Sivu 1/1
Käsijarru
Lähetetty: 29 Syys 2004, 10:11
Kirjoittaja Cakke
Inssi valitti katsastuksessa -65 mussen käsijarrun huonoa tehoa.
Vaijeria kiristämällä sai siihen kyllä lisää purevuutta, mutta ei tarpeeksi.
Lähetetty: 29 Syys 2004, 10:57
Kirjoittaja Ahti
Älä ihmeessä aloita käsijarrun korjausta vaijeria kiristämällä!
Tässä yleispätevä ohje:
Säädöt löysälle, rummut auki, osia vaihtoon jos tarvis (kitkapinnat loppu tms.), puhdistus/herkistys/voitelu, sitten jarrukenkien säätö siten että kengät on ns. lähellä, rummut kiinni, testaa renkaat ylhäällä että pyörii niin ettei kahnaa mutta on kuitenkin hyvin lähellä, sitten voi painaa yhden naksun käsijarrua, nyt pitäisi molempien pyörien olla jo niin jumissa ettei käsin jaksa vääntää.
Harvoin on vaijeri niin venynyt että tarvii sitä säätää.
Jos säädät vaan vaijeria tiukalle, menee käsijarruvivun kulma ja liikematka tehottomaksi.
Lähetetty: 08 Loka 2004, 01:48
Kirjoittaja Cakke
Jep.. Tähänmennessä olen ehtinyt tsekata kuskinpuolen takarummun. Rumpu lähti muutes irti ihan kevyesti vetämällä. Kiristelin kenkiä, nyt näyttäisi pitävän hyvin.
Miten muuten etu rummut, pitäisikö niiden lähteä irti myöskin samalla tapaa, eli rengaspultit jäävät paikoilleen ja vain rummut irtoavat.. ?
Katteli vaan tänään eturumpuja ja huomasin rengaspultin tyvissä jonkinmoisen "holkin" mitä taas takarummussa ei ollut..?
Ajattelin samalla putsata ja maalata rummut. Pysyyköhän vasaralakka noissa kiinni? Vai pitäisikö valita tarkoitukseen sopivampaa maalia`? Kokemuksia?
Lähetetty: 08 Loka 2004, 20:16
Kirjoittaja Foxy Lady
Cakke kirjoitti:
Ajattelin samalla putsata ja maalata rummut. Pysyyköhän vasaralakka noissa kiinni? Vai pitäisikö valita tarkoitukseen sopivampaa maalia`? Kokemuksia?
VHT:lla on oikein jarrumaalia...
Lähetetty: 08 Loka 2004, 21:24
Kirjoittaja Tahavo
Miten muuten etu rummut, pitäisikö niiden lähteä irti myöskin samalla tapaa, eli rengaspultit jäävät paikoilleen ja vain rummut irtoavat.. ?
hmm...niissä tulee pultit rumpujen mukana.
Minä maalautin rummut samalla maalilla millä maalataan mm. Lidlin roskasäiliöt

Mitä lie maalia. Hyvin tuntuu kestävän. mm tukivarsissa samaa maalia ja kesti hyvin kolhuja kun viimeksi palloniveltä irrottelin turhan kovakouraisesti.
Lähetetty: 09 Loka 2004, 19:44
Kirjoittaja GT-350
Eturummut kannattaa ensin ottaa irti laakerihubin kanssa, ja jos haluaa irrottaa hubin rummusta niin se onnistuu kyllä, työkaluna sopiva leka...kiinni ne eivät ole toisissaan millään ruuvilla tms, vaan pinnapultit ahistaa rummun reikiin ja lähtee siis pienellä väkivallalla irti. Mutta ensin irti olka-akselista.