Sivu 1/3

6 vai 8

Lähetetty: 04 Loka 2004, 19:18
Kirjoittaja mika
kumpi kone musses pitää olla 6 vai 8 ja perustelut.....miks

Lähetetty: 04 Loka 2004, 20:24
Kirjoittaja Make Hakala
Terve.
Kun nyt edes jompikumpi, että saat auton liikkeelle. :oops: Ei sen koolla niin ole väliä, kunhan toimii, sano vaimo. :lol:

Lähetetty: 04 Loka 2004, 21:36
Kirjoittaja mika
:shock: no itel ei väliä kumpi kuhan toimii tarvittaessa mut on mielipiteitä siitä et mikä sen pitää olla.tietty ne joil 8 ni se ehoton ja ainoo.joil 6 ni pääasia et on ja tyytyväinen siihen mut lähinnä haen vastausta siihen et ne kumminki alustaltaan ja osittain tekniikaltaanki erilaisia et kumpi niist parempi jos sillai vakiosta puhutaan.ja siit mielipiteitä ja teiltä alan asiantuntijoilta pikkasen tietoo

Lähetetty: 04 Loka 2004, 22:07
Kirjoittaja JaniC
No tietenkin V8, koska tehoa on enemmän, kiihtyvyys on parempi ja putkistosta kuuluu parempi pörinä. Kova sen olla pitää!!!

Jani

Lähetetty: 04 Loka 2004, 22:09
Kirjoittaja GT-350
Ei 6 vai 8 vaan 6 ja 8.

V8 silloin kun tarvii vääntää ja kuutonen silloin kun katseita kääntää - edes sääliviä.

Lähetetty: 05 Loka 2004, 00:09
Kirjoittaja JaniC
V6 voisi olla parempi sillon kun auto on myös talviajossa. Ei varmaankaan lähde perä heittelehtimään niin helposti kun tehoa on vähemmän.

Jani :o

Lähetetty: 05 Loka 2004, 09:51
Kirjoittaja Kimi
Vai onko kutvosessa sittenkään vähemmän tehoa - ei välttämättä.
"Matkalaukku" on varsin metka kone, ja kyllä meidän "asiantuntijat" kahviautomaatilla tunnistivat kasin pörinän kun UPO paikoittui kadun vastakkaiselle puolelle, eli se niistä äänistä...

Lähetetty: 05 Loka 2004, 12:42
Kirjoittaja veekoo
djcombo kirjoitti:V6 voisi olla parempi sillon kun auto on myös talviajossa. Ei varmaankaan lähde perä heittelehtimään niin helposti kun tehoa on vähemmän.
Ei pidä paikkaansa. Kyllä sinnekin tarttee muutaman laatikon hiekkaa tai tulee hallitsematonta piruettia ja hiekotusta, kun ei pakkokakkosella pääse liikkeelle vaikka hillitsisi jarrulla. Käytännössä keula on kutosessa vaan talviajossa kevyempi, joten... Mistä kukin tykkää... Muuten kyllä kutonen on talvella parempi, koska lohkolämmitin lämmittää pienemmän padan nopeammin ja bensankulutus kylmänä on hieman inhimillisempi.

Hauska kuin säkillinen apinoita, jos multa kysytään. :twisted:

Lähetetty: 05 Loka 2004, 13:08
Kirjoittaja MustangGT
Molempi parempi :D

Lähetetty: 05 Loka 2004, 13:45
Kirjoittaja Fastback
Pitääkö tälläistäkin kysyä? :wink:

Lähetetty: 05 Loka 2004, 16:24
Kirjoittaja GT-350
Hiekkasäkkejä....ei niitä tarvii. 6-Foxi menee talvella hienosti 16" kitkarenkailla ilman mitään ylimääräisiä painoja takakontissa, tosin lukkoperällä ja jäykähköllä alustalla saattaa olla tekemistä asian kanssa.

Upo hämää tietämättömiä jo nyt (vaikkei se ainakaan mun korvaan kuulosta kasilta ollenkaan) mutta mitenköhän sitten, kun on tuleva "upgrade" asennettu. Suomessa muuten on muutama keraamisesti päällystetty FSPP:n peltisarja kuutosessa tuplaulostuloilla (mulla vain single out kun foxiin dual ei käy) ja jatkettu tuplana loppuun asti, olisi mielenkiintoista kuulla niistä joku livenä.

Lähetetty: 05 Loka 2004, 19:13
Kirjoittaja raunoh
Ajelen ihan millä tuulella satun olemaan ja mihin vuoden aikaan/kelillä ja millä motivaatiolla: joko 71 Shelby V8:lla tai 64 Mustang L-6:lla tai 79 Mustang 140 cid L-4:llä tai sitten amerikanrauta California-model 84 VW Jetta Dieselillä (jossa tehokoneena siis 52 HP standardi 1.6L diesel = 97cid). Jokaisessa on hyvät hyvät puolet, ja minkä tehossa voittaa, polttoainetaloudessa häviää, melko suorassa suhteessa.

Lähetetty: 05 Loka 2004, 21:07
Kirjoittaja Jukka
raunoh kirjoitti:Ajelen ihan millä tuulella satun olemaan ja mihin vuoden aikaan/kelillä ja millä motivaatiolla: joko 71 Shelby V8:lla tai 64 Mustang L-6:lla tai 79 Mustang 140 cid L-4:llä tai sitten amerikanrauta California-model 84 VW Jetta Dieselillä (jossa tehokoneena siis 52 HP standardi 1.6L diesel = 97cid). Jokaisessa on hyvät hyvät puolet, ja minkä tehossa voittaa, polttoainetaloudessa häviää, melko suorassa suhteessa.
Niinpä niin. :D

Köyhällä ei ole varaa valita.
Kasilla ajetaan,satoi tai paistoi,kun ei muuta ole.

Lähetetty: 05 Loka 2004, 21:25
Kirjoittaja 2065
fiilisjuttuja....vaikea toista neuvoa... :shock:

Lähetetty: 05 Loka 2004, 21:26
Kirjoittaja raunoh
Kun ei ole Shelbyjen jälkeen varaa ostaa uutta autoa, ajelen siis ikivanhalla "84-diesel-rohjolla" (vakuutusarvoa kait 1.500 euroa noilla varusteilla, mutta käyttöarvoa sitäkin enemmän) tai karvalakki-79-Mustangilla (arvo = ???). Kun olen upottanut autoihin kaikki liikenevät säästöt 15 vuoden ajalta (ja syöty jo tulevaisuuttakin) enkä muihin harrastuksiin (ml. perhekuviot), olen saanut jotenkuten hankittua jotakin mielenkiintoista. Ei ole aihetta olla kade; kuka vain pystyy vastaavaan, jos tekee vastaavasti, mutta onpa elämä erilaista.