Sivu 1/1

Moottorin jälkikiristykset

Lähetetty: 24 Huhti 2007, 09:17
Kirjoittaja Tahavo
Mitähän kaikkea kannattaa huomioida koneremontin ja alukansien asennuksen jälkeen? Alukansista löytyy varmaan ohjeet mukana tulleista papereista, mutta mikä on esim. oikea tapa hoitaa jälkikiristykset? Pitääkö kiristettävä pultti ensin löysätä jne.

Lähetetty: 24 Huhti 2007, 10:11
Kirjoittaja Antti66HT
Jaa. En kiristäisi uudelleen kuin pakosarjan pultit. Ei niitä ainakaan kannata löysätä.

Joskus kun kasasin koneen, ja käytin pukissa lämpöiseksi, nokan sisäänajot yms. Kokeilin kannen pultteja kiristellä. Eipä ne mihkään sillä oikella momentilla liikahtaneet.

Lyökää jos olen väärässä. 8)

Lähetetty: 24 Huhti 2007, 17:28
Kirjoittaja foord
Ainakin yksi hyvä ohje on sellainen jälki kiristyksestä ,että avataan puoli kierrosta ja kiristetään oikeaan momenttiin .Jos tekee tuolla tavalla että vain kiristää suoraan monenttiin niin mutterit menevät vähän eri momentteihin

Lähetetty: 24 Huhti 2007, 18:26
Kirjoittaja JaniC
Muistaakseni alukannessa ja ylipäätään kannen kiinni laitossa on oma kiristysjärjestys. :roll:

Lähetetty: 24 Huhti 2007, 18:55
Kirjoittaja Foxy Lady
dj-jaycee kirjoitti:Muistaakseni alukannessa ja ylipäätään kannen kiinni laitossa on oma kiristysjärjestys. :roll:
Kaikissa sylinterikansissa on kiristysjärjestys.

Lähetetty: 24 Huhti 2007, 21:33
Kirjoittaja Tahavo
Kuulemma jälkikiristyksen tarpeellisuus riippuu siitä onko kyseessä venyvä vai tavallinen pultti. Venyvä piti jälkikiristää...vai oliko se nyt kumminpäin :?

Lähetetty: 25 Huhti 2007, 10:16
Kirjoittaja foord
tietenkin pitää kiristää oikeassa järjestyksessä kannen pultit :lol:

Lähetetty: 25 Huhti 2007, 18:35
Kirjoittaja Galaxie61
kaikissa kansissa on kiristysjärjestys ja pulteista riippuen momentti useammassa vaiheessa tapahtuvaan kiristykseen tai sitten astekulmat .
Yleensä alukansi jälki kiristetään aina , kannen valmistajan papereista tai netistä valmistajan sivuilta löytyy ohjeet . :idea: