Sivu 1/1

Quick steering kit

Lähetetty: 26 Marras 2007, 17:49
Kirjoittaja Vehje
Paljonkos nämä:

http://store.cobranda.com/qukit.html

nopeuttaa ohjausta? Tuleeko hitaasta 19:1 simpukasta nopea 16:1 näillä?

edit: vakio-idler arm on rullamitalla mittailtuna 134 milliä silmästä silmään. Tämä mitta siis silmän keskeltä silmän keskelle.

Lähetetty: 26 Marras 2007, 20:51
Kirjoittaja 65HT
Raskaantuuko (liekö tuo sana suomea?) ohjaus samalla kun nopeentuu?

Re: Quick steering kit

Lähetetty: 27 Marras 2007, 00:11
Kirjoittaja Arto65FB
Vehje kirjoitti:Paljonkos nämä:

http://store.cobranda.com/qukit.html

nopeuttaa ohjausta? Tuleeko hitaasta 19:1 simpukasta nopea 16:1 näillä?
Ei tule tuo simpukan välitys on simpukan sisäinen asia. Tuon kitin voit laittaa niin 19:1 kuin 16:1 simpukkaan.

Raskaantuuko, no, ehkä se on vähän raskaantunut. :lol: Mutta tuskin sitä käytännössä huomaa ainakaan ajossa.

Re: Quick steering kit

Lähetetty: 27 Marras 2007, 09:27
Kirjoittaja Vehje
Arto65FB kirjoitti:
Vehje kirjoitti:Paljonkos nämä:

http://store.cobranda.com/qukit.html

nopeuttaa ohjausta? Tuleeko hitaasta 19:1 simpukasta nopea 16:1 näillä?
Ei tule tuo simpukan välitys on simpukan sisäinen asia. Tuon kitin voit laittaa niin 19:1 kuin 16:1 simpukkaan.

Raskaantuuko, no, ehkä se on vähän raskaantunut. :lol: Mutta tuskin sitä käytännössä huomaa ainakaan ajossa.
Nojuu, ei tietenkään simpukan välitys muutu, mutta kuinka paljon ohjaus nopeutuu? Jos noi shelby-varret on tuuman pitemmät kuin vakiot, niin ohjaus nopeutuu 18% = 19/16.

Lähetetty: 27 Marras 2007, 10:15
Kirjoittaja Mexico65
1965-66 Quick Steering Kit.
Nopeuttaa ohjausta sunnilleen seuraavasti;
19:1 ohjaksesta tulee hieman hitaampi kuin 16:1 ohjauksesta.
Näin ohjaus ei merkittävästi muutu raskaammaksi tosin ei myöskään tee ohjauksesta mitenkään erityisen nopeaa, mutta suunta on oikea.

16:1 ohjauksesta tulee jo riittävän nopea (noin 3 kierrosta tapista tappiin, pitää tarkentaa), mutta ei vielä vastaa nykyaikaista nopeaa ohjausta jotka ovat noin 2 - 2,5 kierrosta tapista tappiin.

Muutoksella saa ohjauksesta oikeilla ohjauskulmilla ja renkailla oikean voimailuvälineen. Minulla voimat riittää yleensä vain yhteen slalom vetoon, jos kokeilee kahta vetoa peräkkäin, niin kädet menee pahasti maitohapoille. Radalla sitten pärjäilee jotenkin mutta kupeet tulee kyllä kipeiksi. Parkkipaikkoja kannattaa vältellä. En suosittele muutosta muuta kuin todella historick performanse henkisille harrastajille.

Lähetetty: 10 Joulu 2007, 09:56
Kirjoittaja Poro
Minähän en kyseisestä asiasta mitään tiedä, mutta GT-malleissa lienee moinen vakiona?

Itsellä ainakin piti tuollainen Idler Arm ihan jenkeistä hakea, kun se normi on todellakin tuumaa lyhyempi. Eikä tuo mitenkään raskas ole, varsinkin kun jaksaa pitää rasvapaikat täynnä. Mielummin minä pidän sen 3 kierrosta tapista tappiin kuin nyt mitään kevyempää ohjausta haluaisin.

Missähän tuo "pitman arm" sijaitsee?

Timo

Lähetetty: 10 Joulu 2007, 10:53
Kirjoittaja Arto65FB
Poro kirjoitti:Minähän en kyseisestä asiasta mitään tiedä, mutta GT-malleissa lienee moinen vakiona?

Timo
Eipä taida olla vakiona Quick steering kit vaan pelkkä nopea simpukka, on sitten auto tehostamaton (simpukan lätkässä HCC-AX) tai tehostettu (HCC-AW). Quick steerin kit on jälkeenpäin on laitettu sun autoon.

Lähetetty: 11 Joulu 2007, 15:16
Kirjoittaja SamiM
Poro kirjoitti: Missähän tuo "pitman arm" sijaitsee?

Timo
Simpukan ja raidetangon välinen vipu.

Lähetetty: 11 Joulu 2007, 16:19
Kirjoittaja Mexico65
SamiM kirjoitti:
Poro kirjoitti: Missähän tuo "pitman arm" sijaitsee?

Timo
Simpukan ja raidetangon välinen vipu.
Minun mielestä pitman arm on simpukanvarsi.
Kuva
Idler Arm on apusimpukanvarsi.
Kuva
Center link on sitten se yhdystanko edellisten välissä ja johon liittyy sisemmät raidetangonpäät.
Kuva

Lähetetty: 12 Joulu 2007, 20:39
Kirjoittaja SamiM
Mexico65 kirjoitti:
SamiM kirjoitti:
Poro kirjoitti: Missähän tuo "pitman arm" sijaitsee?

Timo
Simpukan ja raidetangon välinen vipu.
Minun mielestä pitman arm on simpukanvarsi.
Niin minustakin, väänsin rautalankakielestä tahallaan, jotta sijainti selviäis.
Mexico65 kirjoitti:Idler Arm on apusimpukanvarsi.
Tai vain apusimpukka.
Mexico65 kirjoitti:Center link on sitten se yhdystanko edellisten välissä ja johon liittyy sisemmät raidetangonpäät.
Keskilinkki...