Sivu 1/1

Hyvin asiallinen -73

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 20:53
Kirjoittaja PeteP
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1973-MUS ... dZViewItem

öö... jotenkin oli pakko laittaa tää, ei tuo GoldGlow pöllömpi väri, ei ainakaan kovin usen noita näy, sisustan väri ei maailman paras, mut ei hirveen häiritsevä noin siistikuntoisessa kokonaisuudessa. Outoa että toi Rammairi oli -73 vain 2v moottorin kanssa :shock:

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 23:23
Kirjoittaja raunoh
Niin se Ford päätti viranomaisten kiristyneiden normien puristuksessa rajoittaa moottorien valikoimaa vuodelle 1973, mutta kukapa estää laittamasta jälkikäteen 351-4V-spesifikaatioiden (M- tai Q-code) mukainen yläkerta, oikeastaan vielä alumiini-imusarjalla painonkevennyksenä ja tehonlisäyksellä (esim. Shelbyn ns. aftermarket-osa, jollainen on Shelby Europassa ja vastaavaa reprona ilman Shelby-logoa saa uutenakin).

Ihan style 73-Mach noilla ajomäärillä, kelpaisi kyllä omistaa ja ajaa, mutta taidanpa jättää kilpalaulannan muille...

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 15:59
Kirjoittaja PeteP
Kylläpä on taas virkeää keskustelua, no hyvä että ainakin Rauno diggaa komeita autoja :D

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 16:47
Kirjoittaja KTM
Hieno peli kuin mikä, mutta paksukehäinen ohjauspyörä sopi otasatukka sialle.

Sitten gurut voisivat valaista minulle rookielle hiukan vanteista. Eikös vuonna 1973 Magnum 500 vanteet korvattu 14" viisireikäisillä (wolfrace tyylisillä) alsavanteilla? Sinällää Magnumit ovat kyllä paremman näköiset kuin ne alsat, mutta kuitenkin.

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 18:51
Kirjoittaja voorti
Lähelläkään gurua, mutta tais olla nuo alukaviot, Granden rattaat ja muihi malleihin optiona, taikka jonkun paketin kylkiäisenä. Isoon autoon 14" pyörä vaatii korkee rofiilisen kummin, tai on muuten hassun näkönen. Kuvan värinen auto (sama ku petepeen cj) , on mustalla konepeitolla, kylykirannuilla ja spoilereilla maiskis yhistelmä!

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 20:44
Kirjoittaja Homer65
Onhan toi sikasiisti. Väri on harvinaninen, mutta hieno. Odottelen innolla. että Pete saa omansa tulille ja pääsee näkemään livenä. ..Pete, ei mitään paineita :lol:

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 21:33
Kirjoittaja PeteP
Totta höpäjät KTM, väärä ratti otti itteäkin silmään heti :) mulla on just noi wolfracetyyliset -73 mallin alkup 14" vanteet alla, ja niinkuin voorti sanoo , joutuu olla tuo korkearofiilikumi, vähän hassu koko noin isoon koriin, maknumit luultavasti täytyy joskus alle istuttaa. Jossakin mainittiin että tuo goldglow oli special order sävy ... aluksi suunnittelin omaani sävyn vaihtoa, mutta kuten Homerkin sanoi väri on aikas harvinainen, ja ei enää näytä niin huonolta kuin ensivaikutelma, ja tottavie kun laitetaan uusi maali niin kiiltäähän se toisin komeesti.

Homer, painetta lykkää painetta lykkää :hiki: :lol:

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 22:19
Kirjoittaja Make67
PeteP kirjoitti:Totta höpäjät KTM, väärä ratti otti itteäkin silmään heti :) mulla on just noi wolfracetyyliset -73 mallin alkup 14" vanteet alla, ja niinkuin voorti sanoo , joutuu olla tuo korkearofiilikumi, vähän hassu koko noin isoon koriin, maknumit luultavasti täytyy joskus alle istuttaa. Jossakin mainittiin että tuo goldglow oli special order sävy ... aluksi suunnittelin omaani sävyn vaihtoa, mutta kuten Homerkin sanoi väri on aikas harvinainen, ja ei enää näytä niin huonolta kuin ensivaikutelma, ja tottavie kun laitetaan uusi maali niin kiiltäähän se toisin komeesti.

Homer, painetta lykkää painetta lykkää :hiki: :lol:
Aikalailla samaa rataa meni omatkin päätelmät kun maalaus tuli silloin 2001 ajankohtaiseksi..."Kuinka voi joku tilata tollasen myrkynvihreen auton, ja vielä ittelleen"...???? No, tehtaan koodien mukaan maalari sen maalas, eikä siitä ny sitte hassumpi tullukkaan. Ainakin uus ja kiiltävä lopputulos :shock: ???

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 23:03
Kirjoittaja Aku_81
Make67 kirjoitti:
PeteP kirjoitti:Totta höpäjät KTM, väärä ratti otti itteäkin silmään heti :) mulla on just noi wolfracetyyliset -73 mallin alkup 14" vanteet alla, ja niinkuin voorti sanoo , joutuu olla tuo korkearofiilikumi, vähän hassu koko noin isoon koriin, maknumit luultavasti täytyy joskus alle istuttaa. Jossakin mainittiin että tuo goldglow oli special order sävy ... aluksi suunnittelin omaani sävyn vaihtoa, mutta kuten Homerkin sanoi väri on aikas harvinainen, ja ei enää näytä niin huonolta kuin ensivaikutelma, ja tottavie kun laitetaan uusi maali niin kiiltäähän se toisin komeesti.

Homer, painetta lykkää painetta lykkää :hiki: :lol:
Aikalailla samaa rataa meni omatkin päätelmät kun maalaus tuli silloin 2001 ajankohtaiseksi..."Kuinka voi joku tilata tollasen myrkynvihreen auton, ja vielä ittelleen"...???? No, tehtaan koodien mukaan maalari sen maalas, eikä siitä ny sitte hassumpi tullukkaan. Ainakin uus ja kiiltävä lopputulos :shock: ???
Aika lailla make67:n auton värinen tuli jo nähtyä hmm vuonna 97 eräässä pikkutallissa järven rannalla vasta maalattuna ja liikenteessäkin, ei mikään hassumpi väri. En tiedä miksi nuo vihertävät autot on tyylikkäitä :shock:

Lähetetty: 18 Helmi 2007, 15:32
Kirjoittaja PeteP

Lähetetty: 19 Helmi 2007, 16:19
Kirjoittaja raunoh
On makuasia, kuka pitää mistäkin vanteesta; 73-Mustangissa oli 14x6" alumiinivanteet tehtaan optiona, kun 71-72 oli vastaavasti 15x7" täyskromi-Magnumit.

Usein näistä 73-Mustangin aluvanteista puhutaan "Wolfrace-tyyppiset "vanteet. Johtunee siitä, että Wolfrace halpiskopiona on yleinen, samoin muita kopiovanteita on esim. Fenton, ET, Ansen, Western, ja paljon nimettömiäkin.

Kunnon (siis omana mielipiteenä) slot-vanteet on esim. US INDY MAG (14x6, 14x7, 15x7), SHELBY CAL 500 (14x6, 14x7, 15x7) ja nuo 73-Mustangin omat 14x6 vanteet, joissa eroa on oikeastaan vain musta reunaraita tyylillisesti. Näiden kisakelpoisten vanteiden hinta on luonnollisesti hieman enemmän, n. 2-3-kertainen, mutta silti puhutaan vain muutaman sadan euron summasta erona, mikä on merkityksetön, jos on ollut varaa ostaa auto 10.000-20.000 eurolla, mutta siltikin eräät harrastajat kertovat, ettei ole varaa aitoihin kunnon vanteisiin, mene ja tiedä...

Lähetetty: 19 Helmi 2007, 18:53
Kirjoittaja GTS
Meitillä on kans 73 avo projekti ja tykättiin valita siihen 8x15 Magnumit BFG kumeilla. On ne vaan niin hianot että melkein lirahtaa housuun niitä katsellessa. Noi 7x15 Styles steelsit taas on yhteen toiseen avoprojektiin.

Sen punertavan kullertava väri tullaan kyllä vaihtamaan johonkin ihan muuhun. Grabber xxxx olisi hyvä...

Kuva

On kyllä todella hieno auto ja tuossa kunnossa melkein mikä väri vaan käy. Hintakaa ei ole paha.

Lähetetty: 19 Helmi 2007, 18:58
Kirjoittaja PeteP
Tuo -73 optiovanne on kyllä tavallaan koomisen pieni vanne, 14" ja vielä erittäin kapea, ei juurikaan levitä ulospäin kuten kunnon muskelivanne joka istuu isoon koppaan. Tuosta vanneostosta voin sanoa omalta kohdalta, että vanteet ja siihen näpätään uudet gummit niin puhutaan vähintään 1100 e summasta, siihen saa paiskoa jo melkein kuukaudenpäivät paskasta duunia, ja projektivaiheessa oleva auto syö jo riittävästi taaloja, syystäkin joutuu rataspolitiikkaa siirtää tulevaisuuteen :roll:

Nam! tollaset kasituuman Magnumit tulee meikänkin koslaan jossain vaiheessa, on kyllä torella komiat, ja sopivat härskisti levittää ulospäin, renkaiksi 235-245 8) GTS onko nuo minkä pajan vanteet ?