Sivu 1/1

sn-95 ohjaus

Lähetetty: 06 Joulu 2007, 10:59
Kirjoittaja ms68
tietääkö kukaan mistä voisi johtua ohjauksen pieni välys. raidetangon päässä ei ole väljää vaan se tuntuu olevan ohjausvaihteessa. inssikin huomautti viime leimassa. välys tuntuu enemmän apumiehenpuolella. onko mitään säätöä.

Lähetetty: 06 Joulu 2007, 11:15
Kirjoittaja Vee8
Yleisin välys noissa on rattiakselin sisäkkäiset putket toisiinsa, sillon se toki tuntuu molemmille puolin.

Lähetetty: 06 Joulu 2007, 12:24
Kirjoittaja ms68
minkälainen homma toi on korjata, jos vika on siellä.

Lähetetty: 06 Joulu 2007, 13:52
Kirjoittaja Vee8
Akseli irti ja uus tilalle. Jossain tapauksessa voi saada nuijittua kireemäksi. Ymmärrät tarkoitan kun näet akselin irrallaan.

Re: sn-95 ohjaus

Lähetetty: 06 Joulu 2007, 14:43
Kirjoittaja musse67
ms68 kirjoitti:tietääkö kukaan mistä voisi johtua ohjauksen pieni välys. raidetangon päässä ei ole väljää vaan se tuntuu olevan ohjausvaihteessa. inssikin huomautti viime leimassa. välys tuntuu enemmän apumiehenpuolella. onko mitään säätöä.
Oletko tarkistanut ne sisemmät nivelet jotka on hammastangon suojakumen sisällä? Omaani jouduin vänkärin puolelle vaihtamaan kun oli väljä.

Lähetetty: 06 Joulu 2007, 16:36
Kirjoittaja Vee8
Tuo rattiakselin välys tuntuu ohjauspyörässä hienoisena vapaaliikkeenä, jos on sisempi raidepää löysä vain toisella puolen, tuota vapaaliikettä ei ratissa tunnu, vaan kyseisen puolen olka-akselia liikutellessa tuntuu löysä.

Lähetetty: 06 Joulu 2007, 16:58
Kirjoittaja MouTine
Mulla oli kanssa omassa välystä toisessa pyörän laakerissa ja toisessa raidetangon sisäpäässä. Osien perään soitellessa ja hinnat kuullessa, tuli sellanen olo että aika tyhmää olisi jättää homma puoleen väliin, joten uusin kaikki. FordRacingin atv:t, kaikki sisä- ja ulkopäät raidetangosta, EnergySuspensionin vakaajan puslat ja koiranluut ja sekä tietty molemmat pyörän-navat laakereineen. Jurinat ja kolinat loppui siihen paikaan. Vielä tarvis jostain saada kunnon iskarit.

Tosin ratin pieni välys ei kadonnut. Lampun valossa katselin yks ilta että välys on juurikin tuossa väliakselissa. Jahka kerkiän, niin irrottelen mokoman ja koitan jos sen saisi nuijittua. HHp:n Harri antoi joskus ymmärtää että sen voisi saada nakuttelemalla tiiviiksi.

On kyllä erikoinen tyyppivika. Jokainen viime talvena ja keväällä koeajamani SN95 Mustangi omasi aina tuon saman välyksen. Toisissa isompi, toisissa pienempi. Jaa no, siinä Hollolassa Paronilla myynnissä olleessa Euro-Spec Cobrassa ei tätä klappia ollut.

Lähetetty: 06 Joulu 2007, 17:33
Kirjoittaja hannu
Vee8 kirjoitti:Akseli irti ja uus tilalle. Jossain tapauksessa voi saada nuijittua kireemäksi. Ymmärrät tarkoitan kun näet akselin irrallaan.
Ei välttämättä tarvitse uusia, holkki ja akseli naputellaan/lyödään toisiaan vasten kireäksi, jo loppuu löysyys ratista.

Nimimerkki; kokemusta on.

Lähetetty: 06 Joulu 2007, 20:21
Kirjoittaja ms68
kiitos vinkeistä.