Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä. https://www.mustangclub.fi/board/
Uusi alumiinikansi tulee vihdoin. Ennakkotietojen mukaan varsin maukas kilke, ja mahdollistaa kuutoselle teholuokan, jota useampisylinterisillä vee-moottoreilla on totuttu näkemään. Kansi maksaa jenkeissä $1350 (kansi, venttiilit, kovat seetit) ja siihen sitten päälle imusarja, jouset, lukot/retainerit, kansipultit. Vanha nostajakoneisto käy (kunhan säädettävä), samoin kuin vanha venttiilikoppa. Kansi käy (170)/200/250 -koneisiin. Luonnollisesti kannattaa kiinnittää huomiota myös pakoputkistoon, nokka-akseliin, sytytykseen ja kaasariin jotta täyden hyödyn uudesta kannesta saa irti.
Kansi on Classic Inlinesin tuote, joka on valmistuttanut ne Australiassa (CHI erään tiedon mukaan).
Ekat dynot prototyypillä: n. 320rwhp / n. 500lbs vääntöä...(250 w/turbo).
Lähetetty: 03 Huhti 2007, 16:38
Kirjoittaja voxagent
Jarrut ja voimansiirto on jo päivitetty ihan varmuuden vuoksi
Mitähän imusarjaoptioita Mike meinaa tarjota 2V,4V??
Lähetetty: 09 Huhti 2007, 21:52
Kirjoittaja GT-350
Ensimmäisenä tulossa 4V, jossa tietysti paikat ruiskusuuttimille runnereissa. 4V:stä voi sitten tehdä 2V:n yleisellä 4V->2V -adapterilevyllä.
Lähetetty: 10 Huhti 2007, 20:21
Kirjoittaja 200cid
mulla alkaa olla kohta voimansiirto kondiksessa ja koneen alakerta on tehty tuota kantta ajatellen.. ja ahdin luonnollisesti.
jarrut vaan ja alusta vielä kuntoon.. ja... ja...
Lähetetty: 16 Huhti 2007, 08:51
Kirjoittaja GT-350
Will & Kellyn '63 katu-Falcon meni viikonloppuna jenkeissä 10.95 varttimailin, ja nokkakin on vielä 250:lle mieto kaikkea-muuta-kuin-turbonokka. Alkaa Willin tunnari "Does10s" kuutoshörhöpalstalla viimeinkin olla todellisuutta.
Ilmeisesti tuon dynosession jälkeen kansi on alkanut tulla tutuksi ja säädöt paremmin kohdalleen kun hävisi 0.5 sek varttimailista. Custom-nokkaa odotellessa...
Lähetetty: 16 Huhti 2007, 10:35
Kirjoittaja voxagent
Tarinan mukaan Kelly meinasi paalata eka kierroksella kärrynsä kun maticci nykäsi kakkoselle ja auto lähti menemään kahva edellä!
Lähetetty: 11 Kesä 2007, 00:14
Kirjoittaja GT-350
Ensimmäiset tulokset stripiltä ehkä lähempänä tavallista kansaa olevalla kombolla:
'65 HT Mustang
2748 lbs (auto + äijä)
Kantena CI:n uusi alukansi suoraan laatikosta (paitsi plaanattu ihan vähän puristussuhdetavoitteen n. 10.20 saavuttamiseksi)
200cid (206 kun +.060 yliporattu)
EI ahtimia tms. power addereita
lainattu Aussi 250-2V:n imusarja + 500cfm Holley 2V (CI:n oma 4V imusarja kohta tulossa mutta ei vielä valmis)
CI 274H nokka
Menee tuolla kombolla 14 puolelle kun saavat takarenkaisiin pitoa
Summa summarum: varttimailista lähti ensikokeilulla n. 0.85 sec pois pelkällä kannen vaihdolla, edellinen oli PALJON työstetty pölkkykansi.
Lähetetty: 11 Kesä 2007, 09:49
Kirjoittaja Arto65FB
Elikkäs palttiarallaa 180hp vauhtipyörältä. Eli tuplaa kutosen tehot kantta vaihtamalla, not bad.
Lähetetty: 11 Kesä 2007, 10:23
Kirjoittaja GT-350
180-200hp tullee varsin helposti, vaikkakin tuohon em. esimerkkikokoonpanoon on tehty varsin paljon juttuja. Kannelle suunniteltu 4V imusarja tulee auttamaan tehomielessä. Pienoinen puute on nykyisten saatavilla olevien nokkien kohdalla, koska nuo luokkaa .450 nostavat eivät oikein hyödynnä uutta kantta, joka virtaa hyvin vielä .500-.600 nostoilla. No käsittääkseni luokkaa .525 nostavaa tavaraa on jo suunnitteilla/tulossa CSC:ltä. Em. koneessa on CSC:n valmistama CI "mieto" 274H nokka, jonka pituus on 224*@0.050, nostaa vakiokeinuilla n. 0.450, LSA 110.
Palikat kun ovat jonkun aikaa olleet myynnissä, uskon porukan rakentelevan 250hp ahtamattomia katukelpoisia 200:ia, kunhan palikat on valittu huolella. Alumiinikantinen 200:nen on myös erittäin kevyt kone, joten auttaa paljon Mustangin keulapainoisuuden korjaamisessa.
Kalliita hevosvoimia nämä kuutoseen pultattavat kuitenkin ovat.
Lähetetty: 11 Kesä 2007, 13:09
Kirjoittaja Mexico65
Varmaan myös kuutosen nokkakeppi ongelmat poistuu custom nokalla.
Vaikka jotenkin niin, että ajaa dyno käppyrät jollain esim. compin nokalla ja ilmoittaa valmistajalle auton ja moottorin tärkeimmät tiedot mukaan dyno luiskat ja toive tulevasta nokasta niin eiköhän matkalaukkukin rupea rockaamaan. http://www.compcams.com/Technical/Catal ... atalog.pdf
Lähetetty: 11 Kesä 2007, 14:07
Kirjoittaja GT-350
CI:llä kohta nuo "kustomoidut" nokat hyllytavaraa.
Esim. Isky Racing tekee custom-nokan luokkaa $40 lisähinnalla, joten voihan sen arvoja miettiä itsekin. Tietysti jollain dynosoftalla voisi leikkiä, mutta kyllähän nuo Compit ja Iskyt sun muut varmasti ammattitaitoisesti auttavat.
Re: Alumiinikansi kuutoseen
Lähetetty: 27 Joulu 2007, 08:11
Kirjoittaja GT-350
GT-350 kirjoitti:Nähdäänkö näitä Suomessa?
Kyllä...
Virtausmielessä jos haluaa tehdä vertailuja, niin uuden kannen imupuoli virtaa suht samaan tahtiin pikkulohkon GT-40 (Cobra) -kannen kanssa, ylävireisesti eli .500 ja .600 nostolla jopa vielä enemmän. Pakopuoli taas on samaa luokkaa alumiinisen GT-40X -kannen kanssa...joten se tuossa kannessa todella loistaa. Arvot toki eri paikoista poimittu ja siksi vertailu vain suuntaa antava.
Re: Alumiinikansi kuutoseen
Lähetetty: 29 Joulu 2007, 09:00
Kirjoittaja Mexico65
Onko niin, kun nokka ja muu kokonaisuus osuu kohdalleen niin homma alkaa näyttää ja kuukostamaan tältä.
Ilmeisesti voimalinjaa joutuu vielä hieman vahvistelemaan.
Re: Alumiinikansi kuutoseen
Lähetetty: 29 Joulu 2007, 18:22
Kirjoittaja GT-350
Joo, Aussien crossflow kalustoa vähän riivattu tuossa videossa...
Veikkaisin että ahdettuna jenkki-250cid -koneessa dynottelevat luokkaa 500-600hp, hyvin tehdyissä vapareissa yli 300. 200:lla 180-250hp suht näppärästi eli pikkunäpertelyähän tämä on...Toisaalta, alumiinikantinen 200 lienee luokkaa 50-70kg kevyempi kuin rautakantinen V8 että mitähän se tuo ajo-ominaisuuksille? Hmmmm...
Re: Alumiinikansi kuutoseen
Lähetetty: 29 Joulu 2007, 18:48
Kirjoittaja Aku_81
Mexico65 kirjoitti:Onko niin, kun nokka ja muu kokonaisuus osuu kohdalleen niin homma alkaa näyttää ja kuukostamaan tältä.
Ilmeisesti voimalinjaa joutuu vielä hieman vahvistelemaan.
Tuohan on normaalia kutosella ajoa, pakko ajaa pakosarja punaisena