Sivu 1/2
'65 Fastback PRO touring & street
Lähetetty: 06 Joulu 2007, 22:11
Kirjoittaja Fastback
E-bayllä jyllätessä tuli pari Fastbackia vastaan mitkä pistivät silmään. Hintaahan vehkeillä on mutta tajuttoman upea touring vehje käheällä tekniikalla. Klikkaa kuvia.
Touring 620 hv... 6 litran modular!
Prostreet old school prostreet.

Re: '65 Fastback PRO touring & street
Lähetetty: 06 Joulu 2007, 22:27
Kirjoittaja Aku_81
Fastback kirjoitti:
Touring 620 hv... 6 litran modular!
Hiukan ot: mutta milloin suomessa eka modulaari örli? Isokoppia ei lasketa mukaan...
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 10:01
Kirjoittaja Make67
Toi sininen on tosiaankin tajuttoman siistin näkönen laite! Kerrankin tehty mun mielestä hyvällä maulla ja jätetty kori alkuperäisiin muotoihinsa. Kyllä kelpais mulle!!!
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 14:34
Kirjoittaja GTS
Hei näissä on jotain samaa...

Lähetetty: 07 Joulu 2007, 16:06
Kirjoittaja Fastback
Yhteneviä piirteitä löytyy! Tuosta tcp takaiskarien horisonttaalisesti sijoittamisesta ollaan montaa mieltä, mutta tuntuu noi toimivan. Taitaa alkaa olemaan 18" ropposet hätää kärsimässä jos oikeaa jalkaa ojentaa? Päivitettiinkö Fastbackin mottiin keppiä tms?
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 16:49
Kirjoittaja Fastback
HHP:n pojjiille kysymys, että mitä ootte ajatelleet että jos ottaisi tuosta tcp:n perä hässäkästä tarkat mitat ja alkaisitte tekemään samanlaisia pienillä modifikaatioilla. Tuohon kun laskee uniballit, coil-overit, putket, profiilit niin hintaa tuskin kertyy töineenkään 4989 USD. Sitten kun jigi on olemassa voidaan aloittaa liukuhihna työskentely. Jos hinta saadaan järkevälle tasolle, niin ostajia on jonoksi asti. Oliskos tossa businessideaa? Joku DI saadaan kyllä laskemaan lujuuslaskelmat systeemille. Minä voin ilmoittautua jonoon oitis, luulisi sopivan isokoppaan pienillä modauksilla!!! 5000 taalaa on vaan pöyristyttävä hinta vaikka olisi kuinka toimiva.
Lähetetty: 08 Joulu 2007, 13:21
Kirjoittaja Vee8
Eikös nuo iskarit horisontaalisesti liene? Saatan toki erehtyäkin kun eilen oli pikkujoulut..
Lähetetty: 08 Joulu 2007, 18:11
Kirjoittaja Fastback
Vee8 kirjoitti:Eikös nuo iskarit horisontaalisesti liene? Saatan toki erehtyäkin kun eilen oli pikkujoulut..
Heh, kävin korjaamassa ja laitoin oikein kahdella T:llä että tulee selväksi

Vertikaalisesti ne toimiikin, tuossa horisonttaalitouhussa on omat konnuutensa.
Mitä tulee Akun kyselyyn öörlistä modularilla, niin siitä saanemme odotella? Modular motti on kohtuu leveä jöllikkä, tarvinnee Mustang II tyylisen etujousituksen jottei tuu liian ahdasta. Milloin tulis eka '67-'68 mustikka 427 sohc:lla? Paljon vähempi aitoja cammereita on.
Lähetetty: 08 Joulu 2007, 21:28
Kirjoittaja GTS
On sitä kovasti katsottu silläkin silmällä että saisiko sen tehtyä itse. Osia koko hässäkässä on kyllä TODELLA paljon. Tekemisestä itse / alihankkijoilla teettämisestä on kyllä jo niin paljon kokemusta ettei se sinänsä olisi ongelma. Useinkaan hyöty vaan ei ole kovin suuri paitsi sillon kun sen tekee paremmin kuin muut ja TCP:tä on jo vähän vaihea ylittää. Ennen kuin ensimmäinen saataisiin tehtyä menisi kyllä lukemattomia työtunteja niitä pitäisi kyllä saada myytyä aika paljon.
TCP:llä on pitkälle kehitetty automatisoitu ja joustava tuotanto ja mm. monet osat hitsaa robotti ja siten hinnat ovat kuitenkin kohtuulliset vaikka nimenomaan Push Rod jousitus maksaakin paljon rahaa se sisältää kuitenkin FAB9 taka-akselinkuoret valmiine kiinnikkeineen.
Chris Alston itsekin sanoi että se on useimmille turhan Xtreme ja ovatkin kehittäneet halvemman G-Bar / G-Link Suspensionin joka on myös vaikuttavan näköistä työtä.
Nykyään näiden muutoksien katsastuskin on välillä vaikeaa ja kun tällaiset isommat muutokset menee nykyään usein AKE:n kautta niin tunnetun valmistajan paperit ja speksit helpottaa kummasti. Lisäksi kun itse vielä toimii tällaisten osien dealerina niin on helpompi kirjoittaa todistus että kyseisessä autossa myös on mitä siinä väitetään olevan.
4-V modular löytyisi jo joidenkin rakentamiemme earlyjen pellin alta mutta katsastusmiehen ja AKE:n huumori ( ja prosentit ) on turhan kovalla koetuksella kun tuollainen motti yhdistetään tuollaisen koneen kaipaamaan Pro Touring varustukseen: Hammastanko, Tremec 5- tai 6-vaihteinen, täydelliset etu-ja takajousitukset, mahdolliset ja välttämättömätkin korimuutokset, sisustus / penkit…ja vaikka jarru eivät nostakaan prosentteja pitää ne kuitenkin todistella asiallisiksi. Pääsee helpommalla kun koneena on ”289” tuunattuna 19,9% tehokkaammaksi.
Juu FB:ssä on vähän isompi kaasari ( oikein 4V ) ja nokkakin on vähän kiristetty että 245/40-18 Racing Nittot saa pyörähtämään edes silmänräpäyksen verran joutilasta. ( Kuvassa 225/45-18 kummit kauppamatkoja varten ).
Lähetetty: 08 Joulu 2007, 21:59
Kirjoittaja Aku_81
Fastback kirjoitti:
Mitä tulee Akun kyselyyn öörlistä modularilla, niin siitä saanemme odotella? Modular motti on kohtuu leveä jöllikkä, tarvinnee Mustang II tyylisen etujousituksen jottei tuu liian ahdasta. Milloin tulis eka '67-'68 mustikka 427 sohc:lla? Paljon vähempi aitoja cammereita on.
On vaan modular pannu melko paljon halvempi ku kämmeri, tuskin hirveesti niitä suomessa on ja mustankien pellin alla nyt ja tulevaisuudessa. Varmaan joku jo suunnitelee modularia örlin pellin alle, yhden isokopan konehuoneessa sellainen jo on, mutta milloin liikenteessä?
Lähetetty: 08 Joulu 2007, 22:37
Kirjoittaja mussette
GTS kirjoitti:Hei näissä on jotain samaa...

Oliko ko. autossa myös TCP:n Coil Overit edessä?
Millainen ajettava autosta tuli ? Miten pärjää uudempien Mustangien kanssa esim. radalla?
On se hyvä että omassa riittää vielä paranneltavaa, silloinhan tämä harrastus ei lopu koskaan, yes.
Lähetetty: 08 Joulu 2007, 23:46
Kirjoittaja Antti66HT
Tuskin ratapäivä sijoitukset paljon paranee tuon taka akselin myötä

Lähetetty: 09 Joulu 2007, 10:42
Kirjoittaja hannu
Antti66HT kirjoitti:Tuskin ratapäivä sijoitukset paljon paranee tuon taka akselin myötä

Onko tuosta sijoituksesta enää parannettavaa, ajassa kylläkin
FMOC F-body 07 / Jurva Botniaring
1. Harri Malviala 65FB 1.24.21
2. Mika Kosola 07 Shelby GT500 1.25.49
3. Jyri Rekonen 65FB 1.26.69
4. Sven Lundberg 99Cobra 1.28.30
5. Olli Koskiniemi 84GT 1.28.31
6. Arto Elomaa 65FB 1.28.83 1.29.99
7. Seppo Luoma-Pukkila 66HT 1.30.30
8. Harri Hakala 96GTS 1.30.69
9. Hannu Haapala 96GT 1.31.08
10. Harri Kekkonen 96Cobra 1.31.52
P.S
Onhan siellä perässä tulevilla "vähän" uudempia musseja
Eikös tuo aika ole kerhon jurvan radan paras aika

Lähetetty: 09 Joulu 2007, 12:16
Kirjoittaja mussette
Hieno homma. Alustan rakentaminen näyttää onnistuneen.
Ko. autossa tais olla Woima konekkin. Harmi että tuo taka hässäkkä on niin kovin kallis hankkia. Kaikkihan on suhteellista. Ko. hässäkkähän on ikupäiväinen mutta jos 10k€ kone paukahtaa niin sehän hyväksytään pienellä mutinalla ja rakennetaan uusi tilalle.
Lähetetty: 09 Joulu 2007, 12:55
Kirjoittaja Fastback
Hienoa että asiaa (jousituksen kopiontia) on mietitty. Riskihän pienenee sillä että otetaan ennakkoilmoituksia ennakkomaksuineen. Valmiit sarjat maksetaan ja katsastus jää joko työn tilaajalle tai valmistajalle erillisestä sopimuksesta. Vastuuhan jää valmistajalle joten ymmärrän kyllä pointin. Saapi isokoppani pysyä standardi jousituksella.
Tuosta FAB9 akselisat oli puhetta aiemminkin 99,5% turhuutta missä vaan kotimaisessa autossa, oli siinä kiinnikkeet valmiina tai ei. 9" tyhjiä kuoria löytyy halvalla ja jos itse hitsaa puhaltaa maalaa niin ei siinä kerry 590 USD hintaa - pornon näköinen toi kyllä on. Jos käyttötarkoitus on kova käyttö esim. stripillä niin toi Fab9 alkaa jo palvella.
Onhan noita muitakin systeemejä kuten sanottua Alstonin G-bar tai air-bar, näyttävät melko yksinkertaisilta ja ovat huomattavasti halvempia mitä tuo pushrod suspension. Valmiita satseja löytyy myös RRS-Onlinelta jonka täydellinen 3-linkki takajousitus ilman taka-akselin kuoria on 3500 USD. Siinä iskaritkin ovat oikeassa asennossa.
Valmiiden satsien ehkä suurempia "haasteita" on ollut se ettei alkuperäisiä pohjan peltejä tarvitsisi leikellä. Miten muuten TCP:n satsin kanssa pakoputkien kanssa kävi? Vieläkö mahtui tekemään ylitykset normaalisti ja millä putken halkisijalla? Alkaa tuo Malvialan Mustangi olemaan sitä luokkaa voimalinjaltaan ja alustaltaan ettei paremmasta väliä. Asiallista. Mun mielipidettähän ei kysytä mutta esitän sen kuitenkin... tuohon vielä teardrop scooppi, supervictor imusarja ja ja ja...

Tosi hienoa että joku täällä on tommoisen hankkinut, pitää ottaa "tallihuora" mukaan ensikesän tapahtumiin jotta alle pääsee kunnolla tutkimaan!
Modular on edullinen koska niitä on linceissä ja mustakankeissa käytetty jo vuosia. Käytettyinä noita alkaa saamaan sopivasti, mutta parasta herkkua Lightningin/GT:n 5,4:sta ohessa on ollut '03-'04 Cobran takoalakertainen 281 DOHC Modular ahtimineen. Eiköhän Ylöjärven Modular Musse tule ensikesälle jos vaan kone saadaan oikeanlainen.
Oikeita 427 Cammereita ei taida täällä Mustangeissa näkyä ihan heti, kun Reino Rauhalakin asuu Ruotsissa. Muissa Fomocon tekeleissä oikeaa 427 Cammeria saattaapi näkyä yhdessä tai kahdessa autossa mitä minun tiedossani on. Odotellaan sanois.