karmeeta ajettavuutta :x
Tai sitten se on niinku legenda kertoo että tän ikästä tän kokoluokan hoppaa ei saa ajettavaksi millään :shock:

Lähetetty: 08 Loka 2004, 11:36
Kirjoittaja achiim
Fastback kirjoitti:Heitähän kuva jostain missä näkyy '70 takarengastus, pikkukuvan perusteella näyttää oikein hienolta - pro lookia. Kauneus on katsojan silmässä, toinen mielesä tuo on parhaimmillaan alkuperäisvanteilla repro polyglasseilla.
Tarkoitus olisi räpsiä kuvia tänään/huomenna kun saan digikameran taas kotiin viikon reissultaan.