Sivu 1/1

bensalinjan koko

Lähetetty: 06 Kesä 2007, 21:48
Kirjoittaja 65HT
Mitä ne nämä meinaa: -10 AN, -6 AN, -8 AN, -4 AN, -16 AN, -12 AN

Ja mikä on riittävä linjanpaksuus piristetylle pikkulohkolle?

Lähetetty: 06 Kesä 2007, 23:41
Kirjoittaja GT-350
Tsekkaappa tämä:

http://www.aeroquip.com/media/performan ... E-p5-8.pdf

6AN on n. 8,6mm sisähalkaisijaltaan, riittänee moneen paikkaan.

Lähetetty: 07 Kesä 2007, 00:54
Kirjoittaja veekoo
Eli siis 5/16" letku?

Lähetetty: 07 Kesä 2007, 06:18
Kirjoittaja GT-350
Käynee vaikka on 7,9mm, mutta joku näitä laittanut voisi vahvistaa miten menee.

Lähetetty: 07 Kesä 2007, 08:13
Kirjoittaja musse67
veekoo kirjoitti:Eli siis 5/16" letku?
6AN on 3/8" ja 8AN 1/2". Nämä jäänyt hyvin mieleen kun samoja kokoja käytetään hydrauliikkapuolella letkuissa ja liittimissä. Niinsanotuissa JIC-liittimissä samat kierteet ja kartiot mitä vauhtikaupoista saatavissa alumiiniliittimissä.

Lähetetty: 07 Kesä 2007, 09:28
Kirjoittaja 65HT
Kiitos kaunis. :D

Lähetetty: 07 Kesä 2007, 19:13
Kirjoittaja Ahti
musse67 kirjoitti:
veekoo kirjoitti:Eli siis 5/16" letku?
6AN on 3/8" ja 8AN 1/2". Nämä jäänyt hyvin mieleen kun samoja kokoja käytetään hydrauliikkapuolella letkuissa ja liittimissä. Niinsanotuissa JIC-liittimissä samat kierteet ja kartiot mitä vauhtikaupoista saatavissa alumiiniliittimissä.
Joo mutta ei vättämättä samat sisäreiät.

Lähetetty: 08 Kesä 2007, 08:51
Kirjoittaja musse67
Ahti kirjoitti:
musse67 kirjoitti:
veekoo kirjoitti:Eli siis 5/16" letku?
6AN on 3/8" ja 8AN 1/2". Nämä jäänyt hyvin mieleen kun samoja kokoja käytetään hydrauliikkapuolella letkuissa ja liittimissä. Niinsanotuissa JIC-liittimissä samat kierteet ja kartiot mitä vauhtikaupoista saatavissa alumiiniliittimissä.
Joo mutta ei vättämättä samat sisäreiät.
Hydrauliikka letkuissa sisäreijät on juurikin sen mitä letkussa lukee, mutta ulkomitat on sitten hiukan erit, riippuen tietenkin siitä että kuinka monta kerrosta letkusta löytyy terästä.

Näille alumiinipäille tarkotetuissa teräspunosletkuissa olen törmännyt siihen että tuntuu joka valmistajalla olevan omat mitat sisäreikään ja ulkohalkasijaan, eikä tahdo sitten passata kuin saman merkkiset liittimet.

Lähetetty: 08 Kesä 2007, 09:17
Kirjoittaja Ahti
musse67 kirjoitti:
Ahti kirjoitti:
musse67 kirjoitti:
6AN on 3/8" ja 8AN 1/2". Nämä jäänyt hyvin mieleen kun samoja kokoja käytetään hydrauliikkapuolella letkuissa ja liittimissä. Niinsanotuissa JIC-liittimissä samat kierteet ja kartiot mitä vauhtikaupoista saatavissa alumiiniliittimissä.
Joo mutta ei vättämättä samat sisäreiät.
Hydrauliikka letkuissa sisäreijät on juurikin sen mitä letkussa lukee, mutta ulkomitat on sitten hiukan erit, riippuen tietenkin siitä että kuinka monta kerrosta letkusta löytyy terästä.

Näille alumiinipäille tarkotetuissa teräspunosletkuissa olen törmännyt siihen että tuntuu joka valmistajalla olevan omat mitat sisäreikään ja ulkohalkasijaan, eikä tahdo sitten passata kuin saman merkkiset liittimet.
Tarkoitin siis liitinten sisäreikiä. Eli jos vaikka 6AN liitin niin vaikkapa Russel tai XRP liittimessä on isompi sisäreikä kuin vastaavassa normaali JIC liittimessä. Tästä seuraa se että virtaus ei ole sama. Harvoinhan tosta ongelmia tulee mutta jos tehdään oikein hyvin virtaavaa bensalinjaa niin sitten saattaa tulla. Omaan vessaan jouduin tekemään koko bensalinjan uusiksi ja käytin Russelin ja XRP liittimiä sekä Aeroquip letkua. Maksaa vähän enemmän mutta tulee hyvä ja siisti. Itsekin olin alunperin sitä mieltä että ei muuta kun Hiflexistä tavara mutta niin se mieli muuttui kun pyöritteli niitä osia kädessä.

Lähetetty: 08 Kesä 2007, 09:50
Kirjoittaja musse67
Hydrauliikka puolella on käytössä sen verran kovat paineet että sielä se liittimen sisämitta ei ole niin justiin. :) Pitää olla kestävät liittimet ja letkut että kestää useita satoja baareja. Mutta kyllä ihan perusvehkeen bensa liikkuu niidenkin läpi, eikä maksa kuin murto-osan vastaavan alumiinisen hinnasta.