Sivu 1/1
mussen vikakoodeista
Lähetetty: 30 Touko 2007, 13:24
Kirjoittaja ms68
onko jollain tietoa suomentaa seuraavat vikakoodit auto on sn-95 v6.
po 118 ect ckt high input
340 cam pos sensor ekt fault
443 evap sys purge control valve fault
141 ho 2512 heater fault
161 ho2522
p 1780 trans ctrl sw out of range
viimenen taitaa liittyä ylivaihteeseen vaikka se toimii.
mikä näistä voisi aiheuttaa koneen pätkimistä ja ei käy oikein tasaisesti.
Re: mussen vikakoodeista
Lähetetty: 30 Touko 2007, 16:46
Kirjoittaja MouTine
ms68 kirjoitti:
340 cam pos sensor ekt fault
Vaikkapa tuo. Viittaa vahvasti kammen asentotunnistimeen, joka kertoo koko järjestelmälle moottorin asennon.
Lähetetty: 30 Touko 2007, 18:11
Kirjoittaja Vee8
po 118 ect ckt high input jäähdytysnesteen lämpöanturi high inputti
340 cam pos sensor ekt fault Nokka-akselin asentoanturi död. HUOM camshaft=nokka, ei kampiakseli
443 evap sys purge control valve fault Bensahöyryjen kierrätyssysteemin venttiili död.
141 ho 2512 heater fault Happianturin lämmitys rikki?
161 ho2522 Happianturi muutenkin rikki?
p 1780 trans ctrl sw out of range tuohan sen sanoo, arvo on alueen ulkopuolella.
http://www.mustangupgrades.net/mustang_ ... odes.shtml
Lähetetty: 30 Touko 2007, 18:12
Kirjoittaja Vee8
Ja on muuten aika paljon noita koodeja, jospas resetois ja ajas tovin ja sitten kattos uudestaan mitä löytyy.
Lähetetty: 30 Touko 2007, 20:48
Kirjoittaja ms68
missä toi nokan tunnistin muuten on. pystyykö sitä mittaamaan ite. toi lämpötila-anturi on uusi. missä toi bensanhöyryjen kierrätys venttiili on.
toi nykiminen ja koneen epätasainen käynti varmaan viittaisi tohon rikkinäiseen nokan tunnistimeen.
Lähetetty: 30 Touko 2007, 22:19
Kirjoittaja SG 441
Tuo bensahöyryjen kierrätys venttiilikin voinee aiheuttaa nykimistä jos se päästää imusarjan alipaineen karkaamaan,lisäksi siihen liittyy sensori joka on imusarjassa.Oikean puolen lokasuojan sisällä on "höyrykannu"johon tulee kait letku/putki tankista ja imusarjasta,seuraa letkua kannun ja imusarjan välillä,venttiili pitäisi olla siinä letkussa.
Nollaa ensin ja katso jos tulee koodit uudestaa.
Lähetetty: 31 Touko 2007, 15:06
Kirjoittaja Vee8
Onkohan tos nokka-anturi tavallaan virranjakajan paikalla, sillain oli ainakin thunderbirdissä muistaakseni. Tai sitten ovat siirtäneet sen johonkin koneen ja laatikon väliin..
Lähetetty: 31 Touko 2007, 19:28
Kirjoittaja ms68
joo se oli siinä ns. virranjakajan paikalla. kiitos tiedosta.
Lähetetty: 31 Touko 2007, 19:34
Kirjoittaja ms68
ai niin olis vielä yksi kysymys. tosta bensahöyryjen kierrätys venttiilistä. sehän on se musta pieni mötikkä. kuuluuko siitä mennä ilma molempiin suuntiin läpi vai pitääkö siinä olla joku takaisku. mun venttiilissä menee ilma läpi ja siitä näkyykin läpi. vaikuttaako se koneeseen jos letkunpäät tulppaa. toi uuden venttiilin saaminen tuntuu vaikealta.
Lähetetty: 31 Touko 2007, 20:11
Kirjoittaja Vee8
Varmasti voit tulpata letkut ainakin toistaiseksi. AIna parempi se on kun imuvuoto. Mut kai noita nyt saa, eihän se vielä niin vanha auto ole. Ongelma voi enemmän olla onko lähellä paikkaa joka sen osaa toimittaa.