Sivu 1/1

moottorin kumityynyjen vaihto -79

Lähetetty: 09 Syys 2007, 21:38
Kirjoittaja cobra79
-79 302 Mitä pitää löysätä että moottoria sais sen verran ylemmäs, että
sais ne tyynyt vaihdettua ja onko tunkilla alhaalta vai taljalla, ja mistä kestää
esim. tunkata?

Re: moottorin kumityynyjen vaihto -79

Lähetetty: 10 Syys 2007, 13:04
Kirjoittaja Mexico65
cobra79 kirjoitti:-79 302 Mitä pitää löysätä että moottoria sais sen verran ylemmäs, että
sais ne tyynyt vaihdettua ja onko tunkilla alhaalta vai taljalla, ja mistä kestää
esim. tunkata?
Enpä lähtisi tunkkaamaan konetta altapäin, vaan suosittelen koneen nostamista taljalla tai moottori nostimella.

Lähetetty: 10 Syys 2007, 18:20
Kirjoittaja PeteP
Mie nostin Cliivlandia öljypohjasta hallitunkilla, hyvin kestää kun kakkosnelonen vaan alle ja etureunaa myöten jotta kantavuutta, kattoo vaan että pultit varmasti irti :o ja rauhallinen nosto, ei sen kummempi homma.

Lähetetty: 10 Syys 2007, 18:26
Kirjoittaja Mexico65
PeteP kirjoitti:Mie nostin Cliivlandia öljypohjasta hallitunkilla, hyvin kestää kun kakkosnelonen vaan alle ja etureunaa myöten jotta kantavuutta, kattoo vaan että pultit varmasti irti :o ja rauhallinen nosto, ei sen kummempi homma.
Mitäs sitten kun öljypohja pullahtaa sisäänpäin. Siksi en voi suositella tuota nostotapaa.

Aiemmin kun koneen öljypohja oli valettua alumiinia niin nostin minäkin konetta öljypohjasta.

Lähetetty: 10 Syys 2007, 18:47
Kirjoittaja PeteP
Ei se pullaha kun lankku asetetaan oikein, kyllä tuo pikkupannu kestää kun raskas Cleevekin kesti :)

Lähetetty: 10 Syys 2007, 21:57
Kirjoittaja Fastback
Paljon sitä ö-pohjasta tunkataan, mutta en minäkään siitä kyllä nosta. Konepelti pois ja ronsun kärsä apuun.

Lähetetty: 11 Syys 2007, 12:21
Kirjoittaja Aku_81
Mexico65 kirjoitti:
PeteP kirjoitti:Mie nostin Cliivlandia öljypohjasta hallitunkilla, hyvin kestää kun kakkosnelonen vaan alle ja etureunaa myöten jotta kantavuutta, kattoo vaan että pultit varmasti irti :o ja rauhallinen nosto, ei sen kummempi homma.
Mitäs sitten kun öljypohja pullahtaa sisäänpäin. Siksi en voi suositella tuota nostotapaa.

Aiemmin kun koneen öljypohja oli valettua alumiinia niin nostin minäkin konetta öljypohjasta.
Enkä muutenkaan menis suosittelemaan foksin kohdalla, on muutenkin hommaa vaihtaa ne kumityynyt ja kun tilaa tartteis saada niin pitäis aika korkealle tunkata. Jyrin (Mexico65) kanssa nostettiin ja laskettiinkin omaan cobraan kone paikoilleen, ei ainakaan minusta siellä ollut liikaa tilaa tyynyjen vaihtoon, varmasti onnistuu kun viittii purkaa ylimääräisiä esteitä tieltä, ehkä pakosarjat jos saa?
Ja kumityynyt on ainakin orggis kasi autossa erilaiset kuin tuoreemmissa

Lähetetty: 11 Syys 2007, 15:01
Kirjoittaja PeteP
Joku nostaa joku ei, omalla vastuulla :) Mietin tuota ö-pohjasta nostoa, muotohan sen ratkaisee, eli tää Cleven pohja on siihen sopivan muotoinen ,mutta jos pohja on oikein pyöreämallinen,niin silloin saattaa olla huonompi.

Lähetetty: 11 Syys 2007, 16:15
Kirjoittaja cobra79
Kiitos vinkeistä, musta tuntuu että ylhäältä on varmaan varmempi
nostella, ja kyllä se minustakin aika ahtaalta näyttää saa nähdä
miten temppuiluksi menee.