Kaasuttimen säätö seosmittarin avulla
Lähetetty: 10 Touko 2007, 18:24
Autometerin seosmittari jossa on:
- laiha (neljä punaista lediä)
- stoiciometrinen (kymmenen keltaista lediä)
- rikas (kuusi vihreää lediä)
Pitääkö tavoitella sitä että mittari pysyy koko ajan keltaisella alueella (stokiometrinen seoshan on optimaalinen) vai miten? Jotenkin vihreä tuntuisi luonnolliselta väriltä, mutta kun silloin on rikkaalla...
Koeajon tulos:
Tyhjäkäynnillä yksi vihreä ja välillä heilahtaa oranssille
Ryömii tyhjäkäynnillä: kaksi vihreää, tästä jos painaa kaasua ihan pikkuisen (siis todella vähän) heilahtaa laihalle, sitten kun kierrokset yli 1000 rpm nousee laihalta pois.
1600 - 1800 rpm yksi vihreä
2000 rpm ylöspäin 2-4 vihreää kaikissa kaasupolkimen asennoissa, kiihdytti sitten hitaasti tai junttaa kaasun pohjaan.
Kaasutin on CarterAFB 600 ja säätöihin on hommattu Federal mogulin Carter strip kit 10-201.
Vinkkejä, neuvoja, ohjeita. Kiitos.
- laiha (neljä punaista lediä)
- stoiciometrinen (kymmenen keltaista lediä)
- rikas (kuusi vihreää lediä)
Pitääkö tavoitella sitä että mittari pysyy koko ajan keltaisella alueella (stokiometrinen seoshan on optimaalinen) vai miten? Jotenkin vihreä tuntuisi luonnolliselta väriltä, mutta kun silloin on rikkaalla...
Koeajon tulos:
Tyhjäkäynnillä yksi vihreä ja välillä heilahtaa oranssille
Ryömii tyhjäkäynnillä: kaksi vihreää, tästä jos painaa kaasua ihan pikkuisen (siis todella vähän) heilahtaa laihalle, sitten kun kierrokset yli 1000 rpm nousee laihalta pois.
1600 - 1800 rpm yksi vihreä
2000 rpm ylöspäin 2-4 vihreää kaikissa kaasupolkimen asennoissa, kiihdytti sitten hitaasti tai junttaa kaasun pohjaan.
Kaasutin on CarterAFB 600 ja säätöihin on hommattu Federal mogulin Carter strip kit 10-201.
Vinkkejä, neuvoja, ohjeita. Kiitos.
