Sivu 1/1
Kokemuksia taka-apurunkojen siirtämisestä
Lähetetty: 16 Maalis 2007, 15:07
Kirjoittaja KooKoo
Olisikos kellään ajatuksia/kokemuksia taka-apurunkojen siirtämisestä sisään päin? Lisää tarttis tilaa takapyörille, eikä millään haluaisi siirtyä valmiin takarungon käyttäjäksi, vaan ajatus olisi saada muutos niin huomaamattomaksi kuin mahdollista. Ennen kuin tankin aukkoon tarvis kajota, varaa olisi puolellaan about vajaat pari tuumaa....
Lähetetty: 16 Maalis 2007, 16:01
Kirjoittaja Antti66HT
Itekin tuota pähkäilin. hulluuksissani...
Tuo tankin aukkohan sitä hieman rajoittaa. Itse mietin josko periaatteessa apurunkoa voisi siirtää tankin yläpuolelle, eli vielä 50mm lisää tilaa?
Ehkä kuitenkin parempi sitten hukata koko tankki, ja laittaa rälläkän laulamaan...
Itse hylkäsin tuon projektin vielä toistaiseksi liian työläänä suhteessa etuihin...
Lähetetty: 16 Maalis 2007, 18:32
Kirjoittaja GT-350
Täältä voi tulla katsomaan, miten niitä on siirretty molemmilta puolilta luokkaa 4"..... ")(/#&)(/"¤/(&"%¤!"!!!!
Lähetetty: 18 Maalis 2007, 20:51
Kirjoittaja KooKoo
otitko gt-350 ne vaan irti pistehitsauksista ja täräytit nee sisemmäs kiinni uudelleen? onko sulla lehtijouset yhä käytössä? jos on, miten teit jousen etupäänm kiinnityksen? ei sulla kuvia rojektista sattuisi löytymään?
Lähetetty: 18 Maalis 2007, 23:05
Kirjoittaja GT-350
En tehnyt itte...tuo savotta on tehty luokkaa 20v sitten.
Lehtijouset on. About kaikki perän pellit on vedetty uusiksi. Takapyörän kotelot about 4" levitetty sisäänpäin, tietty takapenkki ja kaikki sellainen takana kavennettu, takakontin lattia tehty reunoja myöten (ei koteloita reunoissa), bensatankki mallia VDO jne... Perä on 9" kavennettu, iskarit kun on nyt alapäistään kiinni sisempänä niin niiden liikerata on huomattavasti pienempi (kai siellä on muutama sentti) ja jo jonkinmoisissa montuissa pohjaa (siis iskarit). Takakyljet vedetty ulospäin, joten kyllä mahtuu rengasta alle...muutoskatsastettu kauan sitten 245:ille. Autohan on '65FB.
Projektikuvia tosiaankaan ei ole, mutta voisihan tuosta napsia jotain nykykunnossa jos KK haluat.
Lähetetty: 19 Maalis 2007, 07:53
Kirjoittaja KooKoo
Laita ihmeessä kuvatusta toteutuksesta jos vaan saat niitä helposti otettua. Tässä suunnittelun vaiheessa kaikki ideat on hyviä... laitan sitten itse tuosta koko projektista kuvia nettiin, kunhan saan homman liikkeelle.
Lähetetty: 19 Maalis 2007, 18:53
Kirjoittaja Fastback
gt350 mussen taka-akselin toteutus kuulostaa hubalta. Kuinka leveät sinne saa sopimaan - oletko mitannut? Kookoo, aiotko Mustangia alkaa tekemään street suuntaan vai onko joku toinen koppa? Mustangista vaan kunnon rokkikone, sääli on sairautta ja peltiä saa kaupasta. Kuinka leveitä renkaita aiot käyttää? Mä mietiskelin samoja asioita kun oman auton peltitöitä tehtiin. Isokoppaan mahtuu 325 rengastus tarpeentullen, joten en nähnyt tarpeelliseksi alkaa leikkaileen sisälokasuojia. Hei kookoo, kun ja jos teet levityksen niin älä anna tankin häiritä, tee tarpeeksi tilaa kerrasta, enemmän hyötyä irti muutoksesta.
Re: Kokemuksia taka-apurunkojen siirtämisestä
Lähetetty: 19 Maalis 2007, 19:02
Kirjoittaja Galaxie61
KooKoo kirjoitti:Olisikos kellään ajatuksia/kokemuksia taka-apurunkojen siirtämisestä sisään päin? Lisää tarttis tilaa takapyörille, eikä millään haluaisi siirtyä valmiin takarungon käyttäjäksi, vaan ajatus olisi saada muutos niin huomaamattomaksi kuin mahdollista. Ennen kuin tankin aukkoon tarvis kajota, varaa olisi puolellaan about vajaat pari tuumaa....
Joskus aikoinaan levitin chevy 2 sisäänpäin niin että koko takalattia irti palkkeineen ja jousineen , tämän jälkeen keskeltä tarvittava siivu pois ja palat takasin yhteen .
Seuraavaksi pala takasin autoon kiinni ja ulkosivuille jääneet tyhjät kohdat pellillä tukkoon .
pienellä vaivan näöllä lopputuloksesta saa niin hyvän ettei muutosta välttämättä edes huomaa , asiasta tietämätön.
Lähetetty: 20 Maalis 2007, 08:02
Kirjoittaja KooKoo
Lähinnä mietityttää se, kannattaako palkit irroittaa pistehitseistä vai tehdäkö kuten galaxie, koko pohja vaan paloitellen.
Jottei asia olisi yksinkertainen, jo kertaalleen hylkäämäni nelilinkki on taas kuviossa mukana ja silloin kyllä poistuu lehtijousetkin. Että se siitä "alkuperäisen" näköisestä....Nyt vaan yritän keräillä tietoja siitä, miten nelilinkki pitäisi tehdä niin, että ominaisuudet soveltuvat yhtä hyvin mutkaiselle kuin suorallekin baanalle.
Muuten, kokemuksia myös nelilinkeistä etenkin mutkaratakäytössä otetaan vastaan. Niin ja autohan oli se -68 cougar.....
Tästä kohtaa mode pätkäisi peränripustuskeskustelut tuonne alusta -osaan. Jatketaan muilla korimuutoksilla tässä.