Sivu 1/2

ahdetun vaihteisto

Lähetetty: 21 Elo 2007, 17:05
Kirjoittaja foord
autossani on tällähetkellä t5 manuaali ja ensikesäksi on tulossa tehia n500 - 600 hp ahdettuna millainen vaihteisto kannattaisi laittaa että se kestäisi tuollaiset tehot ja väännöt. yksi vaihtoehto olisi ostaaa vahvistin kitti tuohon t5 mutta epäilen että se ei kestäisi tuollaista tehoa kaverillani olis myynnissä c4 tuon varmaankin saisi kestämään tuollaiset tehot ja ei olisi kamalan painava .Onko t5 ja c4 pituudella eroa joutuuko lyhentämään kardaania. kaipailisin vinkkiä vaihteiston valintaan

Lähetetty: 22 Elo 2007, 02:38
Kirjoittaja Fastback
TKO600 Tremecin manuaali. Kestää mukinoitta +600 hv ja pitkälle yli 600lb-ft. Välitykset seuraavanlaiset:

2.87
1.89
1.28
1.00
0.64 tai 0.82

Vitosella saat matkakierrokset 1800-2200 rpm tuntumaan, huippunopeudet laillisen vastakkaiselle puolelle ja pitkälle jos potkua piisaa.

Re: ahdetun vaihteisto

Lähetetty: 22 Elo 2007, 09:58
Kirjoittaja Mexico65
foord kirjoitti:autossani on tällähetkellä t5 manuaali ja ensikesäksi on tulossa tehia n500 - 600 hp ahdettuna millainen vaihteisto kannattaisi laittaa että se kestäisi tuollaiset tehot ja väännöt. yksi vaihtoehto olisi ostaaa vahvistin kitti tuohon t5 mutta epäilen että se ei kestäisi tuollaista tehoa kaverillani olis myynnissä c4 tuon varmaankin saisi kestämään tuollaiset tehot ja ei olisi kamalan painava .Onko t5 ja c4 pituudella eroa joutuuko lyhentämään kardaania. kaipailisin vinkkiä vaihteiston valintaan
C4 ja T5 lähes samanmittaiset ei vaadi kardaani muutosta. Vaihteiston tukipalkki on C4 ja T5 laatikoissa eri paikassa vaatii siis muutoksen.

Niin kuin useissa muissakin tämän tyyppisissä kysymyksissä unohdetaan mainita Mustangin vuosimalli. Tämä aiheuttaa hieman epämääräisyyttä vastauksiin, onko kyseessä 1964½ vai 2007 Mustangi ja tuohon väliin sopii vielä muutama malli.

Edellinen sen vuoksi, että eri tyyppisten vaihteistojen sopivuus poikkeaa eri vuosimalleissa.

Manuaalia en vaihtaisi pois.
Siispä pienimmät muutokset vaatii G-Forcen T5 (vanha pois uusi tilalle).
There are simply too many variables to consider when trying to figure out how much power or torque a transmission will take in a particular application. Generally, it can be assumed that with the available upgraded mainshaft, the G-Force Street 5-Speed kit will handle roughly 600 hp or 500 ft-lb. or torque in a 3300 lb. vehicle running drag radials at the track with a moderate clutch upgrade.
http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-5.asp

Seuraavana tulee jo mainittu TKO 600, tämä vaatinee jo hieman modifikaatioita.

En sulkisi pois myöskään T56 askia, olisihan 6 enemmän kuin 5. Luulisin, että T56 menee paikoilleen lähes samoilla muutoksilla kuin TKO , mutta kannattaa varautua suurempiin muutoksiin.
(**Proven to handle up to 1200 HP**)
** Horsepower rating is approximate. This rating varies widely (more or less) depending on application!!
http://www.gforcetransmissions.com/T56Ratios1.pdf

Muitakin askeja löytyy joissa riittävästi kesto sinun tarpeisiin mutta vakio T5 saattaa antautua turhan aikaisin.

Lähetetty: 22 Elo 2007, 23:14
Kirjoittaja foord
elikkä auto on 76 mustanggi mutta kone on 88 302 ehkä eniten tällähetkellä kiinnostaisi tuollainen g force t5 autolla ei ole painoa kuin 1300 -1350 kg ja sit jos löytys jonkin laista hinta tietoa olisin erittäin kiitollinen

Lähetetty: 23 Elo 2007, 03:06
Kirjoittaja Fastback
600hv tehoilla saattaa olla järkevää päivittää se vakio kardaani parempaan, eli ei kannata laskea hirveästi sen varaan ettei kardaania tarvitse vaihtaa. Vahvemman jos hankkii, niin sen pituus on sitten jo helppo muutta oli kyseessä sitten mikä tahansa vaihteisto.

Re: ahdetun vaihteisto

Lähetetty: 23 Elo 2007, 11:09
Kirjoittaja SamiM
Mexico65 kirjoitti:En sulkisi pois myöskään T56 askia, olisihan 6 enemmän kuin 5. Luulisin, että T56 menee paikoilleen lähes samoilla muutoksilla kuin TKO , mutta kannattaa varautua suurempiin muutoksiin.
(**Proven to handle up to 1200 HP**)
** Horsepower rating is approximate. This rating varies widely (more or less) depending on application!!
http://www.gforcetransmissions.com/T56Ratios1.pdf
http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... nsmission/

Lähetetty: 30 Elo 2007, 21:59
Kirjoittaja foord
no niin autoon on tulossa toden näkoisesti sitten tuollainen tko 600 tarviiko tuollainen adapterin moottori 88v 302

Lähetetty: 31 Elo 2007, 09:09
Kirjoittaja GTS
Tarvitsee Tremecin oman TKO kytkinlopan ( n.180$ ) sekä 31-rihlaisen kardaanin Joken.

Vaihteistoa saa myös kittinä jossa kytkinkoppa tulee halvemmalla ja saa vielä öljytkin kaupan päälle.

Kytkin on myös 26-rihlainen.

Lähetetty: 02 Syys 2007, 12:35
Kirjoittaja foord
miktähän sivuilta löytyisi tuollainen setti missä olisi tuo kytkin koppa ja yoke en ole löytänyt kuin sellaisai paikkoja missä myydään kaikki erikseen

Lähetetty: 03 Syys 2007, 13:55
Kirjoittaja GTS

Lähetetty: 03 Syys 2007, 19:06
Kirjoittaja ac5
Mulle tuli aikoinaan RP:stä Keravalta,öljyt tosin hain GM:n putiikista myöhemmin :wink: Kannattaa kysyä Makelta suoraan.Lisäksi tarviit
teräsvauhtipyörän sekä paremman kytkinsetin kyseisellä rihlotuksella.

Lähetetty: 03 Syys 2007, 21:05
Kirjoittaja Mexico65
foord kirjoitti:miktähän sivuilta löytyisi tuollainen setti missä olisi tuo kytkin koppa ja yoke en ole löy-tänyt kuin sellaisai paikkoja missä myydään kaikki erikseen
Eiköhän nuo paketit joudu aina tapauskohtaisesti kokoamaan erillisistä komponenteista.

http://www.moderndriveline.com/
Tuolta löydät juuri sinulle sopivan conversion ja siihen liittyvät kaikki tarvitsemasi palikat.

Tuumacid on toimittanut kyseisen firman tuotteita.
http://www.tuumacid.com/

Lähetetty: 04 Syys 2007, 20:50
Kirjoittaja ac5

Re: ahdetun vaihteisto

Lähetetty: 08 Tammi 2008, 15:11
Kirjoittaja foord
nyt on vanha vaihteisto irroitettu ja mittailtu, näyttäisi siltä että t-5 on samanpituinen kuin trmeck tko-600 :) ja tällähetkellä vaikuttaisi että kiinnikkeet ovat samanlaiset :wink: toivottavasti ei tarvitse kuin irrottaa yoke ja vaihtaa ristikko nivel. lähteekö ristikko nivel irroittamalla sokat ja lyömöllä ristikon päihin vai pitääkö viedä prässiin . riittäköhän muuten kaksi poikittaista tukea vaihteistolle

Re: ahdetun vaihteisto

Lähetetty: 08 Tammi 2008, 15:28
Kirjoittaja Fastback
Paljonko on nyt paukkua? Mites sen kardaanin kanssa? Aiotko käyttää vakio kardaania, entä ristinivelet?