Sivu 1/1

Tulppien väri

Lähetetty: 31 Heinä 2007, 22:23
Kirjoittaja Tahavo
Taas olisi kysyttävää. Kun viimeksi jouduin nostamaan koneen paikaltaan, niin hämmästelin kun yhden pytyn(7)kannen pakokanava oli huomattavasti puhtaampi kuin muissa. Muissa kanava oli nokinen(matta musta) mutta tässä yhdessä oli vain hieman nokeentunut. Oli enemmänkin "kiiltävän musta" ohut läpikuultava kerros. Hämärässä valaistuksessa ensin näytti, että pakokanava on aivan kirkas mutta oli siinä tuo edellä mainittu nokeentuminen sentään.
Nyt katsoin, että saman pytyn tulpan kärki oli valkoinen. Valkoisen karstan sai sormella pyyhittyä pois. Muissa tulpissa väri oli normaali harmaa.
Mikä ihme tuossa yhdessä pytyssä voisi aiheuttaa liian laihan seoksen?? Imuvuoto ilmeisesti aiheuttaisi myös huonon tyhjäkäynnin? Tyhjäkäynti ja koneen pelitys muutenkin ovat aivan normaalit. Lukuun ottamatta satunnaisia nykimisiä sekä ajoittaista pätkimistä kaupunkiajossa sekä ajoittaista moottorin naksahtelua lämpimänä jne :wink:
Vai onko tuo yksi pytty kenties ainoa jossa on palotapahtuma ollut normaali??

Se täytyy kyllä mainita, että kun hämmästelin tuota kannen pakokanavan väriä, niin eipä uudella moottorilla vielä paljonkaan oltu ajettu.

Lähetetty: 31 Heinä 2007, 22:41
Kirjoittaja 65HT
Tuossa hyviä kuvia tulppien tulkintaan:
http://www.verrill.com/moto/sellingguid ... rchart.htm

Lähetetty: 31 Heinä 2007, 22:44
Kirjoittaja 65HT
Onko kaikki tulpat samanlaisia lämpöarvoltaan?
Kärkiväli sama kaikissa?
Tulpanjohdot kaikki kunnossa?

Lähetetty: 31 Heinä 2007, 23:48
Kirjoittaja Eve

Lähetetty: 01 Elo 2007, 08:48
Kirjoittaja Mexico65
Olisikohan vaan niin, että tuo yksi tulppa on pimeä ja toimii vain satunnaisesti. Vaihda tuo tulppa uuteen vastaavanlaiseen kuin muutkin. Kuvauksesi viitaa pimeään tulppaan.

Lähetetty: 01 Elo 2007, 09:25
Kirjoittaja Tahavo
Itseasiassa silloin kun nostin viimeksi motin pois, niin kaksi tulppaa napsahti poikki kun niitä aloin ruuvaamaan irti. Ne tietysti vaihdoin samanlaisiin. Pitänee tarkistaa vaan tuo tulppa että onko se pimeänä. Taidan samalla uusia virranjakajan kannen, pyörijän sekä sytytysjohdot.

Lähetetty: 01 Elo 2007, 19:38
Kirjoittaja IronHorse
Mittaileppas samalla kyseisen pytyn puristuspaine, jos et ole jo sitä tehnyt!

Lähetetty: 01 Elo 2007, 22:26
Kirjoittaja Tahavo
tese kirjoitti:Mittaileppas samalla kyseisen pytyn puristuspaine, jos et ole jo sitä tehnyt!
Tuonkin voisi tehdä. Kiitoksia neuvoista. Toivottavasti ei ole sittenkin joku venttiilivaurio :cry: