Sivu 1/1
1972 Mach mittariston kierrosmittarin piuhat
Lähetetty: 19 Maalis 2007, 18:48
Kirjoittaja Fastback
Mitä ovat piuhat jotka menevät alkup. 8000 rpm rundarin taakse 1972 Mach 1 Mustakankissa? Johdot ovat samanväriset. Kumpi on ns. "pulssi"? Pitäis MSD saada kytkettyä, mulla on MSD:n "välimokkula" durasparkin ja boxin väliin.
Re: 1972 Mach mittariston kierrosmittarin piuhat
Lähetetty: 19 Maalis 2007, 18:55
Kirjoittaja Galaxie61
Fastback kirjoitti:Mitä ovat piuhat jotka menevät alkup. 8000 rpm rundarin taakse 1972 Mach 1 Mustakankissa? Johdot ovat samanväriset. Kumpi on ns. "pulssi"? Pitäis MSD saada kytkettyä, mulla on MSD:n "välimokkula" durasparkin ja boxin väliin.
Äkkiä nyt vastauksia , mullon kiire

Lähetetty: 19 Maalis 2007, 22:15
Kirjoittaja JaKki
Seiskaykkösessä toiseen piuhaan tulee virtalukolta sähkö ja toinen taas menee puolan etuvastukselle. Eli sytytysvirta menee kierroslukumittarin läpi.
Piuhat ovat punavihreitä.
Lähetetty: 20 Maalis 2007, 17:32
Kirjoittaja Drummer
Minkä väriset ne piuhat on? Viime kesänä oli sama onkelma itselläin kun molemmat piuhat on mustia ilman mitään merkintöjä, liitin pienten pätkien päässä

Mutta, itse itseäni lainaten:
Drummer kirjoitti:Yeah, varvikello toimii, kuin myös kaikki muukin mittaristossa. Molemmat piuhat ovat tosiaankin mustia, josta heräsi epäilys myös siitä että +/- erottelua ei taida olla. Eli mittari tuli todellakin puolan ja jakajan väliin ja korvaa nyt siten puolan miinukselta jakajaan menevän piuhan

Näin meillä '71 Makin kanssa

Se mittarihan on itsessään niin herkkä että menee pohjaan kun neulaan päin viheltää

Lähetetty: 20 Maalis 2007, 22:33
Kirjoittaja JaKki
Onkos sinun makissa puolallekin tuleva johto musta kun meikäläisen kamppeessa se on punainen vihreällä raidalla kuten kirjakin sanoo ja sellaisena sen pitäisi lähteä varvimittarilta. Varvimittarihan on puolalle virtalukolta tulevassa virtajohdossa ennen puolan sarjavastusta eli haistelee virran vaihtelua. Toinen tapahan on kytkeä varvimittari puolalta jakajalle menevään johtoon jossa näkyy sitten ne jännitepulssit. Tämähan tietenkin tarkoittaa erilaista mittaria tai sovituspalikan käyttöä.
Lähetetty: 20 Maalis 2007, 23:28
Kirjoittaja Drummer
Jaa, en nyt varmasti tiedä kummalta kysyt, Fastbackilta vai multa, mut taisin ekaks lukea niin kuittaan myös
Sen verran selvennystä, että mittaristo on vuodelta '72, eli on joko '72 tai '73 autosta. Alunperin omassani oli varvimittarin paikalla tuntimittari. Viime kesäksi sain kiekallisen hankittua. Joten piuhanippu joka mittaristolle tulee on erilainen kuin originaalisti kiekkakellolla varustetussa, ja sen myös Mustin sähkökirjakin kertoo.
Tuossa kierroslukumittarissa molemmat piuhat ovat todellakin mustia ilman mitään tunnisteita. Katsoin mittarista yleismittarilla vastuksen ja sitä ei sieltä löytynyt, joten päättelin ettei siellä mitään oikoseen menevääkään sitten voi olla. Tämän asian kertoi myös harrastaja J. Tolonen, jolla itsellään on vanha Shelby-kierroslukumittari omassa kloonissaan. Myös siinä kytkentä tapahtuu puolalta jakajalle menevän piuhan väliin.
Ja jos tästä selvityksestä joku selvää sai niin hyvä on
