Sivu 1/1
Harmaata töhnää venakopassa
Lähetetty: 29 Syys 2007, 16:56
Kirjoittaja 65HT
Kansiko halki? Onko muuta mahdollisuutta? Töhnää on vain venakopassa. Ei kannen päällä, eikä öljytikussa. Sitä on vain toisella puolen konetta, toisen puolen venakopassa ei ole.
Lähetetty: 29 Syys 2007, 17:01
Kirjoittaja Tahavo
Mulla oli sama juttu kun viimeksi avasin kopat. Siihen joku mainitsi, että se on vain huohotuksen aiheuttamaa. Luotin vastaukseen ja olen ajellut menemään

.
Lähetetty: 29 Syys 2007, 17:12
Kirjoittaja Aku_81
Samaa tuli joskus ratsunin koneessa eikä mitään vikaa ollu, kuulemma on oikeasti moottorikohtaista esim trukeissa, joilla ajetaan yhtä paljon, samanlaisilla öljyillä, joihinkin kertyy joihinkin ei.
Lähetetty: 29 Syys 2007, 19:58
Kirjoittaja Foxy Lady
Tilkka kosteutta ja öljyä sekoittuneet yhteen. Ei välttämättä vaarallista, mutta kannattaa seurata tilannetta. Kurkkaa myös syylarin korkkiin.
Lähetetty: 29 Syys 2007, 20:54
Kirjoittaja 65HT
Syyläri ok. Jospa oiskin huohotushommaa!
Voisiko olla, kun nyt alkaa olla jo niin kylmiä öitä että olisi kosteutta ollut kopan sisäpuolella ja siinä sitten sekoittunut öljyyn?
Riittääkö öljytikku tarkkailuvälineeksi, vai pitääkö niitä koppia vähä väliä availla?
Kiitos vastanneille.

Lähetetty: 29 Syys 2007, 21:05
Kirjoittaja Foxy Lady
Itse kurkin öljyntäyttö korkkiin ja syylarin korkkiin aina kun sellainen tarvitsee avata.
Lähetetty: 29 Syys 2007, 21:11
Kirjoittaja Lucky13
Nimenomaan nuo viileät yöt vaikuttavat asiaan. Joka syksy sama juttu: säikäyttää että onko kansipahvi mennyt.

Lähetetty: 30 Syys 2007, 14:54
Kirjoittaja 65HT
Lucky13 kirjoitti:Nimenomaan nuo viileät yöt vaikuttavat asiaan. Joka syksy sama juttu: säikäyttää että onko kansipahvi mennyt.

Hyvä jos on näin! Kaikesta sitä sydämen tykytystä saakin.
Autumn sucks!
Lähetetty: 01 Loka 2007, 09:34
Kirjoittaja Jukka
Tuo ilmiö voi johtua siitäkin että moottori ei käy riittävän kuumana tai autolla ajetaan lyhyttä matkaa.
Aja moottori kunnolla kuumaksi ja katso uudestaan.
Öljynvaihtokaan ei olisi pahitteeksi??
Lähetetty: 01 Loka 2007, 09:42
Kirjoittaja 65HT
Voisi olla tuo moottorinlämpöjuttu osasyyllinen. Nimittäin kun vaihdon syylärin on lämmöt nyt luokkaa 170 F. Paikallaan kyllä nostaa 200 lukemiin, mutta heti tippuu kun auto vaan liikkuu. Öljyillä (kendall GT1 20W50) ei ole ajettu kuin 1000 km, ei liene siis se.