Sivu 1/1
Perävälitys
Lähetetty: 12 Joulu 2007, 13:25
Kirjoittaja stang-95
No niin, tällä hetkellä 2.94, otaksun.
Vauhtia 100km/h, vitonen sisässä, kierrokset 1500.
olisko 3,55 tai 3,74 sopiva.
Autohan on -95 gt
Lähetetty: 12 Joulu 2007, 14:04
Kirjoittaja Jones
Onko lappu kuskinpuolen ovessa tallessa, tod näk siellä on 8 M eli 2.73
Mun saudiarabiaperä vaihtui viimekevättalvella 3:55:een ja täytyy sanoa että auton luonne muuttui täysin

Silloin ei ollut 'hyllyssä' 3.73:sta kun vaihto tehtiin, joten tyydyin tuohon 3:55:een enkä ole katunut.
Rear axle codes
G H 2.26
B C 2.47
8 M 2.73
7 - 3.07
Y Z 3.08
4 D 3.42
F R 3.45
5 E 3.27
6 W 3.73
2 K 3.55
A - 3.63
J - 3.85
Lähetetty: 12 Joulu 2007, 14:04
Kirjoittaja Vee8
2.73 on tuo alta kolmen, toinen vaihtoehto on 3.08.
3.55 lienee paras jos et meinaa kisailla autolla.
Lähetetty: 12 Joulu 2007, 14:38
Kirjoittaja Mexico65
Suuntaa:
5 vaihteen välitys 0,63, renkaat 225/50x16, 4,10:1 peräruuvi.
2000 rpm 101 km/h
2500 rpm 112 km/h
6000 rpm 269 km/h
5 vaihteen välitys 0,63, renkaat 225/50x16, 3,50:1 peräruuvi.
2000 rpm 105 km/h
2500 rpm 131 km/h
6000 rpm 315 km/h
5 vaihteen välitys 0,63, renkaat 225/50x16, 3,20:1 peräruuvi.
2000 rpm 115 km/h
2500 rpm 143 km/h
6000 rpm 344 km/h
Lähetetty: 12 Joulu 2007, 15:16
Kirjoittaja Antti66HT
Nyt taitaa olla pientä laskuvirhettä liikkeellä...
5 vaihteen välitys 0,63, renkaat 225/50x16, 4,10:1 peräruuvi.
2000 rpm 101 km/h 89 ?
2500 rpm 112 km/h
6000 rpm 269 km/h
Lähetetty: 12 Joulu 2007, 15:34
Kirjoittaja 65HT
Jep. Itsekin saan tuolle 4,1 combolle seuraavat luvut:
RPM - kmh
2000 - 93
2500 - 117
6000 - 280
perävälitys
Lähetetty: 12 Joulu 2007, 15:36
Kirjoittaja stang-95
Kiitos kaikille.
jep, onpi 2,73
rengastus 245x40/18, jotenka pidentää välitystä.
Mitenkä on Jones, ja tietysti kaikki muutkin, olisiko 3,73 passeli.
Kyllä, autoa riivataan radalla suoraan että mutkaan, mutta ei tosissaan!!
Lähetetty: 12 Joulu 2007, 15:38
Kirjoittaja foxi-82
Antti66HT kirjoitti:Nyt taitaa olla pientä laskuvirhettä liikkeellä...
5 vaihteen välitys 0,63, renkaat 225/50x16, 4,10:1 peräruuvi.
2000 rpm 101 km/h 89 ?
2500 rpm 112 km/h
6000 rpm 269 km/h
Olisiko näin: 5 vaihteen välitys 0,63, renkaat 225/50x16, 4,10:1 peräruuvi.
2000 rpm 92,14743 km/h
2500 rpm 115,17222 km/h
6000 rpm 276,4262 km/h
Tästä renkaan korkeus ja
tänne arvoja sijoittelemaan.
Tosin ei tietoa kuinka tarkka laskuri on,
mutta kyllä tuosta jo jonkinmoista suuntaa saa.
Lähetetty: 12 Joulu 2007, 20:02
Kirjoittaja GT-350
3.73 on varmasti just passeli.
Lähetetty: 12 Joulu 2007, 21:54
Kirjoittaja 2065
juu eihän me kukaan tosissaan...
3.73 on hyvä. Kannattaa tosin henkisesti varautua siihen että vakio T5 laatikolla ykkösvaihde on tosi lyhyt. Lähes tarpeeton. Hädintuskin ehtii kiihdytyksessä nostaa kytkintä niin samantien huutaa jo kakkosta.
Toinen oma huomio oli tällä samalla kombinaatiolla että slalomkisoissa tuntui
olevan kokoajan tarvetta vaihtaa kakkoselle. Ja sitten alkoi menopuoli ahdistamaan:lol:...Tai sitten lääkkeeksi toisenlainen vaihdelaatikko, tai sitten korkeamalle kiertävä kone ja sitten vielä lisäksi ja tuota huh...

Lähetetty: 13 Joulu 2007, 09:19
Kirjoittaja Kiertäväkanki
Paljonkohan noihin matka kierroksiin vaikuttaa turbaanin luisto, kun tuo B&M:n holeshotti (stall 2400) luistelee vielä 3000:ssa. Tietysti 3.0 perä ja c4.
Lähetetty: 13 Joulu 2007, 10:14
Kirjoittaja Mexico65
Mexico65 kirjoitti:Suuntaa:
5 vaihteen välitys 0,63, renkaat 225/50x16, 4,10:1 peräruuvi.
2000 rpm 101 km/h
Hups!
Otin lukemat 2250 rpm:n kohdalta, eli nopeus 2000rpm kohdalla alueella n. 90 km/h.
Mutta Lähinnä yritin osoittaa ettei tuo 4.10 ole ihan mahdoton tuon mahdottoman ylivaihteen kanssa.
Näinollen nopeudet erivaihteilla olisi jotenkin näin (suuntaa antavasti) renkaat edelleen 225/50x16:
vaihde välitys nopeus km/h / 6000 rpm
1. 2,95 59
2. 1,94 90
3. 1,34 130
4. 1,00 174
5. 0,63 276
Aika muikea radalle jos ei 5 vaihdetta käytä ja kone kiertäisi raikkaasti 6000 rpm yli. Samoin aika onnistunut välitys myös vartimailille jos maaliin tullaan 4:s vaihde sisällä ja +6000rpm kellossa.
Jos kone sattuisi olemaan piristetty ja hieman ylävireinen niin välitys sopii erinomaisesti myös maantieajoon. Mutta viitos vaihde kuitenkin sopiva vain vauhdin ylläpitämiseen.
Hyvänä kompromissina voisi olla tuo 3.73 mutta....
2065 kirjoitti:Toinen oma huomio oli tällä samalla kombinaatiolla että slalomkisoissa tuntui olevan kokoajan tarvetta vaihtaa kakkoselle. Ja sitten alkoi menopuoli ahdistamaan...Tai sitten lääkkeeksi toisenlainen vaihdelaatikko, tai sitten korkeammalle kiertävä kone ja sitten vielä lisäksi ja tuota huh...
Olipa hyvä, että joku edes on huomannut tuon tarkoituksella haetun vaihdon 1 - 2 - 1 vaihteiden välillä noissa slalomkisoissa. Tätä vaihtamistarvetta hain tietoisesti ratoja tehdessäni.
Onhan nuo T45 askin välitykset hieman oudot.
1 st 3.37
2 nd 1.99
3 rd 1.33
4 th 1.00
5 th 0.67