Sivu 1/2
Mustangien OIKEAT painot
Lähetetty: 02 Kesä 2007, 18:24
Kirjoittaja Fastback
Oletko punninnut Mustangisi ja jos olet niin mitä muutoksia tai kevennyksiä autoon on tehty? Onko alukannet, aluimusarja jne. Kerro kaikki. En toivo mitään mututuntumia vaan oikeaa vaakatietoa. Tästä voisi olla hyötyä ihan oikeasti. Vaakoja on mm. FHRA:n kisoissa, jätteenkäsittelylaitoksilla jne.
paino
Lähetetty: 02 Kesä 2007, 20:05
Kirjoittaja paltant.ponitalli
-71 mach isolohko c6 9" raktion partsit plussaa.(real car is steel)katsastus varustus ja puntari näytti konttorilla 1650kg.
Lähetetty: 02 Kesä 2007, 20:10
Kirjoittaja Antti66HT
Early HT -66:
Oli ilman takapenkkiä, tankki täysi, rautakantinen 351w alumiini imusarjalla, ja peltisarjoilla:
1320 kg
720 edessä, 600 takana.
Nyt on alu kannet ja takapenkki paikallaan. Ei ole punnittu.
Lähetetty: 02 Kesä 2007, 22:48
Kirjoittaja JaKki
SCJ:n massaksi puntarilla tuli muistakseni vähän yli 1600kg eli oiskohan ollut 1630kg ja bensaa oli noin puoli tankkia eli jotain 35-40l.
Lähetetty: 02 Kesä 2007, 22:49
Kirjoittaja JaKki
SCJ:n massa oli muistaakseni vähän yli 1600kg ja tasan tonni etuakselilla
Lähetetty: 02 Kesä 2007, 22:51
Kirjoittaja JaKki
vastais jos onnistuis ellei sitten tämä naula vedä
Lähetetty: 04 Kesä 2007, 09:54
Kirjoittaja Mexico65
Joskus kirjoitettiin näin:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... a&start=15
Nykyinen auto: punnittu muistaakseni 2005 painoi noin 1270 kg.
Rautainen kone vain imusarja ja jakopäänkoppa alumiinia, rautainen Toploade, vahvistettu 9" taka-akseli, korikehikko (=turvakaaret), kuitu peitot edessä ja takana, alamaski kuitua, puskurit poistettu, koko alkuperäinen sisusta poistettu, ovet tyhjennetty (ikkunannostin mekanismi), kaikki asiaan kuulumaton poistettu kuskia lukuun ottamatta.
Lähetetty: 04 Kesä 2007, 10:20
Kirjoittaja 65HT
1965 HT mustang, 289 jossa aluimusarja, C4 , 8 perä, peltivanteet. Puoli tankkia bensaa ja n.100 kg katsastusmies kyydissä:
Etuakselisto: 745 kg
Taka-akselisto: 645 kg
Yhteensä n.1390 kg (n.1260 kg ilman kuskia ja bensaa)
Pitää seuraavalla leimalla kysyä paljonko inssi painaa ja mennä täydellä tankilla niin saa aivan tarkan tuloksen.

Lähetetty: 29 Kesä 2007, 16:46
Kirjoittaja Tahavo
Etuakseli 715kg
Takaakseli 550kg yht:1265kg. Alukannet/imusarja, akku takana ja tankki tyhjänä.
etu vasen 355kg taka vasen 265kg
etu oikea 360kg taka oikea 285kg (akku)
Lähetetty: 01 Heinä 2007, 11:54
Kirjoittaja jusu
vertailun vuoksi Mercury Cyclone GT-70 429 c6+9,al-imusarja
muuten täyttä rautaa,1745kg
Lähetetty: 01 Heinä 2007, 14:18
Kirjoittaja Vee8
On teillä poijaat keposia autoja, perjantaina Mercuryllä vaakassa:
Etuakseli 1280kg
taka-akseli 1120
yht 2400kg
Ja tämä siis omamassa ilman mitään kuormaa liki tyhjällä tankilla

Lähetetty: 01 Heinä 2007, 17:47
Kirjoittaja kno1
Allekirjoittaneen -67 Mustikka painaa FE motilla, manuaalilla ja 9" perällä FHRA:n puntarin mukaan 1380 kiloa ilman kuljettajaa. Motti on 427 ja laatikko Tremec600. Alumiinin käyttö on ollut kohtalaista lohko mukaan lukien

Ainoa kuttaperka löytyy konepeitosta ja kaikki sisustan osat on autossa kiinni.
Re: Mustangien OIKEAT painot
Lähetetty: 03 Elo 2009, 14:02
Kirjoittaja Fastback
'72 Mach 1, 460 cid rautalohko, alukannet, imusarja, Tremec TKO600, McLeod teräsräjähdyskoppa. All steel.
Vaaka näytti 1680 kg. Vanha kombinaatio 351c+autom oli rekisteriotteessa 1620kg. 60 kg lisääntyi paino. Siitä kun vähentää punnitushetkellä kyydissä olleet työkalut 20kg ja 5kg dokumentteja&kirjallisuutta. Todellinen erotus 35 kg eli 1655 kg painoa. Tankissa oli bensaa +40 litraa, tätä en noteerannut mitenkään, jos laskisi 1/2:lla tankilla (60l säiliö) niin voisi tiputtaa vielä 10 kg painosta pois.
Kertynyt 35 kg tulee mm. näistä osatekijöistä:
- cal-tracseista ~ 20 kg
- 4 1/2" grab-a-track lehtijouset (vakiot 4 lehtiset ja ohuemmat)
- apurunkojen yhdistäjistä ja poikittaistuista
- 3 1/2" pakoputkisto alusta loppuun 2mm seinämävahvuudella
ihme kyllä kun ei keventynyt sillä sitä betonimaista amerikan kivipakkelia oli käytetty lapiokuormittain.
Re: Mustangien OIKEAT painot
Lähetetty: 03 Elo 2009, 15:23
Kirjoittaja munmummu69
Fastback kirjoitti:'72 Mach 1, 460 cid rautalohko, alukannet, imusarja, ... Vanha kombinaatio 351c...
Onko heittää näkemyksiä miten massa muuttuu rautacleve vs. alsakuorrutettu 385?
Re: Mustangien OIKEAT painot
Lähetetty: 03 Elo 2009, 19:36
Kirjoittaja Fastback
munmummu69 kirjoitti:Fastback kirjoitti:'72 Mach 1, 460 cid rautalohko, alukannet, imusarja, ... Vanha kombinaatio 351c...
Onko heittää näkemyksiä miten massa muuttuu rautacleve vs. alsakuorrutettu 385?
On.
Taulukko on koostettu Fordin Factory Weight Reportien pohjalta. Alumiiniosa moottoreihin on "vaihdettu" ainoastaan alumiinikannet, imusarja ja vesipumppu. Kaikki muu on tehtaan orggis painojen mukaan, kuten öljypohjat (terästä), vippakoneisto (terästä) venttiilikopat (terästä) jne... Eroja syntyisi taulukkoon lisää, jos esim. kaikki osat laskettaisiin todellisuudessa käytetyillä osilla. Ei kukaan laita rautavippoja alsakansiin jne. Vertailuun otetut alumiinikannet, imusarjat ja vesipumput on punnittu, jotta ei tulisi olettamuksia.
Nippelitietona 351w on 4,14 kg kevyempi mitä 351c 2V. 429/460 kohdalla on vielä hyvä pitää mielessä, se että taulukko on std. poraus lohkon painolla. 429/460 lohkosta riippuen kestää 0,080-0,140" ylikokoporauksia ja siinä painoa lähteä jopa 20 kg. Esimerkiksi minun moottori on std. porauksella ja noita D9TE lohkoja on vedetty +0,100" ylikokoon... siinä mielessä sitä antaa ison tasoituksen ja ihan turhaan. Koneessa kyllä riittää sylinterivahvuutta isältä pojalle ja tämän lastenlastenlapsille asti... Jaa saivartelua?!?!
Karrikoidusti sanottuna alsakuorrutteinen 385-sarjalainen painii samassa painossa missä orggis rautaiset 351w/c moottorit tai piirun alle käytetyistä osista riippuen. Siihen syssyyn kun satsaisi 3000-3500 usd lisää, niin alsalohkon tuoma painonsäästö vie FE/385:n alle rauta 289:n painon. Harva tarvitsee alumiinilohkoa, mutta ne harvat kyllä osaavat sitten arvostaa sen tuomaa "makeutta" auton käytökseen. Hardcore.