Sivu 1/1

Takavakaaja, SÄÄDETTÄVÄ!

Lähetetty: 09 Elo 2007, 22:05
Kirjoittaja Make67
Täytyis tommonen hankkia ja asentaa, vaan kun en tiedä minkälainen/-merkkinen olis hjuva? Olisko ehdotuksia, kokemuksia, mielipiteitä tai linkkejä moiseen kilkkeeseen?

Re: Takavakaaja, SÄÄDETTÄVÄ!

Lähetetty: 09 Elo 2007, 22:54
Kirjoittaja hannu
Make67 kirjoitti:Täytyis tommonen hankkia ja asentaa, vaan kun en tiedä minkälainen/-merkkinen olis hjuva? Olisko ehdotuksia, kokemuksia, mielipiteitä tai linkkejä moiseen kilkkeeseen?
Tuosta linkistä kolme alimmaista ruudukkoa, eri vahvuisia tankoja

http://www.mustangsunlimited.com/SubCat ... s=swaybars

Lähetetty: 10 Elo 2007, 09:22
Kirjoittaja Mexico65
Tässä omat suosikkini jos yleensäkkään voin takavakaajaa suositella.

http://www.mustangsplus.com/Merchant2/m ... y_Bar_Kits

65-70 Maier Racing 5/8" Three Way Adjustable Rear Sway Bar
tai
65-70 Maier Racing 1/2" Three Way Adjustable Rear Sway Bar
http://www.maierracing.com/

Lähetetty: 12 Elo 2007, 22:33
Kirjoittaja Make67
Tossahan ne on kyllä hyvin tarjolla joita oon aatellu. Toi Maier on kyllä eksoottisen näkönen, mitenkähän helposti/vaikeesti mahtais asentua autoon?

Oliko vielä jollakulla jotain ehdotusta?

Lähetetty: 15 Elo 2007, 14:06
Kirjoittaja karjal
Mexico65 kirjoitti:jos yleensäkkään voin takavakaajaa suositella.
? Miksi ei takavakaajasta ole hyötyä? Jos edessä yli tuuman vakaaja, minkä paksuinen takavakaaja on hyvä?

Lähetetty: 15 Elo 2007, 15:04
Kirjoittaja Mexico65
karjal kirjoitti:
Mexico65 kirjoitti:jos yleensäkkään voin takavakaajaa suositella.
? Miksi ei takavakaajasta ole hyötyä? Jos edessä yli tuuman vakaaja, minkä paksuinen takavakaaja on hyvä?
Autosta saattaa tulla yliohjaava. Tämä ei välttämättä lisää auton nopeutta kaarteessa, vaan voi jopa hankaloittaa kaarreajoa. Yliohjaava auto hitaalla ohjauksella on vaarallinen.

(Minulla on edessä 1 1/8 ” vakaaja + uretaanipuslat + 720 lbs jouset,+ rautakantinen ja vesipumpullinen kone, + 5kg ylimääräistä öljyä keulalla eikä takavakaajaa ollenkaan ja auto on hieman yliohjaava.)

Mutta jos autossa on nopea ohjaus ja osaavat kädet niin takavakaajaa voi kokeilla, säädettävä paras vaihtoehto ja säätö paikka joku moottorirata. Aluksi voi kokeilla ilman takavakaajaa ja sitten laitta säädön löysimpään asentoon ja siirtyä sitten jäykempään päin. Se asento jolla tuli paras kierrosaika on oikea takavakaajan säätö kohta. Tieliikenteessä ei pysty ajamaan niin kovaa lakia rikkomatta, että takavakaajan olemus tulisi täysin selväksi.

Minkä paksuinen takavakaajan pitäisi olla? Ei voi sanoa, pitää kokeilla. Lähtisin liikkeelle ohuimmasta. Ehkä joku 13 – 16 mm saataisi olla lähellä oikeaa, riippuen kuitenkin vakaajan säädöistä.

Lähetetty: 15 Elo 2007, 15:58
Kirjoittaja Arto65FB
Tohon takavakaajan hyödyllisyyteen tai haitallisuuteen vaikuttaa monta tekijää, koska vakaajat ovat säätötyökaluja eivätkä sinällään yksittäisenä osana tee vanhasta luuskasta uljasta oria. Riippuu siis siitä, minkälaisesta kombinaatiosta jousia, vaimentimia, painojakaumia, lukkoa, kumia, mitä muita perän tuentoja on käytössä, jarruja, ohjausta ja ajotyyliä lähdetään liikkeelle.

Huoh, täytyisi varmaan päivittää se Alustaspessu vuodelta 2000.
Toi Maier on kyllä eksoottisen näkönen, mitenkähän helposti/vaikeesti mahtais asentua autoon?
Noni, nysse on asennettu. Vähän meni aikaa kun pähkäiltiin mihinkä se akselin kiinnitys tulee, no, nyt se on akselin takapuolella. Sopi Panhardin kanssa itse asiassa aika hyvin ja loppujen lopuksi jollain tavalla loogisesti tyyliin ei muualle mahdu. Näet Make sitten Botniaringillä koko paketin.

Lähetetty: 14 Syys 2007, 23:06
Kirjoittaja Make67
Arto65FB kirjoitti:Tohon takavakaajan hyödyllisyyteen tai haitallisuuteen vaikuttaa monta tekijää, koska vakaajat ovat säätötyökaluja eivätkä sinällään yksittäisenä osana tee vanhasta luuskasta uljasta oria. Riippuu siis siitä, minkälaisesta kombinaatiosta jousia, vaimentimia, painojakaumia, lukkoa, kumia, mitä muita perän tuentoja on käytössä, jarruja, ohjausta ja ajotyyliä lähdetään liikkeelle.

Huoh, täytyisi varmaan päivittää se Alustaspessu vuodelta 2000.
Toi Maier on kyllä eksoottisen näkönen, mitenkähän helposti/vaikeesti mahtais asentua autoon?
Noni, nysse on asennettu. Vähän meni aikaa kun pähkäiltiin mihinkä se akselin kiinnitys tulee, no, nyt se on akselin takapuolella. Sopi Panhardin kanssa itse asiassa aika hyvin ja loppujen lopuksi jollain tavalla loogisesti tyyliin ei muualle mahdu. Näet Make sitten Botniaringillä koko paketin.
Perskeles, olin sitte unohtanu koko mahdollisuuden tiirailemiseen siellä ratapäivillä, vaan enhän mä sinne olis päässy kuiteskaan vaikka dementia ei olis iskenykkään :roll: :lol: Mitäs mieltä olit siitä Maier:in vakaajasta ? Toimiiko edes lähellekkään niin kuin olit toivonu?

BTW, olisko mitenkään saatavissa joitakin fotoja asennuksesta? Auttais vaan pähkäilyssä?!?!

Lähetetty: 15 Syys 2007, 21:19
Kirjoittaja Arto65FB
Toimihan se, eli jäykimmällä säädöllä oli suunnilleen sam kuin aiempi, keskiasento on jo paljon pehmeämpi kuten näet tuosta Fomoco-päivä kuvasta tapahtuma-osiossa.

Asennus oli tuon Maierin Panhardin kanssa helppo, ei se muuallekaan mahtunut. Mulla ei ole kuvia, otikkohan Mexico kuvia?