Sivu 1/1

Terävä naputus..

Lähetetty: 05 Loka 2007, 11:21
Kirjoittaja ac5
Elikäs,kiekasi aika huolella rajottajaa vasten(n.6000rpm)sen jälkeen alkoi
naputtaa ja kuuluu selvemmin kuskin puolelle auton alle,ikäänkuin taaksepäin.Välillä tuntuu,kuin peltisarjaan äänen kaikais..ö-paineet ja muut toiminnat ok.Käynti ok.

Mäntä?laakeri?Eipä taida selvitä ilman koneen nostoa keulilta...
Vähän huono tutkia tossa kerrostalon pihalla p..le.

Lähetetty: 05 Loka 2007, 12:14
Kirjoittaja GT-350
Pakosarjan tiiviste? Toiveikas kun olen...

Lähetetty: 05 Loka 2007, 17:19
Kirjoittaja ac5
Ompi täyspitkät peltisarjat ja ääni mielestäni terävämpi kuin tiivisteen vuodon ollessa kyseessä.Minkälaista ääntä pitää,kun tönäri taipuu?Jotkut karkastut aikoinaan tuli laitettua,sekä ohjainlevyt.

Lähetetty: 05 Loka 2007, 19:52
Kirjoittaja veekoo
Mulla rotta naputteli kuskin puolelta, varsinkin sen jalkeen, kun taraytin jotain vajaat 7000 rpm (ei rajotinta) pari kertaa huomaamatta kisailun merkeissa. Kannet oli ilmeisesti vahan huonosti rempattu ja meni roskikseen ruumiinavauksen yhteydessa. Veikkaisin venttiiliongelmaa. Mulla kaynti meni kylla tosi kurjaksi, koska puristukset katosi parista pytysta... :shock: :roll: Mittaa rutut, niin saat jonkun arvion, mika mattaa. Jos se kay ok, niin voi olla vaan tonari tjsp. Nimim. kutonen nokalla pari viikkoa. :lol:

P.S. Nyt ON rajotin.

Re: Terävä naputus..

Lähetetty: 06 Loka 2007, 14:45
Kirjoittaja Eve
ac5 kirjoitti:Elikäs,kiekasi aika huolella rajottajaa vasten(n.6000rpm)sen jälkeen alkoi
naputtaa ja kuuluu selvemmin kuskin puolelle auton alle,ikäänkuin taaksepäin.Välillä tuntuu,kuin peltisarjaan äänen kaikais..ö-paineet ja muut toiminnat ok.Käynti ok.

Mäntä?laakeri?Eipä taida selvitä ilman koneen nostoa keulilta...
Vähän huono tutkia tossa kerrostalon pihalla p..le.

Löytyiskö tallia Hyrylän läheltä????

0400-657147 ismo
Sait yv:tä...

Lähetetty: 09 Loka 2007, 14:32
Kirjoittaja pete74
Mulla on joskus katkennu keinuvivun pultti kanteen....
Infrapunalämpömittari on oiva työkalu siinä vaiheessa kun pitäis kattoo et mikä pytty on pimeenä/käy huonommin (jos on peltisarjat kiinni).

Lähetetty: 13 Loka 2007, 14:49
Kirjoittaja ac5
-öljyt ok,ei mitään ylimääräistä joukossa
-vipat,tönärit,nostimet ok
-puristuspaineet ok
-pakosrj:n pultit kiinni,liekö sitten tullut luulovikaa noitten pojan autojen konerikkojen jälkeen?(kolmen koneen kk-laakerit,pari askia,yks perä.)

N.100km ajellut ja tullut happea annettua oikein kunnolla,ei viellä ketään kurkannut motista ulos.....

Lähetetty: 14 Loka 2007, 05:39
Kirjoittaja Lucky13
Itseä ihmetytti myös outo naputtelu 289:n alakerrassa. Äärimmäisen hankala ääni paikallistaa, jne...
Mosa lähtee vaihtoon ensi talvena, että viimeistään sitten tulee tietoja kyseisestä kappaleesta. Männäntappia & bensapumppua on arvailtu aiheuttajaksi. Jälkimmäinen tuli poissuljettua,,,

Lähetetty: 15 Loka 2007, 15:21
Kirjoittaja ac5
Näin on joskus,oli tossa viellä montunpäällä ja ronksutus tietysti hävisi
sisään ajettaessa.On tullut diaknoosia jakopäästä taaksepäin vaikka mitä,kuulijasta riippuen.
Oma mielipide on kääntynyt askin puolelle.
Naputus on hävinnyt ja ronksauttaa välillä,kunnes taas häviää joksikin aikaa.Olisiko pääakselin laakerit pettämässä?Kytkinkopassa selkeesti
öljyä kopan reunoilla.Vauhtipyörän takaa ihan kuiva,eli olettaisin että askista peräisin.Ajokausi ainakin loppui tähän,pahus.Näinköhän kolme kesää riitti tremecille :lieska:

Lähetetty: 15 Loka 2007, 16:46
Kirjoittaja Fastback
ac5 kirjoitti:Näin on joskus,oli tossa viellä montunpäällä ja ronksutus tietysti hävisi
sisään ajettaessa.On tullut diaknoosia jakopäästä taaksepäin vaikka mitä,kuulijasta riippuen.
Oma mielipide on kääntynyt askin puolelle.
Naputus on hävinnyt ja ronksauttaa välillä,kunnes taas häviää joksikin aikaa.Olisiko pääakselin laakerit pettämässä?Kytkinkopassa selkeesti
öljyä kopan reunoilla.Vauhtipyörän takaa ihan kuiva,eli olettaisin että askista peräisin.Ajokausi ainakin loppui tähän,pahus.Näinköhän kolme kesää riitti tremecille :lieska:
Hmm, oliko tremec sisäänajettu valmistajan ohjeiden mukaisesti? Onko kardaanikulma hyväksyttävän rajoissa? Muistaakseni Vileniuksen Jarmo on tainnut painia muutaman tremecin rempan kanssa.

Lähetetty: 18 Loka 2007, 15:41
Kirjoittaja ac5
Kulmat ok.

Lähetetty: 01 Joulu 2007, 13:47
Kirjoittaja ac5
Jaahas,oli aski irti ja kytkin purkeissa.Näillä näkymin äänen aiheuttajana
olisi ollut kytkinhaarukan suojakopasta katkennut leveä jousipeltipidike.(etupäässä)
Muutamia jälkiä kytkinkopassa,sekä 35x60mm ja 2-3mm syvä monttu
koneen /askin välisessä alulevyssä.Oli siis tunkennut ittensä vauhtipyörän
takaakin surffailemaan ja tietenkin yläkautta.Äänet ja jäljet osuis kyllä yksiin,eikä mitään muuta ole löytynnä?