Sivu 1/1

Tötterömoottori 351C

Lähetetty: 25 Loka 2007, 20:03
Kirjoittaja 1969
Innostuin kokeilemaan kuvien postittelua. Pahoittelen sotkuista taustaa...

Kuva

Lähetetty: 26 Loka 2007, 02:49
Kirjoittaja Fastback
Tää on lällärit lakoon moottori, sukkahousu moottorit on erikseen. Asiallista.

Lähetetty: 26 Loka 2007, 09:09
Kirjoittaja koppa
On se vaan niin härskin näköinen että...

Lähetetty: 26 Loka 2007, 16:59
Kirjoittaja PeteP
Hieno kattila! mites tollaseen istutetaan ilmaputsari/putsarit ?

Lähetetty: 26 Loka 2007, 21:53
Kirjoittaja 302TT
Hienoa, että näitä rakennellaan ruiskullakin! :D Mitäs tulossa moottorinohjaukseksi? Varmaan tulee myös suorasytkä?

Tötterömoottori 351C

Lähetetty: 27 Loka 2007, 19:56
Kirjoittaja CFR-759
Tuon imuäänistä suattaapi tulla pisu housuun mummoilla +6000 rpm !?!

Lähetetty: 28 Loka 2007, 15:57
Kirjoittaja Antti66HT
Fastback kirjoitti:Tää on lällärit lakoon moottori, sukkahousu moottorit on erikseen. Asiallista.
Juu. Siis nimenomaan sukkikset filltereiksi...

Lähetetty: 29 Loka 2007, 11:23
Kirjoittaja 1969
Antti66HT kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Tää on lällärit lakoon moottori, sukkahousu moottorit on erikseen. Asiallista.
Juu. Siis nimenomaan sukkikset filltereiksi...
Jesh. Pari sellaista ITG JC40 tai Pipercrossin PX600 halkaistun nakin muotoista sukkahousufiltteriä lienevät ainoat siedettävät vaihtoehdot toiminnan ja näön puolesta.

Koitan ainakin ensin saada häksättimen toimimaan MS+EDIS-8 kombinaatiolla. Jos tulee ongelmia kierrosluvun suhteen, niin sitten MSII. Jos ei muu auta, niin onhan noita ruisku/sytkäbokseja monenlaisia. Sitten vaan täytyy säästää "oikeaa" boksia varten ja ajella W-moottorilla sen aikaa.
Windsorilla tässä ajellaan muutenkin jonninaikaa, kun kerran juuri tuli rakennettua stroukkeri tuota kansirempan kaipuussa olevaa edellistä windsoria korvaamaan. Stroukkeriakin pitäisi vielä ehkä hieman tuunata... No, onhan sitä hyvä ihmisellä moottoreita olla? Onneksi on yksi suht toimivakin autossa, että pääsee kevään tullen paanalle.

Tuosta vakiokokoisesta Clevusta pitänee rakentaa aika ylävireinen, jotta tuntuisi edes jossain tuon nykyisen stroukkerin jäkeen. Onneksi tuo imusarja on omiaan tekemään kaasarille täysin :D katukelvottomasta nokasta siististi käyttäytyvän alakierroksilla. Nokaksi siis tullee joku Crowerin mekaaninen Circle track rullanokka. Jakopää tietty suorahampainen ratasmalli, jotta saadaan lisää mekkalaa... Tässä koneessa ei ole oikeasti mitään järkeä, esmes nyt tuohon stroker windsoriin verrattuna, mutta ei se haittaa. Eihän tässä elämässä muutenkaan mitään järkeä ole?

Sitten kun tämä on kokeiltu, pitää alkaa suunnittelemaan sitä sukkismoottoria. Tai vaihtoehtoisesti ehkä olla ajamatta silloin kun kaipaa hiljaisuutta?

Lähetetty: 29 Loka 2007, 13:14
Kirjoittaja harmi80
Tää on sitä oikeenlaista hulluutta! :peukku:

Lähetetty: 16 Marras 2007, 14:30
Kirjoittaja Mexico65
Joko tötterö on dynottu!


Tarkkasilmäinenhän huomasi, ettei kyseessä ole 351 Cleveland vaan 351Windsor.