Sivu 1/1

SEMAshow 2007 ( kuvat parhaista jutuista )

Lähetetty: 10 Marras 2007, 01:09
Kirjoittaja GTS
Terveisiä Las Vegasin Semashowsta!

SEMAshow ( Specialty Equipment Market Association joka on tarkoitettu vain ostajille ) oli tänäkin vuonna TODELLA suuri ja näyttävä. Tänä vuonna oli lähes 8000 näytteilleasettajaa ja siellä esiteltiin yli 1000 uutta tuotetta. Paikalla kävi yli 50 000 ostajaa ympäri maailman.

Neljässä päivässä, jonka bileet kestivät, ei kerinnyt kaikkia katsomaan. Jätin siis tuunikiosatot suosiolla pois. Pelkästään vanne ja rengasosastolla ei päivä riitä... ja keskityin olennaiseen eli Mustangeihin ja Muskeleihin ( saatoin sivusilmällä vilkaista muutamaa näyttelymisuakin ).


Muutama huomio Showsta ja trendeistä:

- Pro touring jms tyyliset autoto ovat räjähdysmäisesti kasvavassa suosiossa. Sitä tukemaan on noussut valtava määrä osia suoltavaa teollisuutta ja vielä kun alan lehdetkin tuputtavat niitä koko ajan niin näyttää siltä että siitä tulee pitkäaikainen tai jopa pysyvä ilmiö. Näyttää siltä että auton omistajat ovat todella odottaneet että saisivat vain tätä tukevia osia.

- Stroukattu pikkulohko on in, ahtimet ja turbot on plussaa. Vaihteistona 5 tai 6 vaihteinen manuaali.

- Vanteet pitää olla tosi isot ainakin Full Sizeissä, PU:issa ja SUVeissa: 24" voi sanoa isoksi, 30" on jo cool ja 42 on tosi kingi.
Värinä joko kromi tai ( matta )musta jossa mahdollisesti kiiltävä reuna ja neon straipista reunassa saa plussaa. Mustangeissa ja muskeliautoissa yleensä 17-20" jotta isot jarrut mahtuvat sisään. Ei saa myöskään unohtaa timanttikoristeltua vanteen kokoa osoittavaa Bling Bling laattaa kyljissä.

- Korin värinä valkoinen on ykkönen. Myös musta ja hopea sekä niiden yhdistelmä ja kaksivärimmaalaukset yleensä ovat suosittuja.

- Eleonooratyyppiset korisarjat ovat todella in. ( tätä olen odottanut jo 80-luvulta asti )

- Ilman Coil Ower jousitusta ei auto ole näköjään ajokelpoinen ja sama juttu Aftermarkettukivarsien ja hammastangon kanssa;joka tapauksessa MATALA pitää olla - vähintään parkissa.

- Pitää olla rallipenkit ja aftermarketmittaristo sekä Billettiratti.


Tässä muutama itselleni eniten mieleen jäänyt laite:

Kuva
Tämä jakoi mielestäni jaetun ykköstilan. Todella moni muu oli samaa mieltä ja vietti pitkiä hartaita hetkiä auton ympärillä.

Kuva
Toinen jaettu ykkönen jätti monet myös sanattomaksi! Takapenkin paikalla pleksi jotta akselisto näkyy kunnolla.

Kuva
Cool!

Kuva
Isommat olisikin mussessa liiottelua...

Kuva
Tuomaristonkin mielestä aivan erityinen ilmestys! 514 cid ja tavaratilassa kolot pesäpallomailoille. Pelimiehiä siis!

Kuva
42"!!! Pulistin päätäni ja huikka vesipullosta oli paikallaan - muistan kun vuonna 82 Talbotissa oli 13" vielä ihan passeli ja 175/70-sarjaisena ihan hipoa...

Kuva
Sopii kun sovitetaan

Kuva
Tässä oli läpinäkyvät keskiöt vanteissa

Kuva
30" - vähänkään pienemmät ja ne ei ottaisi enää maahan kiinni...

Lähetetty: 10 Marras 2007, 15:53
Kirjoittaja PeteP
Nuihinkaan kuviin ei osaa sanoa muutakuin että tyyli tai tuo tylittömyys on perseestä :twisted: Noita Mustangeja ei kait voi sanoa enää Mustangeiksi, mitä nuo ovat ?? robotteja :shock: kamalaa kun tuuninkivamma iskee ja pilataan hienoja muskeliautoja :cry: voi tätä vuodatusta :)

Lähetetty: 10 Marras 2007, 18:53
Kirjoittaja 66poni
Kerrankin olen PeteP:n kanssa samaa mieltä. Yhdelläkään noista en kehtaisi ajaa, paljon on hakattu rahaa, että saadaan autot pilattua. Lähdenkin tästä harjailemaan pussihousujani...

Lähetetty: 10 Marras 2007, 19:21
Kirjoittaja Tarkkailija
2006 SEMA show oli parempi, Silloin oli esillä hienojakin autoja

Lähetetty: 10 Marras 2007, 19:41
Kirjoittaja PeteP
66poni kirjoitti:Kerrankin olen PeteP:n kanssa samaa mieltä. Yhdelläkään noista en kehtaisi ajaa, paljon on hakattu rahaa, että saadaan autot pilattua. Lähdenkin tästä harjailemaan pussihousujani...
:lol: Omani otin juuri pesukoneesta. Jaa että kerrankin samaa mieltä, yksi niistä harvoista ja kaikesta muusta erimieltä :roll: ? :D

Lähetetty: 12 Marras 2007, 16:42
Kirjoittaja Mexico65
Toi ykkönen oli mielestäni melko hyvä! Ehkä jousitus ja vanne koko ei miellytä silmääni, enkä oikein ole noiden korisarjojenkaan ystävä. Viimeistely autoissa on loistavaa mutta ei juuri muuhun kuin näyttelyyn. Kuitenkin ollaan oikeilla jäljillä, ei ihan hukassa mutta...

Minä luulin, että 22" vanne olisi cool mutta sehän on ihan liian pieni noihin 4x4 traktoreihin. On harmi, että tuo japsi ja euro tuuning on ylittänyt rapakon ja näin löytänyt tiensä myös vanhoihin jenki autoihin. Onneksi minulle riittää vielä pitkään 15”, 16” ehkä jopa 17” vanne.

Pro Touring on ok. mutta rajansa kaikella.
Uudet rakennustyylit tukeutuvat entistä selvemmin osatoimittajien tarjontaan eikä niin kuin aiemmin yksittäisten harrastajien mielikuvitukseen. Kaiken karvaiset pajat työntävät ulos mitä ihmeellisimpiä härpätimiä ja nimi myy.
Toivottavasti kukaan ei lähde noiden laiteiden perää enää korottamaan.

All show not go.