Sivu 1/2
Mistä vehkeestä lienevät levyjarrut?
Lähetetty: 20 Huhti 2007, 20:10
Kirjoittaja METVURSTI
Joku on hiljattain vaihtanut 65 Mustangiin rumpujen tilalle levyjarrut. Ihan OK ja toimivat systeemit,
MUTTA jos ja kun joskus tulee esim. palojen vaihto eteen, mistä osia saa, jos ei tiedä MISTÄ/MINKÄ MERKKISET kyseiset osat ovat. Joten asiantuntioiden Tonavat ja yhden asian fundamentaaliset fanaatikot, apua tarvitaan. Jos joku tunnistaa, kertokaa ihmeessaä!
http://i171.photobucket.com/albums/u293 ... Jarru3.jpg
http://i171.photobucket.com/albums/u293 ... Jarru4.jpg
http://i171.photobucket.com/albums/u293 ... Jarru1.jpg
Lähetetty: 21 Huhti 2007, 00:51
Kirjoittaja MONTTU
Jii Haa,
Selvitin vaivalloisesti oman levyjarrukittiin parempia paloja. Saa. Kysykää mitä vaan, setä hommaa.
Lähetetty: 22 Huhti 2007, 20:09
Kirjoittaja Homer65
Olisko toi se Granadan setti? Vertailin VEEKOOn linkkiin
http://www.mustangsteve.com/granadadiscs.html
Lähetetty: 23 Huhti 2007, 08:07
Kirjoittaja JYK-90
Jep jep... Granadan setiltä näyttää.
Kiitos vastauksista
Lähetetty: 23 Huhti 2007, 16:47
Kirjoittaja METVURSTI
...mutta aika erikoinen ratkaisu, koska en itse muista nähneeni Suomessa Ford Granadoita, ei siis näitä eurofordeja vaan USA-malleja IKINÄ. Joku on kuitenkin Suomessa vaihdattanut levyjarrut hiljattain. Amerikassa Granada-jarrut lienee yleinen vaihdokki vanhoissa Musseissa romisosien yleisyyden takia, mutta kuinka Suomessa? Onko kellään hajua vuosimalleista tai kokemuksista Granadan levyjarruista? Itelläni oli aikoinaan 67 Fairlane tehostimella ja levuillä ja se pysähty kuin seinään! Omassa Mussessa ei tehostajaa, joten vaikea verrata...
Lähetetty: 23 Huhti 2007, 20:52
Kirjoittaja Homer65
Kyllä niitä täälläkin käytetään. En nyt muista kuka osatoimittaja niitä välittää. Löytyy varmaankin useammastakin Mustista näillä leveyksillä.
Lähetetty: 23 Huhti 2007, 23:14
Kirjoittaja 65HT
Homer65 kirjoitti:Löytyy varmaankin useammastakin Mustista näillä leveyksillä.
Täältä ilmottautuu yksi.

Lähetetty: 24 Huhti 2007, 07:19
Kirjoittaja JYK-90
Myös täällä Granadan levyjarrut. Hyvin pysähtyy auto noilla jarruilla, mutta poljinvoimaa tarvitaan koska tehostajaa ei ole, eikä tule!

Lähetetty: 24 Huhti 2007, 08:04
Kirjoittaja 65HT
JYK-90 kirjoitti: tehostajaa ei ole, eikä tule!

Siksihän nämä juuri ovat MUSKELIautoja... Itsellänikin on oikein tuplamuskeli kun ei ole kumpaakaan tehostajaa. Onneksi on iso ratti ja niin iso jarrupoljin että sopii molemmat jalat siihen.

Lähetetty: 24 Huhti 2007, 09:16
Kirjoittaja Antti66HT
Niin. Toi muscle-car termihän tarkoittaa nimen omaan tällaista pullistelua

Lähetetty: 24 Huhti 2007, 10:38
Kirjoittaja voxagent
Spindeleitäkin näyttää maailmalta saavan uustuotantona. Itselläkin on Granada-jarrut
http://www.discbrakeswap.com/
Nyt kun kerran tietoa tulvii...
Lähetetty: 24 Huhti 2007, 18:20
Kirjoittaja METVURSTI
... kertokaa, onko kenelläkään earlyssään Granadan tilpehöörejä ja OHJAUSTEHOSTINTA? Tarvitaanko earlyyn ainakin kuskin puolelle spesiaalin tie rod endin (raidetangonpää?) takia adapteri, koska Granadan reikä lienee suurempi kuin tarvittavan osan kartio? Vehje on V8, jos siitä on iloa/haittaa. Kenellä muuten Suomessa myynnissä Granadan jarrujen kulutusosia? Kiitos jo aiemmista tiedoista!
Lähetetty: 24 Huhti 2007, 20:20
Kirjoittaja jaro55
Löytyy granaatin jarrut ja tehostin.Tuohon kompinaatioon saa jo semmoisen spesiaalin raidetangonpään,ainakin amerikan vauhtiputkasta.
Lähetetty: 24 Huhti 2007, 23:13
Kirjoittaja Heppa-Höperö
Ruunassakin on granaatin jarrut ja toistaiseksi on pysähtynyt.
Paloja ei ole tarvinnut vaihtaa vielä kertaakaan vaikka on Botniarinkiäkin kierrettynä muutama rinki. Pääsuoran päässä saa kyllä seistä tosissaan jarrulla.
Ei oo tehostimia eikä synkrooneja vaan lootassa on siirtoholkit, vaihdot alaspäin välikaasulla ja tuurilla.
Alkaa pikkuhiljaa jo kyllästyttää tuo brutaali "miehekkyys"...

Lähetetty: 25 Huhti 2007, 10:07
Kirjoittaja Make67
Heppa-Höperö kirjoitti:Ruunassakin on granaatin jarrut ja toistaiseksi on pysähtynyt.
Paloja ei ole tarvinnut vaihtaa vielä kertaakaan vaikka on Botniarinkiäkin kierrettynä muutama rinki. Pääsuoran päässä saa kyllä seistä tosissaan jarrulla.
Ei oo tehostimia eikä synkrooneja vaan lootassa on siirtoholkit, vaihdot alaspäin välikaasulla ja tuurilla.
Alkaa pikkuhiljaa jo kyllästyttää tuo brutaali "miehekkyys"...

Hiukan OT mutta kuiteskin...?
No sitte vaan kunnostettu ja tiukalla shift-kit:llä varustettu tomaattiloota kehiin...Saa siitäkin tarvittaessa "miehekkyyttä" aikaseks jos koneessa potkua piisaa

...!