Sivu 1/1
289 -> 351W vaihtotyö?
Lähetetty: 03 Loka 2007, 10:16
Kirjoittaja Gallu66
Oon vähän suunnitellut että vaihtaisin ton 289:n 351W koneeseen. Olis muutama "tyhmä" kysymys....
1. Käykö 289:n kannet, nokka, imusarja ja paulaitteet 351W lohkoon?
2. Sopiiko C4:nen 351W koneeseen ilman kikkailua?
3. Onko 289:n ja 351W:n kiinnikkeet samat?
Onko lisäks jotain muuta mitä pitäisi otta huomioon?
Periaatteessa meinäsin vaihtaa pelkän alakerran / lohkon kun tossa 289:ssä on kohtuu hyvät palikat, haluais vaan lisää kuutioita

Lähetetty: 03 Loka 2007, 11:21
Kirjoittaja ari66ht
"Don't fix it if it ain't broken."
-Henry Ford
Lähetetty: 03 Loka 2007, 11:40
Kirjoittaja Gallu66
Hyvin sanottu
Mutta pakko sitä on aina jotain visioida

ei ole viel ees rahat kasassa hommaa varten mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty!
Re: 289 -> 351W vaihtotyö?
Lähetetty: 03 Loka 2007, 11:45
Kirjoittaja musse67
Gallu66 kirjoitti:Oon vähän suunnitellut että vaihtaisin ton 289:n 351W koneeseen. Olis muutama "tyhmä" kysymys....
1. Käykö 289:n kannet, nokka, imusarja ja paulaitteet 351W lohkoon?
2. Sopiiko C4:nen 351W koneeseen ilman kikkailua?
3. Onko 289:n ja 351W:n kiinnikkeet samat?
Onko lisäks jotain muuta mitä pitäisi otta huomioon?
Periaatteessa meinäsin vaihtaa pelkän alakerran / lohkon kun tossa 289:ssä on kohtuu hyvät palikat, haluais vaan lisää kuutioita

1. 289:ssä ohuemmat kannenpultit, eli kannet ei käy. Joutuu kansista isontamaan pulttien reijät. Imusarja ei käy, koska 351W:ssä isompi dekkikorkeus ja niin ollen vaatii leveämmän imusarjan. Saatavilla on välilaippoja, mutta menee kikkailuksi. Apulaitteet käy, kun käyttää 351:n kiinnikkeitä. Nokka-akseli käy, mutta sitten pitää käyttää 289:n sytkäjärjestystä.
2. sopii.
3. on.
Helpommalla pääset kun vaihdat koko 351 moottorin. Mutta jos sulla on jo jotkut aftermarket kannet, niin niissä useimmiten on jo isommat kannenpulttien reijät.
Re: 289 -> 351W vaihtotyö?
Lähetetty: 03 Loka 2007, 11:53
Kirjoittaja Arto65FB
Gallu66 kirjoitti:
1. Käykö 289:n kannet, nokka, imusarja ja paulaitteet 351W lohkoon?
2. Sopiiko C4:nen 351W koneeseen ilman kikkailua?
3. Onko 289:n ja 351W:n kiinnikkeet samat?
Onko lisäks jotain muuta mitä pitäisi otta huomioon?
1. Imusarja ei käy, 289 kansien kannenpultin reiät saattavat olla nafteja ja apulaitteissa joudut ehkä askaroimaan,
2. Sopii, vaihtohetket saattaa hieman muuttua
3. Riippuu minkä vuoden 289 on kyseessä.
Muuta: uudet työntötangot tarvitset kuitenkin.
Tällaiselle painonvartijallekaan ei tällä kertaa tuota tuskaa tuo 289->351W pieni painonlisä, kun ei sen ton Galaxien kopassa suurta prosentuaalista lisää kuitenkaan tee. Swapin jälkeinen n. 60 lbs lisävääntö sopii varmaan isoon autoon.
Kannattaako se? Sehän riippuu ihan harrastuksen painotuksista, jos vaan lipuu luu ulkona, niin tuskin. Mutta jos tykkää rakennella ja silloin tällöin käyttää sitä ylimääräistä vääntöä, niin mikä ettei.
Lähetetty: 03 Loka 2007, 16:34
Kirjoittaja munmummu69
Virranjakaja ei käy 351W <--> 289.
Lähetetty: 03 Loka 2007, 19:05
Kirjoittaja Gallu66
Okei, eli koko patti kannattaa vaihtaa jos jotain meinaa...
Us-partsissa oli kyl koko kone 2500 euroa ja se olis tehdas uusi

mistäköhän taikoisi rahat?
Lähetetty: 03 Loka 2007, 19:22
Kirjoittaja Lucky13
Olosuhteiden pakosta meikäläisellä samat suunnitelmat kuin Gallu66:lla. Lohko on juurikin kampuran kanssa koneistuksessa ja kevväämmällä pitäisi pukata 351:nen 289:n tilalle. Osia on löytynyt käyttärinäkin oikein kivasti. Ei kai kaikkea tarvitse uutena ostaa, saa siihen rahat hukattua näinkin...
