Sivu 1/1
Foksin ohjaustehostimen ölkki
Lähetetty: 02 Loka 2007, 13:40
Kirjoittaja Arto65FB
Mitä öljyä tuolla pitäisi oikein käyttää noissa Foksien tehostimissa, eli tuossa -85 LTD:ssä. Laitoin Gulfin PSF:ää ja tuntuu, että alkoi sen jälkeen vuotamaan. Ei kuulemma saa leimaa ennen kuin tiputtelu loppuu.
Eipä leimaa muutenkaan tullut, kun meni vasemman puolen seisontajarrun vaijeri nipsnaps.
Lähetetty: 02 Loka 2007, 13:42
Kirjoittaja Vee8
Ihan tavan lisäaineistamatonta ATFää oon aina laittanu ja hyvin on pelannu. Broncossa vuotaa vähän mutta sanon aina katsastuksessa että se on nivelien automaattivoitelu..
Lähetetty: 02 Loka 2007, 16:23
Kirjoittaja Arto65FB
Hmm, onhan mulla 6 litraa Merconia hyllyssä.
Menenpä mototeemaan ja ostan paikkausainetta. Jos ne liemet kerta paikkaa kannentiivisteen, niin miksei tehostinta.
Edith: bilteemasta löytyi jotain tököttiä, purkissa ei tietenkään mitään käyttöohjetta, lorautin sen mitä mahtui. Katotaan.

Re: Foksin ohjaustehostimen ölkki
Lähetetty: 03 Loka 2007, 09:41
Kirjoittaja Late
Arto65FB kirjoitti:Mitä öljyä tuolla pitäisi oikein käyttää noissa Foksien tehostimissa, eli tuossa -85 LTD:ssä.
Ford suosittaa noissa käytettävän vanhaa kunnon Type F- automaattilaatikkoöljyä. Näin siis vaikka laatikoissa onkin käytetty vuosia kehittyneempiä litkuja. Tiedä sitten, onko sillä vaikutusta vuotamiseen tai mihinkään muuhunkaan.
Lähetetty: 04 Loka 2007, 12:17
Kirjoittaja SamiM
Arto65FB kirjoitti:Hmm, onhan mulla 6 litraa Merconia hyllyssä.
Menenpä mototeemaan ja ostan paikkausainetta. Jos ne liemet kerta paikkaa kannentiivisteen, niin miksei tehostinta.
Edith: bilteemasta löytyi jotain tököttiä, purkissa ei tietenkään mitään käyttöohjetta, lorautin sen mitä mahtui. Katotaan.

EI JUMAL****!
Huomaa ettei ole harrastettu mitään hydraulisia laitteita...
Ford tosiaan suosittaa Type F:ää tehostimeen.
Lähetetty: 04 Loka 2007, 13:53
Kirjoittaja Arto65FB
SamiM kirjoitti:Arto65FB kirjoitti:Hmm, onhan mulla 6 litraa Merconia hyllyssä.
Menenpä mototeemaan ja ostan paikkausainetta. Jos ne liemet kerta paikkaa kannentiivisteen, niin miksei tehostinta.
Edith: bilteemasta löytyi jotain tököttiä, purkissa ei tietenkään mitään käyttöohjetta, lorautin sen mitä mahtui. Katotaan.

EI JUMAL****!
Huomaa ettei ole harrastettu mitään hydraulisia laitteita...
Ford tosiaan suosittaa Type F:ää tehostimeen.
Kaikissa muissa kinnereissä tehostus on peräisin punttisalilta vuosien takaa. Onkos Fokseja ilman tehostinta?
Lähetetty: 04 Loka 2007, 14:39
Kirjoittaja GT-350
Arto65FB kirjoitti:Onkos Fokseja ilman tehostinta?
On.
Lähetetty: 07 Loka 2007, 22:01
Kirjoittaja Galaxie61
ei ole aavistustakaan mitä jotkut kirjat suosittelee , aina olen käyttäny ihan tavallista hydrauliikka ölyä , jos en nyt ihan väärässä ole niin se tehostin on hydr, pumppu .
hyvin on toiminu eikä tiputtele allensa

Lähetetty: 07 Loka 2007, 22:24
Kirjoittaja Aku_81
Galaxie61 kirjoitti:ei ole aavistustakaan mitä jotkut kirjat suosittelee , aina olen käyttäny ihan tavallista hydrauliikka ölyä , jos en nyt ihan väärässä ole niin se tehostin on hydr, pumppu .
hyvin on toiminu eikä tiputtele allensa

Vaikka onkin hydraulipumppu niin ei silti tekis mieli pistää shellin biohydrauliikkaölppää tai tellus 68:ia(perushydrauliöljy,shell) foksin tehostimeen, kun jotkut hydraulipumput on tarkoitettu atf:llä toimimaan. Saa varmasti pumpun jumiin kun alkaa pistellä vääriä öljyjä sinne.
Lähetetty: 09 Loka 2007, 11:19
Kirjoittaja SamiM
Galaxie61 kirjoitti:ei ole aavistustakaan mitä jotkut kirjat suosittelee , aina olen käyttäny ihan tavallista hydrauliikka ölyä , jos en nyt ihan väärässä ole niin se tehostin on hydr, pumppu .
hyvin on toiminu eikä tiputtele allensa


Lähetetty: 09 Loka 2007, 17:06
Kirjoittaja Galaxie61
voi hyvät ihmiset , se pumppu ei varmaan leikkaa kiinni oikealla hydr, öljyllä !!!!!
sitäpaitsi mun autossa on samanlainen pumppu kun foksissa , ollu jo yli 10 vuotta .
kertaakaan en ole laitteseen mitään punasta kaatanu

miten niin tarkotettu atf öljylle ??? paremmin toi hydr, öljy voitelee pumpun lamelleja kun se on TARKOTETTU pumpuille yms...
Lähetetty: 09 Loka 2007, 21:26
Kirjoittaja Vee8
Hydrauliikkaölppä voi olla vähän vuotavaan hyväkin aine, ei tule ihan niin helposti ulos kun atf. Tuo "kielto" käyttää muuta kuin power steering fluidia tai atfää juontaa juurensa vekottimista missä jarrutehostin on ns. hydrobooster, eli ottaa voimansa ohjaustehostimelta. Se ei pidä hydrauliöljystä. Pumput on yleensä tehty käytttämään atfää koska sitä yleisesti on saatavilla, harvalla on hydrauliöljyä, mutta monella loolaölppää. Laittaapa jotkut hurjat moottoriöljyäkin vuotaviin tehostimiin.
Lähetetty: 10 Loka 2007, 15:52
Kirjoittaja PeteP
Aateeähvät on mullakin jokaisessa monessa olleet, ei koskaan mitään vuotoa,eikä muuta hämminkiä.