Sivu 1/1

Re: 8" / 9" perä

Lähetetty: 20 Heinä 2007, 15:48
Kirjoittaja GT-350
Välityksen hammaskehän halkaisija tuumina. Ratkaiseva merkitys yleensä perän kestoon. Fordin 9-tuumaista käyttävät kovasti rääkreis-piireissä missä autoissa tahansa, kun kestää....
JoeCool kirjoitti:-65 autoissa on ilmeisesti alkuperäisesti ollut 8 tuuman perä. Jos perä nyt onkin 9 niin saako auton kuitenkin museokatsastettua?

...
Saa, jos autosi on aito Shelby GT-350. :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 20 Heinä 2007, 18:05
Kirjoittaja kno1
Katso alla olevasta linkistä perustietoa kyseisten perien eroista. Paras ja nopein tapa tutkia, onko perä 8" vai 9" on kokeilla, mahtuuko hylsyavain kahteen alimpaan casen kiinnitysmutteriin. Jos mahtuu, niin perä on 8". Ysituumaiseen caseen ei saa hylsyä paikoilleen kahteen alimpaan kiinnitysmutteriin. Niissä on käytettävä lenkkityyppistä avainta. Tämä vinkki löytyy linkistä.


http://www.kevinstang.com/Ninecase.htm

Lähetetty: 20 Heinä 2007, 18:06
Kirjoittaja musse67
Olikos -65 vuonna K-koodi jo olemassa. Eikös siinä ole myös 9" perä.

Lähetetty: 20 Heinä 2007, 18:21
Kirjoittaja GT-350
Toki oli K mutta sen kanssa 8" perä. 9" oli vain Shelbyissä.

Lähetetty: 20 Heinä 2007, 22:09
Kirjoittaja MouTine
Ihan OT:na tähän väliin kysäisen.. Kuinka kestäväksi ja hyväksi/huonoksi peräksi ränkätään "uudempien" Taunuksien 8.8" perä?

Lähetetty: 21 Heinä 2007, 09:31
Kirjoittaja Mexico65
GT-350 kirjoitti:Toki oli K mutta sen kanssa 8" perä. 9" oli vain Shelbyissä.
Yhden tiedon mukaan kaikissa 271 hp K koodin 65 Mustangeissa oli 9" perä.
"All Mustangs with the 271 hp 289 also came with the large nine-inch rear axel ring gear. All other Mustangs got the smaller eight-inch rear."
Lähde: Mustang Red Book, Early 1965-1990 / Petter C. Sessler / 1990

Lähetetty: 21 Heinä 2007, 14:07
Kirjoittaja GT-350
Kirjoissa lienee eroja. Parista kirjasta katsoin eikä löytynyt viittausta K + 9 suuntaan. Toisaalta ei suoraan kiellettykkään moista.

Lähetetty: 21 Heinä 2007, 22:54
Kirjoittaja Arto65FB
Eikä se sitä paitsi ole edes 9" alkujaan vaan lautaspyörä 8 3/4, on myös mainittu Shop Manualissa K-koodin kohdalla. Niitä on siis vain alunperin alle laitetuissa. Varaosana tuli sitten tavallista 9" lautaspyörää. Ellei sitten ole niin, että tyypilliseen Foordin tapaan Shop Manualin tekijä meni itsekseen mittaamaan ja mittasi eri tavalla.

Lähetetty: 22 Heinä 2007, 00:04
Kirjoittaja MAKA
Jees, eli toiseen alkup. kysymykseen vastatakseni. Eikai se nyt niin tarkkaa oo mikä perä sielä on ja mistäs ne museotarkastajatkaan sitä helposti tunnistais. Ainakaan täällä vaasan seudulla pääpaino ei (tietääkseni) ole ehdottomassa alkuperäisyydessä vaan tyyliltään/ajanmukaisuudeltaan oikean mallisessa. Mutta tarkastajia on paljon, ja sitämyöten vaatimukset vaihtelee.