Sivu 1/1
LAMBRA-ANTURI
Lähetetty: 12 Kesä 2007, 16:28
Kirjoittaja ms68
jos lambra-anturi on rikki niin miten se näkyy auton käytöksessä. oma nykii alakierroksilla. vikakoodeissa oli lambra ja nokantunnistin rikki. nokan tunnistin on vaihdettu. mä oon jostain lukenut että lambran ei pitäis aiheuttaa nykimistä. oonko väärässä?
Lähetetty: 12 Kesä 2007, 16:41
Kirjoittaja 65HT
Lamdahan antaa tietoa koneelle mm. seosten oikeellisuudesta. Voisin KUVITELLA, että jos tieto on mitä sattuu rikkinäiseltä anturilta nykimistä voisi hyvinkin esiintyä.
Viisaammat kumotkoon tarvittaessa kuvitteluni.
Lähetetty: 12 Kesä 2007, 17:23
Kirjoittaja Vee8
Kyllä se nykii kun bensaa tulee liikaa ja tulpat kastuu läpikotaisin.
Lähetetty: 13 Kesä 2007, 08:34
Kirjoittaja 302TT
Kai se lambda-anturi kannattaa jokatapauksessa vaihtaa, jos kerran rikki on.
Lähetetty: 13 Kesä 2007, 08:56
Kirjoittaja 65HT
Joo tarvikesellaiset ainakin on kohtuullisen edullisia, 30-40€.
Re: LAMBRA-ANTURI
Lähetetty: 13 Kesä 2007, 13:37
Kirjoittaja Mussemaan
ms68 kirjoitti:jos lambra-anturi on rikki niin miten se näkyy auton käytöksessä. oma nykii alakierroksilla. vikakoodeissa oli lambra ja nokantunnistin rikki. nokan tunnistin on vaihdettu. mä oon jostain lukenut että lambran ei pitäis aiheuttaa nykimistä. oonko väärässä?
Jos lambada sekoilee, koneen pitäisi toimia oikein (tai ainakin eri tavalla) ennen moottorin lämpenemistä.
Moottoria ohjataan (kylmänä) kiinteillä sytkä -ja bensakartoilla, ja vasta kun kone on hieman lämmennyt siirrytään suljettuun lambdan ohjaamaan säätöpiiriin.