Sivu 1/1
Korin ruostesuojaus
Lähetetty: 16 Kesä 2007, 22:06
Kirjoittaja Sulkava
elikkä kotelot ovet jne oliskohan jossain kuvaa SN95 jotta mihin niitä reikiä porataan joista sitä ainetta sumutellaan ???? että tulisi kaikki paikat suojattua

Lähetetty: 17 Kesä 2007, 06:31
Kirjoittaja veekoo
Eikos SN95 foksissa oo jo tulpat kaikissa koteloissa? Vai loytyyko joku, johon ei paase kuin poraamalla..?
Lähetetty: 17 Kesä 2007, 10:40
Kirjoittaja Sulkava
kynnyskotelot ??? ja se oven ala takareuna ja siit taaksepäin ????

meinaan KAIKKI tuppaa ruostuun siitä oven karmin alkulmasta...

Lähetetty: 24 Kesä 2007, 13:02
Kirjoittaja Eagle
Eikö verhoilujen purkamisella auta asiaa?
Lähetetty: 24 Kesä 2007, 14:08
Kirjoittaja Sulkava
aattelin kyl että poraisi raikiä OIKEISIIN paikkoihin mm ovissa...tulppia on jo iso kasa varattuna..verhoilua ei oikeen viittis vielä purkamaan......
elikkä onkos siinä kotelorakenneta jossakin kohdin ?????

kun ei tiiiiä......ja ruoste raiskoo muuten Heppoo...

Lähetetty: 25 Kesä 2007, 08:11
Kirjoittaja musse67
Oviin sun ei kannata porailla, lähtee paneelit sen verran helposti pois että ei ole monen minuutin homma. kahvojen muovit irti ja ylemmän alta ruuvi auki. Paneelin päissä saattaa olla ruuvit, omasta autostani ne ainakin puuttui, reijät tosin oli. Kun ruuvit on auki, paneeli nousee ylös ja muovi koukut tulee pois koloistaan.
Lähetetty: 25 Kesä 2007, 11:01
Kirjoittaja MouTine
Minuakin kiinnostaa!
Lähetetty: 25 Kesä 2007, 12:49
Kirjoittaja Sulkava
joo ovipahvit menee mulla muutenkin vaihtoon = uudet kajarit erillissarjat..mutta kynnyskotelot ???ja siis siitä taakseppäin?????

Lähetetty: 26 Kesä 2007, 09:48
Kirjoittaja veekoo
Sulkava kirjoitti:mutta kynnyskotelot ???ja siis siitä taakseppäin?????

Paasiskohan sinne kasijarruvaijerin reiasta? Siis siita kun se tulee ulos kotelosta sellasen kumitutin kautta (joka ei pysy millaan paikallaan..) Pitkalla varrella suihkis jne?
Lähetetty: 27 Kesä 2007, 14:56
Kirjoittaja clark
Moi,
Itsellä on tullut tässä viimeiset 5kk tehtyä peltitöitä -69 musseen. Huomasin itsellä saman ongelman kynnyskoteloiden kanssa. Esim. takaikkunoiden koteloiden pohjassa on kookkaat reiät, mistä vesi valuu alaspäin kynnyskoteloihin. Sitten kun sinne kertyy riittävästi hiekkaa tms. niin sisältäpäin mätänee.
Itse pokkautin uudet kynnyskotelot ja porasin reilun puolen metrin välein kynnyskoteloiden alareunaan 12mm reiät. Ne on helppo halutessa tulpata. Kotelot pääsee rei'istä nyt hyvin suojaamaan.
Mielestäni originaaleja kynnyskoteloita ei kattavasti oikein pääse putsaamaan mistään. Jostain reiästä suihkiminen "savihiekka" mössön päälle ei taida juuri auttaa.
Kynnyskoteloiden lisäksi omassani totesin toiseksi vaaranpaikaksi kuskin ja apukuskin jalkotilan alla pohjassa runkopalkin kupeessa olevat kotelorakenteet.