Sivu 1/1

remmi ahdin weiand 174

Lähetetty: 12 Helmi 2007, 20:18
Kirjoittaja foord
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

elikkä olen ajatellut asentaa tuollaisen setin, kone on vuoden 88 cid 302 alakertana on vakio ho ,mutta kone on muutettu laahaavalle nokalle ja kaasuttimelle. kannet on e7 onkohan kellaan kokeumusta kyseisestä setistä.auto on 76 mach 2

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 10:25
Kirjoittaja foord
voiko mekaanisesti ahdetussa moottorissa käyttää aivan normaalia kaasutinta vai tarvitseeko siinä olla ahdin käyttöön soveltuva kaasutin, oma käsitykseni on että siihen käy aivan normaalikaasutin :?

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 12:26
Kirjoittaja GT-350
Jos kaasari on ahtimen jälkeen niinkuin useimmiten niin kyllä normaalikaasariin täytyy miettiä hiukkasen muutoksia.

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 13:21
Kirjoittaja Tapsa
suutin/neulajumppaa ja powervalve säätöihin
voi joutua muuten ei pitäis isompia muutoksia ainakaan holikassa
sovellettin toissakesänä B&M pikkupumppua 174 vrt weiand
pikkulohkoon toimi ja piilossa , ei silti äänetön..
kadulla kulutus n17litr/100km siistillä
ajolla noin 3,5 peräruuvilla maantiellä
lämmöt myös nousee hieman kaupungissa
eli isompi jäähdytin kesäksi :wink:

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 13:41
Kirjoittaja foord
kaasari on ennen ahdinta niinkun pitääkin olla remmiahtimessa :twisted:

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 16:56
Kirjoittaja PeteP
mulla oli aikanaan chevellessä tollaan B&M pikkupumppu, piti aivan hirveetä ääntä, aivan kuin suurella iskuporakoneella olis panssarinkylkeä porattu :D

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 17:25
Kirjoittaja foord
no niin ahdin on tilattu ja se on weiand :wink:

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 07:41
Kirjoittaja Mussemaan
foord kirjoitti:kaasari on ennen ahdinta niinkun pitääkin olla remmiahtimessa :twisted:
Vakuumikaasari ei toimi ennen ahdinta, mekaaninen menee periaatteessa sellaisenaan.

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 21:39
Kirjoittaja foord
mihkähän kokonen kaasutin olisi tohon settiin hyvä 600 holley taitaa olla liian pieni :S olisikohan joku 750 db hyvä, taikka sitten 850 demoni

Lähetetty: 25 Touko 2007, 14:51
Kirjoittaja foord
Minun tuossa weiandin ahdin sarjaan ei tullut pop off venttiiliä onko asia todellakin näin että kun on 8 uranen kiilahihna niin ei tarvita pop offia :?:

Lähetetty: 26 Touko 2007, 14:04
Kirjoittaja ac5
Hihnapyörän leveydellä ,ei ole kuin hihnan pidon kannalta merkitystä!

Yleensä etupäädyssä on purkausventtiili,jos sattuu räkäsemään takas,
päästää paineet pihalle.

Lähetetty: 26 Touko 2007, 20:23
Kirjoittaja foord
tuossa sarjassa ei ainakaan tullut purkaus venttiiliä :? onko se aivan tavallinen dumppi :roll:

Lähetetty: 27 Touko 2007, 18:17
Kirjoittaja ac5
Kaverilta asiaa kysäsin,ei kaikissa malleissa sit ole kuitenkaan??
Jos oikein ymmärsin,jousikuormitteinen venttiili imarissa tai ahtimen päätylaipassa,päästää paineet suoraan mäjelle.Sinänsä huono,jos puuttuu,käy tiivisteiden päälle yskäsyt.

Paljon tuottoa luvataan/max ylipainetta?

Lähetetty: 27 Touko 2007, 18:39
Kirjoittaja foord
tuollainen ahdin ei tuota kuin maksimissaan noin 6-8 psi onko asia sillai että roots tyylisissä ahtimissa ei tarvita dumppia koska sinne ei tule ahtimelle päin paine iskua kun kaasuttimen läpät menevät kiinni kun on ahtoa koska kaasutin on ennen ahdinta