Sivu 1/2

Keinuvivut edelbrock alukansiin

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 19:12
Kirjoittaja Tahavo
Kattelin tuossa etteihän noihin edel-alukansiin noin vaan kiinnitetäkään vanhoja keinuvipuja työntötankoineen :nörd:
Onko kellään kokemusta pitääkö vanhat rojut heittää metallikeräykseen vai saisiko ne siihen viriteltyä?
Mikä tuohon olisi järkevin systeemi jos vanhat ei käy(rullakeinuvivut?) ja jos on antaa linkki vaikka osanumeroa myöten, niin olisin kiitollinen.

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 15:16
Kirjoittaja Antti66HT
Onkos noi sun kannet studi kannet vai pedestial mount?
Minkäs malliset noi sun olemassa olevat hilut on?
Mitkäs noi sun edeli kannet on , performerit?

Näillä pääsis alkuun...

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 16:16
Kirjoittaja Tahavo
Antti66HT kirjoitti:Onkos noi sun kannet studi kannet vai pedestial mount?
Minkäs malliset noi sun olemassa olevat hilut on?
Mitkäs noi sun edeli kannet on , performerit?

Näillä pääsis alkuun...
Asia selkisi Us-Partsin kautta. Eli ainoastaan rullavivut käypi. Lisäksi pitää olla lämpökäsitellyt työntötangot sekä kannen pultteihin...mitkäs ne nyt olikaan..jotkut holkit(helat) :)
Studi-pultit on näissä kansissa. Edelbrockin RPM:t. Itsellä oli aikomus selvitä ihan peltisillä vakio-keinuvivuilla ja tönäreillä.
Pitää nyt miettiä pistääkö myyntiin ja laittelee noita vakiorautakansia. Alkaa budjetti mennä pakkasen puolelle :cry:

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 20:35
Kirjoittaja Homer65
Tahavo kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:Onkos noi sun kannet studi kannet vai pedestial mount?
Minkäs malliset noi sun olemassa olevat hilut on?
Mitkäs noi sun edeli kannet on , performerit?

Näillä pääsis alkuun...
Asia selkisi Us-Partsin kautta. Eli ainoastaan rullavivut käypi. Lisäksi pitää olla lämpökäsitellyt työntötangot sekä kannen pultteihin...mitkäs ne nyt olikaan..jotkut holkit(helat) :)
Studi-pultit on näissä kansissa. Edelbrockin RPM:t. Itsellä oli aikomus selvitä ihan peltisillä vakio-keinuvivuilla ja tönäreillä.
Pitää nyt miettiä pistääkö myyntiin ja laittelee noita vakiorautakansia. Alkaa budjetti mennä pakkasen puolelle :cry:
Ei kun allarikansia paikalleen. Budjetti mennee aina pakkaselle, talven putjetti on pakkasella -30C. Kun ei talouspäällikölle kaikkea kerro, pärjää kyllä. Hauskuus kun rakennetaan ITSELLE. Kesällä radalle ja släälömiä, omaksi iloksi :keppiheppa: :keppiheppa: .... .... :jippii:

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 20:54
Kirjoittaja simo 89 gt
jep,äläs mene puihin kun jo olet päässyt alkuun,kun asut kerran tuusulassa niin meneppäs keravalla racers placeen maken juttusille niin selviät edullisesti ja saat asiantuntevaa apua osahankintoihin,arp-pulttisarja kansiin,scorppionin rullakeinut ja compcamsin molytönärit,mahtuu vielä originalvenakoppien allekkin,vaikka edullisetkin maksaa niin et varmasti kadu sitä kivaa minkä tuo kokonaisuus moottorissa herättää.siitä ilosta syö parikuukautta mielellään näkkileipää ja tonnikalapurkki ruokaa tai hernekeittoa.kesä tulee kovaa vauhtia ja poni hirnuu pilttuussa.

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 22:52
Kirjoittaja Tahavo
simo 89 gt kirjoitti: meneppäs keravalla racers placeen maken juttusille niin selviät edullisesti ja saat asiantuntevaa apua osahankintoihin
Tuo pitää kyllä täysin paikkansa, mutta ongelma on siinä että Make istuu aina yläkerrassa TJ:n nahkasohvalla 8) kun menen paikalle. Eikä häntä kehtaa sinne alas tiskille huudella :wink:

Lähetetty: 17 Helmi 2007, 14:51
Kirjoittaja Antti66HT
juu, keinuvapat ale 200, tönärit 100?, arp studit 30 ja guideplatet samaa luokkaa. Eiköhän noiden kansien hankinnassa ole The Point of no return jo ohitettu... Juu, vähän voi kirjanpitoa kaunistella...

Lähetetty: 18 Helmi 2007, 01:40
Kirjoittaja MONTTU
SPEED COSTS, HOW FAST YOU WANNA GO ? :twisted: :shock:

Ei se ilmaiseksi eikä edes halvalla onnistu...

Lähetetty: 18 Helmi 2007, 13:33
Kirjoittaja Make67
MONTTU kirjoitti:SPEED COSTS, HOW FAST YOU WANNA GO ? :twisted: :shock:

Ei se ilmaiseksi eikä edes halvalla onnistu...
Ei onnistu ei, halavalla meinaan.... :cry: Kokemusta alkaa kertyyn... :roll:!!!???

Lähetetty: 19 Helmi 2007, 15:19
Kirjoittaja Tahavo
Nyt on tarvittavat rojut hankittu ja homma jatkuu alukansien asennuksella :haba: .

Lähetetty: 19 Helmi 2007, 21:34
Kirjoittaja 65HT
Voisitko vielä ynnätä mitä kaikkia osia jouduit ostamaan, että sait alut valujen tilalle. Hintatiedot tietysti olisi plussaa.

Lähetetty: 19 Helmi 2007, 22:39
Kirjoittaja Tahavo
65HT kirjoitti:Voisitko vielä ynnätä mitä kaikkia osia jouduit ostamaan, että sait alut valujen tilalle. Hintatiedot tietysti olisi plussaa.
rullakeinuvivut 198e(halvin setti), lämpökäsitellyt työntötangot 119e, kannenpulttien holkit n.79e tulee lentorahtina tilauksesta, edelbrock kannen tiivistesarja 100e sisältää kannen, imu- ja pakosarjan sekä venakoppien tiivisteet .
Nämä nyt tähän asti. Tiedä sitten tuleeko vielä jotain yllätyksiä eteen.

Lähetetty: 20 Helmi 2007, 07:14
Kirjoittaja Mexico65
Tahavo kirjoitti:Nämä nyt tähän asti. Tiedä sitten tuleeko vielä jotain yllätyksiä eteen.
Alkuperäiset venttiilikopat ei todennäköisesti sovi päälle! :lol:

Lähetetty: 20 Helmi 2007, 07:48
Kirjoittaja 65HT
Noin 500 € + uudet kopat 100-200 € + mahdollisesti jotain muuta vielä. Siinä melkein tuplasti menee rahaa mitä itse kansiin. Tämä onkin hyvä kuriositeetti siihen kun pohtii kannattaako kannet portata vai ostaa alut. Yleinen vastaus on ettei kannata, kun lähes samalla rahalla saa ne alut. Mutta lopullinen hinta onkin sitten 2-3 x porttauksen hinta. :?

Lähetetty: 20 Helmi 2007, 09:36
Kirjoittaja Tahavo
Mexico65 kirjoitti:
Tahavo kirjoitti:Nämä nyt tähän asti. Tiedä sitten tuleeko vielä jotain yllätyksiä eteen.
Alkuperäiset venttiilikopat ei todennäköisesti sovi päälle! :lol:
Tuohon olinkin jo pikkuisen henkisesti varautunut :shock: