Sivu 1/1
candyapple red
Lähetetty: 17 Syys 2004, 21:38
Kirjoittaja mustang cs
olen juuri kunnostamassa omaa autoani ja olen miettinyt autolleni uutta väriä, sen vuoksi kun se on punainen.ei sillä että se olisi rumaväri,mutta kun se punaisenvärin ominaisuus on haalistua himmeäksi. no kuitenkin, törmäsin väitteeseen että california speciaaleja on tehty (color t)noin 86 kpl.eli kysysin että onko tämä väri mustangien normaali väri ja jos on niin mikävastaa samaa? jos ei ole niin mitä mieltä olette maalaisitteko autonne samoissa housuissa alkuperäiseksi ? eniten asiassa vaivaa se että kun (ovi kantit )täytyy olla samaa sävyä pinta värin kannsa. KAIKKI MIELI PITEET ASIASTA OTETAAN VASTAAN MIELELLÄÄN .etukäteen kiitoksia

Lähetetty: 17 Syys 2004, 22:05
Kirjoittaja Fastback
California Special on melkoisen harvinainen näin suomen mittakaavassa, joten ehkä alkuperäissävy voisi tulla kyseeseen, mutta kyllähän sen auton pitää miellyttää omaa silmää. Tumman sininen ja valkoiset CS-teippaukset... hmm... Tai vähän vaaleampi...
Jos maalaat auton punaiseksi niin pitänee kysyä, että onko sun nimi Sami?

Re: candyapple red
Lähetetty: 17 Syys 2004, 22:21
Kirjoittaja Jukka
mustang cs kirjoitti:olen juuri kunnostamassa omaa autoani ja olen miettinyt autolleni uutta väriä, sen vuoksi kun se on punainen.ei sillä että se olisi rumaväri,mutta kun se punaisenvärin ominaisuus on haalistua himmeäksi.
Jos haluat autostasi punaisen niin maalauta se punaiseksi.
Tuo haalistuminen on mun mielestä turha pelko.
Kyllähän se varmasti haalistuu aikaa myöden jos maalipintaa ei hoideta ja pestään turhan rankoilla aineilla.
Siltikin se on vielä pelastettavissa.
Auto punaiseksi vain ja huolellista vahausta kunnon aineilla niin väri pysyy vuosia hyvänä.
Re: candyapple red
Lähetetty: 17 Syys 2004, 22:31
Kirjoittaja Fastback
Jukka kirjoitti:Auto punaiseksi vain ja huolellista vahausta kunnon aineilla niin väri pysyy vuosia hyvänä.
Punainen on kaikkein aroin väri auringon uv-säteilylle, joka juurikin haalistaa maalipintaa. Säännöllisellä vahauksella punainenkin pysyy kyllä hyvänä. Mä vältän kyllä punaisen auton ostoa juurikin em. syystä (ja ei tarvi nimeä vaihtaa...). Vanhan hoppa on vintage burgundy ja metalli sellainen, joten pysynee hyvänä pari kertaa kesässä pestäessä pesuaineella, jossa vaha mukana.
Lähetetty: 18 Syys 2004, 08:43
Kirjoittaja GT-350
Paa vaan punaiseksi, sittenhän siitä tulee
JUST ANOTHER RED MUSTANG
ja maailma jää odottamaan jotain erilaista.
Lähetetty: 18 Syys 2004, 09:23
Kirjoittaja veekoo
"Punainen urheiluauto" on kyllä niin kulunut stereotypia, että äänestäisin ennemmin vaikka mattamustan puolesta. Siinä on enemmän Asennetta. Piste.
Vihreä, jos minulta kysytään.
http://musti.karaila.net/
Lähetetty: 18 Syys 2004, 18:41
Kirjoittaja veekoo
Tuossa tänään RS & Kossukaffeilla tuli puhetta asiasta. Jos sen vetää ei-punaiseksi, niin voisi olla vinkeä efekti jättää esim. konetila aiempaan väriin. Helpompaakin niin. Ovet, takaluukku ym ehkä kannattaa vetää uudella värillä joka puolelta. Muuten voi näyttää halvalta.
Mulla muuten konetila on musta (ei matta kuitenkaan..

). Onkohan tuo ollut aina noin alunperin vai jostain vuosimallista lähtien..?
kone tila
Lähetetty: 18 Syys 2004, 21:15
Kirjoittaja mustang cs
kiitoksia hyvistä mielipiteistä. kone tilan väristä puheen ollen mulla on ainakin musta (99,9 % alkuperäinen).väri numeroista (siis kirjaimista)viellä senverran että,tietäisikö joku miten löydän alkuperäistä vastaavan väri koodin?moni muukin miettii varmasti samaa.
Lähetetty: 18 Syys 2004, 22:01
Kirjoittaja jaro55
Tolla kaavalla saa yhden jenkki quartin valmista sävyä,PPG:n väreillä tietty.Painot grammoja,
71528-PRIME-BC-71528-1966-1979-Body-CANDY APPLE RED-2E-FORD (N AMERICA)-MMF
Brand Reference: 71528
Finish Effect: Solid
Code Description Cum.
D752 RED 743.70
D774 BORDEAUX 868.70
D753 WHITE 897.40
D740 BLACK 910.90
Lähetetty: 23 Syys 2004, 10:01
Kirjoittaja ari66ht
No mutta! Stereotypiathan eivät ole tuulesta temmattuja, punainen vaan on SE Mustang-väri. Katsokaa vaikka kerhon logoa! Olen alkuperäisen värin kannalla, niin ei tule ongelmia takaluukun yms. kanssakaan.
kyllä
Lähetetty: 25 Syys 2004, 21:44
Kirjoittaja mustang cs
ovat kyllä tallella mutta eivät uuden veroisia enään.lasit halkeilleet ,kehykset parista kohtaa murtuneet jamuutenkaan auton kromi osissa ei ole uuden veroista kiiltoa.kuitenkin on ollut mukava aloitaa kunnostus kun autoa ei ole koskaan mitenkään "kunnostettu" . ainakin osien valmiste numeroissa on (sähkölaitteet myös)ollut c7.... tai c8... ne ovat vanhan näköisiä ja kuntoisiakin myös.
Lähetetty: 08 Loka 2004, 20:22
Kirjoittaja ROKI
Automaalarin mielipide on että säilytä alkuperäinen suunta värin suhteen punaisia on liian paljon muutenkin hiukan aneeminen väri met sininen met vihreä kirkas keltanen kirkas sininen siinä muutama hyvä sävy on suoranainen auton raiskaus vaihtaa niin rajusti sävyä mut makunsa kullakin kantsii viellä tuumata.
Lähetetty: 08 Loka 2004, 20:31
Kirjoittaja ROKI
Himputti meni tekstit sekasi tarkotus oli että säilytä alkuperäinen sävy vaikkakin punainen on hiukan aneeminen sävy kyllä nyky maaleilla saa kestävän sävyn kun tekee 2kerros menetelmällä ei haalistu herkästi lakat uv juojattuja.
candy väri
Lähetetty: 09 Loka 2004, 23:42
Kirjoittaja mustang cs
juu olen päätynyt alkuperäiseen väriin. ja myös aikomukseni ei ole muuttaa alkuperäis sisustusta mitenkään . kuljettajan ja apumiehen istuin osassa muutama halkein ja katto verhoilu oli TODELLA HAURAS "IRROITTAA".kuitenkin kun olen hiukan kokematon autojen entisöinnissä ,kylläkin teen sivu hommana vanhojen autojen pelti osien "kanttausta".niin kysyisinkin vinkkejä kuinka originaali linjoilla täytyisi pysyä auton entisöinnissä kaikin puolin?

Re: candy väri
Lähetetty: 10 Loka 2004, 11:52
Kirjoittaja musse67
mustang cs kirjoitti:juu olen päätynyt alkuperäiseen väriin. ja myös aikomukseni ei ole muuttaa alkuperäis sisustusta mitenkään . kuljettajan ja apumiehen istuin osassa muutama halkein ja katto verhoilu oli TODELLA HAURAS "IRROITTAA".kuitenkin kun olen hiukan kokematon autojen entisöinnissä ,kylläkin teen sivu hommana vanhojen autojen pelti osien "kanttausta".niin kysyisinkin vinkkejä kuinka originaali linjoilla täytyisi pysyä auton entisöinnissä kaikin puolin?

Koska tässä tapauksessa on näinkin harvinainen erikoismalli ja autossa on kaikki erikoiset osat tallella, lähtisin entisöimään autoa mahdollisimman alkuperäisen kaltaiseksi. Näillä leveysasteilla ei California Specialeja ole liikaa. Penkin päälisiä saa uutena alkuperäisen kaltaisia, kuten myös kattoverhoilun.